رفتن به محتوای اصلی

حال مادران فریاد بزنند و رهبر حکم صادر کند، به‌راستی «با کشورم چه رفته است؟»
02.06.2018 - 20:01

روزی نیست که خبری تلخ از این سرزمین طاعون زده به گوش نرسد و فسادی عظیم در آن صورت نگیرد. به هر سو وهر مسئله‌ای که نگاه می‌کنی جز فلاکت و شرمساری نمی‌بینی! هیچ عرصه زندگی فردی واجتماعی نیست که از گزند مسموم این حکومت نالایق در امان مانده باشد.

چند روزی است که خبر تجاوز گروهی دبیرستان معین در صدر اخبار قرار گرفته است. خبری که حتی رهبر«فرزانه »را برعکس مدارا وحمایتش از قاری محبوب به شدت بر افروخته کرده وحکم بر بگیر وبه بندمعاون و اشد مجازات او داده است.

گویا امری بسیار غریب اتفاق افتاده است! در سرزمینی که طبق نوشته حتی دست راستی ترین رسانه‌های حاکمیت روزانه ده‌ها کودک کار در معرض تعرض جنسی قرار می‌گیرند و نرخ روسپی گری به زیر پانزده سال رسیده وروزانه صد‌ها کودک از نوزاد تا دختران کم سن وسال و پسران خردسال در‌ام القرای اسلامی خرید و فروش می‌شوند. کشوری که سالانه طبق آمار سازمان به زیستی در خوش بینانه ترین ارزیابی و آمار ۷۵۰۰ هفت هزاز وپانصد کودک معتاد به دنیا می‌آیند. کودکانی که هیچ شانسی برای یک زندگی سالم وانسانی ندارند واز لحظه تولد مهر کالا بر پیشانی کوچک آن‌ها خورده است.

در کلیپ‌های منتشر شده دانش آموزانی دور ناظم مدرسه جمع شده‌اند و در گفتگوئی تکان دهنده با کلماتی که قابل تصور نیست از ناظم سوال می‌کنند. کلماتی که مربوط به معاون نیست. کلماتی بیاگر عمق ابتذال و وقاحتی که جامعه را فرا گرفته است ونشان از رسوخ فرهنگی می‌کند که تار پود نو جوانان وجوانان تربیت شده در حکومت «با حیا واخلاق» جمهوری اسلامی را در خود بلعیده است!

این کلیپ قبل از این که ابعاد عمل زشت ناظم مکتبی را نشان دهد. نشان دهنده فرو پاشی اخلاق جامعه‌ای است که به قول خانم معلمی «تلفن دستی تعداد نه کمی از جوانان پراز فیلم‌های پورنوست! آن هم در مستهجن ترین صورت ممکنه».

کشوری که ابراز ساده یک عقیده سیاسی، لشکری از عمله واکره جمهوری اسلامی را بسیج می‌کند و به قول فرمانده سپاه اگر گنجشک در آسمان آن از مرز وارد شود از دید آن‌ها پنهان نیست و سربازان گمنام امام زمان دست پرورده خمینی مو را از لای ماست متخلفان نسبت به حکومت بیرون می‌کشند!

اما چگونه است که فساد اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی چنین بیداد می‌کند؟ حکومتی که به خاطر معیار‌های عهد دقیانوسی واسلامی خود که عمدتا با تکیه بر اخلاق اسلامی صورت می‌گیرد از قبول سند آموزشی ۲۰۳۰ به خاطر نا هم خوانی با اخلاق و شئونات اسلامی سر باز می‌زند! اما بر هر کجای پیکر آن دست بگزاری جز چرک، خونابه وکثافت از آن خارج نمی‌شود.

مادری در کلیپ فریاد می‌زند واز خشم می‌لرزد حق دارد! اما خود او نیز می‌داند که مسئله مسئله ناظم نیست. مسئله مدیر نیست. می‌بیند که چگونه نوجوانان دور ناظم جمع شده وبا کلماتی که تصورش ممکن نیست ناظم را به دنبال خود می‌کشند. این جا اما القرای جمهوری اسلامی است که خمینی می‌خواست همه را آدم کند و به مقام انسانیت برساند.

اماهمه محکوم در بازی نمایشی تلخ و دهشتناکی شدند که چهل سال حکومت جمهوری اسلامی آنرا نوشته، دیکته کرده، قدم به قدم با طرح‌های عجیب غریب گشت ارشاد، طرح عفاف، کمیته‌های اماکن وو.. در جامعه جاری ساخته! از طرح پیوند حوزه علمیه با مدارس ودانشگاه‌ها، حوزه‌های «اخلاق با سابقه درخشان» تا اعزام طلبه و آخوند به مدارس و مراکز علمی!

چه باید نوشت از رنجی که در این چهل ساله بر نسل ما، بعد ما، وبد تر وبد تر برنسل جوان امروز روا داشتند. نسلی را عاصی کردند! عاصی به همه چیز به تمام ارزش‌ها! نسلی که مرزهایش را داغون کرده‌اند مرز اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسیش را وهولش دادند به زندگی مخفی دور ازچشم! زیر زمینی لبریز از پرتگاه! از اعتیاد تا تجاوز، خودکشی و افسردگی ونهایت پناه بردن و جستجو در دنیای مجازی بی آن که شخصیتی قوام یافته داشته باشند. نگاه کنیم به آماری که کمسیون مجلس داده آن هم نه امروز! آمار ده سال قبل! در نظر بگیریم سرعت تصاعدی این سقوط را!

***

آمار تکان دهنده مجلس از روابط جنسی در ایران

در اين گزارش با استناد به نامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش، نتايج تحقيق بر ۱۴۱ هزار و ۵۵۵ دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه در سال تحصيلی ۱۳۸۷-۱۳۸۶ منتشر شده است.

به گزارش پارسینه، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایران، نوزدهم خرداد گزارشی با عنوان «ازدواج موقت و تاثير آن بر تعديل روابط نامشروع جنسی» روی وب‌سايت خود منتشر کرده است.

در اين گزارش با استناد به نامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش، نتايج تحقيق بر ۱۴۱ هزار و ۵۵۵ دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه در سال تحصيلی ۱۳۸۷-۱۳۸۶ منتشر شده است.

بر اساس اين تحقيق، ۱۰۵ هزار و ۴۶ نفر دانش آموز يعنی ۷۴.۳ درصد دارای رابطه «غير مجاز با جنس مخالف» بوده‌اند.

همچنین طبق این گزارش، در سال تحصیلی ۱۳۸۶-۱۳۸۷ از ۱۴۱۵۵۲ دانش آموز (دختر و پسر) دوره متوسط در کل کشور تعداد ۲۴۸۸۹ نفر (۱۷.۵ درصد) دارای روابط همجنسگرایی (لواط و مساحقه) بودند.

به نوشته این گزارش، بر اساس اظهارات کارشناسان در سال ۱۳۸۸ در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی سن روسپیگری بالای ۳۰ سال بود، اما اکنون سن روسپگیری به ۱۵ سال به بالا رسیده است. تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی نشان داده است که آمار روسپیگری بین زنان متاهل بیشتر از مجردهاست و ۱۱ درصد روسپیان شهر تهران با اطلاع همسرانشان دست به روسپیگری می زنند.

در سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ آمار کشف باندهای فساد ۳۰ الی ۳۵ درصد افزایش داشته است.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس همچنين به يک تحقيق انجام شده توسط محمود گلزاری، عضو هيات دانشگاه علامه طباطبايی اشاره کرده است.

بر اساس اين تحقيق، ۸۰ درصد دختران مورد پرسش در چند دبيرستان دخترانه تهران گفته‌اند که رابطه با جنس مخالف را تجربه کرده‌اند.

محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزير ورزش و جوانان، ۲۱ ارديبهشت امسال نيز گفته بود که بر اساس گزارش‌های آموزش و پرورش، ۴۰ درصد دانش‌آموزان رابطه با جنس مخالف را از ۱۴ سالگی شروع کرده‌اند.

به گفته وی، ارتباطِ پيش از دانشگاه دختران و پسران نسبت به ۳۰ سال پيش، سه برابر شده و زمان شروع رابطه جنسی نيز به دوره راهنمايی رسيده است.

تهيه کنندگان گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تاکيد کرده‌اند که اين آمار گوشه‌ای از حقيقت را نشان می‌دهد نه همه آن را

 Missing media item.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.