رفتن به محتوای اصلی

ابلاغ دستور کار شورای عالی امنیت رژیم برای مهار موج دوم تظاهرات
31.01.2018 - 09:24

بر اساس گزارش یک سرکرده ی ارشد در شورای عالی امنیت رژیم، این دستور‌ کار در بیش از هفت رویه تهیه و به رده‌ های گوناگون سپاه، ارتش و نیروی سرکوبگر انتظامی ابلاغ شده است. مهمترین بندهای این دستور کار عبارتند از:
۱- طی تغییراتی که در «قانون تسلیح» به وجود آمده، تمامی رده‌های نظامی با درجه ستوان دو به بالا می‌توانند با درخواست سلاح از کمیسیون مربوطه سلاح دریافت کنند. این قانون پیش‌تر از درجه‌ی سرگردی به بالا را شامل می‌شد.
۲- امسال تأکیده شده تمامی پرسنل وظیفه و کادر نظامی و انتظامی باید در تمام مراسم‌های دهه فجر تا ۲۲ بهمن شرکت کرده و در مرقد بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضور بهم رسانند.
۳- به نیروهای رزم سپاه ابلاغ شده که قایق‌ها، گشت‌‌های دریایی و اسکله‌های نظامی را به حالت آماده‌باش کامل در آورند.
۴- به سازمان هوافضای سپاه ابلاغ شده کلیه‌ پایگاه‌های این سازمان عملیاتی باشند و «استعداد تجهیزات آماده پروازی» هر پایگاه را به رده‌های فرماندهی و کنترل «مکررا» اعلام کنند. دستور داده شده که این سازمان برای حفاظت از کلیه‌ی پایگاه‌های نظامی باید از درجه‌داران استفاده کند و نه سربازان.
۵- حوزه‌های مقاومت بسیج از حالت شبه مردمی به حالت نظامی در آیند. فرماندهان حوزه‌ها و معاونین آن باید از نیروهای قرارگاه ثارالله، سپاه محمدرسول‌الله و نیروی زمینی سپاه انتخاب شوند. به حوزه‌ها تجهیزات جنگی داده شده تا با همکاری ناجا، اعتراضات در محلات سرکوب شود.
۶- برای حفاظت از اسلحه‌خانه‌های پادگان‌های نظامی تأکید شده با نظارت حفاظت‌اطلاعات هر رده، کلیه سلاح و مهمات موجود هر پایگاه صورت‌جلسه شود. در صورتی‌که محل نگهداری تسلیحات مناسب نیست، سلاح‌ها به رده‌ی بالاتر منتقل و محافظت شود. هم‌چنین حفاظت از اسلحه‌خانه‌ها تشدید شود تا سلاح‌ها به دست مردم نیفتد.
۷- به نیروی زمینی سپاه دستور داده شده که برای هر استان یک «تیپ آماده‌ی عملیاتی و ذخیره» در اختیار فرمانده ارشد سپاه هر استان قرار دهند.
۸- به صداوسیما ابلاغ شده از پخش سریال‌ها و فیلم‌های مربوط به انقلاب ۵۷ که مردم را به جنگ مسلحانه تشویق می‌کند خودداری کرده و از پخش سرودهای انقلابی مهیج و خاطره‌انگیز جلوگیری نماید.
۹- به صداوسیما ابلاغ شده که برای فیلمبرداری از تظاهرات حکومتی ۲۲ بهمن، با نماینده قرارگاه ثارالله هماهنگی لازم را انجام دهد و این نماینده بر فیلمبرداری از نقاط پر جمعیت نظارت کند.
۱۰- به سپاه محمدرسول الله «بر خلاف قانون» ابلاغ شده است که می‌توانند تمامی خودروها را به طور کامل در پست‌های «ایست و بازرسی» بازرسی کنند. پیش‌تر جستجوی اتومبیل با حکم قضایی مشخص، امکان‌پذیر بود. هم‌چنین به این نیروها دستور داده شده شعارنویسی در خیابان‌ها و معابر را متوقف کرده و در بازرسی‌ها، به دنبال سلاح، اسپری‌های رنگ و کوکتل مولوتوف باشند.
۱۱- یک دستور امنیتی محرمانه از سوی فرماندهی کل سپاه پاسداران به رده‌های نظامی این نیرو ابلاغ شده که بر اساس آن، کلیه‌ی رده‌ها، نیروهایی که استعداد سرکوب مردم را ندارند یا در سخنان خود از سرکوب مردم انتقاد می‌کنند را، شناسایی و برای تعیین تکلیف به «کمیسیون» معرفی کنند.
۱۲- هم‌چنین در دستور محرمانه‌ی دیگری از سوی فرماندهی کل سپاه به رده‌های نظامی این نیرو ابلاغ شده که از روز دوشنبه دوم بهمن‌ماه، ظرف ۴۸ ساعت، سطح دسترسی پرسنل رده‌های مختلف سپاه با کمک حفاظت اطلاعات هر رده، به اخبار، اسناد و اطلاعات مشخص شود تا در صورت نشت اخبار یا اسناد به رسانه‌ها، افراد به راحتی تحت بازداشت قرار گیرند.
۱۳- طی بخشنامه‌ای از ستاد کل نیروهای مسلح به سپاه، ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ابلاغ شده که در آماده‌باش کامل باشند و پوشش گسترده‌ی راداری را بر مناطق پرواز ممنوع، مناطق نظامی و پادگان‌ها اعمال کنند و هر جسم مشکوکی را «بلادرنگ» سرنگون کنند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.