رفتن به محتوای اصلی

نقش اسلام در یاری رسانی و پشتیبانی از هیتلر - ۲/۲
26.03.2018 - 13:42

بخش نخست این جستار را در اینجا بخوانید.

Missing media item.

 

سید امین الحسینی فرزند مفتی و متشرع دین اسلام "سید طاهر الحسینی"، یکی از کلیدی ترین سرکردگان یهودی ستیزی و یهودی کشی، در سال ۱۸۹۵ در اورشلیم در قبیله ی "الحسینی" و از فئودال ها و زمینداران ثروتمند در جنوب فلسطین، زاده شد و یکی از ۱۳ هموند قبیله ی شهرداران اورشلیم بین سال های ۱۸۶۴ و ۱۹۲۰ بود. در اورشلیم، سید امین الحسینی با حضور در مدرسه ی دولتی اسلامی ترکی، درباره ی آخوندهای کاتولیک و غیر یهودی مطالعات فراوانی انجام داد و سپس به دانشگاه "الازهر" در قاهره رفت و در آنجا به مطالعه درباره ی اسلام پرداخت. سید امین الحسینی، در سال ۱۹۱۳ و پیش از جنگ جهانی یکم، در سن ۱۸ سالگی به زیارت کعبه مشرف شد و سپس در دانشکده ی مدیریت در استانبول، در بیشتر نهادهای سکولار عثمانی به مطالعه پرداخت. با آغاز جنگ جهانی یکم در سال ۱۹۱۴، سید الحسینی نخست به ارتش ترکان عثمانی ملحق شد و در تیپ ۴۷ مستقر در داخل و شهرستان های پیرامون ازمیر به عنوان افسر توپخانه قرار گرفت. در نوامبر ۱۹۱۶، ۳ ماه مرخصی از کار افتادگی گرفت و به اورشلیم بازگشت که از سوی انگلستان دستگیر شد. در سال ۱۹۱۹، کنگره ی "پان سوریه" در دمشق برگزار شد و اینجا جایی است که سید امین الحسینی از "امیر فیصل"، پادشاه سوریه پشتیبانی می کند. او در سال ۱۹۲۰ در صفوف منظم "نبی موسی" در اورشلیم پیوست و ترتیب یک اعتراض خشونت آمیز علیه یهودیان فلسطین را داد و به آنها خسارت های شدیدی وارد کرد و همین امر باعث شد تا سید امین الحسینی در سازمان "دفاع از یهودیان" به حکم ۱۵ ساله برسد. در سال ۱۹۲۲، سید الحسینی فرنشین شورای عالی الله پرستان شد که از سوی "ساموئل" در سال ۱۹۲۱ ایجاد شده بود.

Missing media item.

حرم شریف و خاکستر دیوار غربی !!
سید الحسینی به عنوان سرپرست یکی از ۳ مکان به اصطلاح مقدس اسلام، با راه اندازی جنبشی در کشورهای الله زده، باعث جمع آوری پولی هنگفت برای بازسازی و بهبود پناهگاه شریف (حرم شریف یا معبد کوه) و به ویژه مساجد آن، "الاقصی" و "گنبد سنگ" شد. تلاش های شدید سید الحسینی بر مبنای ملی گرایی قومی فلسطینی، به تجمع پشتیبانی دیگر اعراب در برابر مهاجرت هر چه بیشتر پس از جنگ مهاجران یهودی منجر شد. در مبارزات انتخاباتی خود، سید الحسینی بیشتر یهودیان را به در اختیار داشتن برنامه ریزی از دیوار غربی اورشلیم و تلاش آنها برای نابود کردن مسجد الاقصی و ساختن معبد خودشان متهم کرد که کاملن بی پایه و اساس بود.

شورش اعراب در سال های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹
در ۱۹ آپریل سال ۱۹۳۶، موجی از اعتصابات اعتراض و یورش های تروریستی علیه یهودیان در فلسطین آغاز شد. در آغاز، شورش از سوی "فرهان بن سعدی"، شیخ نظامی گروهک تروریستی "القاعده" در "شمال قسام" همراه بود. پس از دستگیری و اعدام فرهان، سید الحسینی با مذاکره ی اتحاد با "القاعدة قسام"، جناح را به دست گرفت. او با اداره ی وجوه پرداختی الله پرستان و سرکردگانشان که درآمد سالانه در حدود ۱۱۵.۰۰۰ پوند داشت، بیشتر از این پول برای تامین مالی فعالیت های نمایندگان خود در سراسر سرزمین مورد استفاده قرار می داد. در ماه ژون سال ۱۹۳۷، پلیس انگلستان برای دستگیری سید الحسینی رهبر یاغیان عرب گسیل می شود، اما او موفق به فرار به حرم موسوم به "حرم مطهر" می شود و در آنجا به مدت سه ماه بست می نشیند و این مکان را تبدیل به پایگاه توطئه و شورشیان می کند.

Missing media item.

"حاج سید محمد امین الحسینی" مفتی بزرگ و مجتهد صاحب فتوا در اورشلیم، سرکرده ی فلسطینیان و الله پرستان در خشونت ورزی علیه یهودیان بود. از ۱۹۲۱ تا ۱۹۴۸، او مفتی بزرگ اورشلیم بود و نقش کلیدی در مخالفت خشونت آمیز با یهودیان و ایجاد کشور اسراییل داشت و او و پیروانش همیشه در نابودی اسراییل ناکام ماندند و آرزوی نابودی اسراییل را با خود به گور بردند. او در آغازه های سال ۱۹۲۰، هم در مخالفت بریتانیا به منظور تضمین استقلال فلسطین به عنوان یک کشور عربی و هم سرکردگی شورش های خشونت آمیز علیه یهودیان، فعال بود و حتی با بنیانگزاری "خانه ی ملی برای یهودیان در فلسطین" نیز مخالفت کرد !! در سال ۱۹۳۷ و پس از فعالیت های شورشگرانه ی فراوان در راستای دشمنی شدید با یهودیان، به لبنان و سرانجام در سال ۱۹۴۱ به آلمان نازی گریخت و در آنجا پناهنده شد و در همان سال با آدولف هیتلر دیکتاتور خونریز و آدمخوار آلمان نازی، برای اعلام خواسته های فلسطینیان بر مبنای مخالفت با بنیانگزاری خانه ی ملی یهودیان در فلسطین و استقلال فلسطین از انگلستان، دیدار کرد و هیتلر به او قول داد تا فلسطینیان را از شر انگلستان و اسراییل رها سازد.

Missing media item.

Missing media item.

روابط با قدرت های مهور در جنگ جهانی دوم
در سال ۱۹۳۳، چند هفته پس از ظهور خون آشامی به نام هیتلر در آلمان، "هاینریش وولف" سرکنسول آلمان در فلسطین، طی مذاکراتی با سید امین الحسینی درباره ی یهودیان، به آدولف هیتلر دیکتاتور فاشیست آلمان نازی تلگرامی زد و از او خواست تا اجازه ی تحریم یهودیان اسراییل را بدهد و آدولف هیتلر هم که از یهودیان متنفر بود و از دیگر سو، اسلام و الله پرستان را در سخنرانی های خود پشتیبانی و ستایش کرده بود، بدون معطلی این کار را انجام داد !! در سال ۱۹۴۱، آخوند حاج سید محمد امین الحسینی با آدولف هیتلر دیکتاتور آلمان در برلین دیداری داشت و از او خواست تا "یهودیان ستمگر" را نابود کند و آدولف هیتلر هم به او گفت صهیونیست ها و همچنین گروه های آنها باید نابود شوند !! همچنین آدولف هیتلر پشتیبانی خود از فلسطین را اعلام کرد. جنگ ها و خشونت ورزی های بی سابقه ی آدوف هیتلر علیه یهودیان و همچنین پشتیبانی او از فعالیت های تروریستی اعراب الله پرست در ستیز با یهودیان و کشور اسراییل، منجر به شکست مفتضحانه ی همه ی جهان عرب اسلامی و همه ی کشورهای فاشیست و نژاد پرست موسوم به "متحدین" شد. سر انجام حاج سید محمد امین الحسینی در ۴ ژولای سال ۱۹۷۴ و در سن ۷۹ سالگی نوش رحمت الهی را درکشید و به سوی الله در بهشت خودخوانده پیوست، باشد که این فرجام بخت همه ی بدخواهان انسانیت نیز گردد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.