رفتن به محتوای اصلی

جبهه «هسته سخت» آقای حجاریان
03.07.2018 - 13:38

روحانی از ایستادگی دولت می گوید و لیست رانت خواران را منتشر می سازد و هم زمان وزارت اطلاعات زیر نظر او برای دانشچویان معترض دستگیر شده در اعتراضات دی ماه پرونده سازی می کند! برای جوانانی که با هزاران امید به او رای دادند. اما در بده بستان قدرت هیچ چیز مهم تر از حفظ نظام نیست! نظامی که خمینی حفظ آن رااوجب واجبات می دانست !«چه معجونی است این شهد قدرت تکیه داده بر سر نیزه در کام دیکتاتور ها؟ که به گندابت می کشد و حقیرت می سازد.»اصول گرای پاچه ور مالیده ای چون حسین شریعتمداری که عرصه را تنگ می بیند و وخیم، قلم را به مزد دولت می چرخاند. برخی از اصول طلبان دور اندیش و آگاه نسبت به روند حوادث هم دور هم گرد می آیند و باز تعریفی دیگر از اصول طلبی خود می کنند.

اصلاح طلبان چند دسته شده نیز دنبال راه چاره به شیوه مرسوم خود هستند. که حجاریان نظریه پرداز آنان، از آن ها به عنوان نرم تنان و سخت تنان نام می برد (برداشت من از هسته نرم و سخت مطرح شده توسط حجاریان) دنبال تشکیل جبهه ای از اصلاح طلبان به قول خود هزینه داده که معنی اصلاح طلبی را می فهمند! جبهه ای که هسته سختی داشته باشد! «سالم، پاک، قدرتمند» که بتوان انواع هاله ها یا حلقه ها را دور آن کشید «که» حتی به اعتدال گرا ها و راست ها «شامل اصول گرایان» هم برسد. «نهایت کار این جبهه اصلاح پیکر ناساز, کج ومعوج و وابتر همین جمهوری اسلامیست.»

همه این دوری و نزدیکی ها تنها یک هدف را دنبال می کند: جستن از این مهلکه و نگاه داشتن همین حکومت اسلامی با اندکی جرح و تعدیل. حجاریان به خوبی می داند که هر کدام از این هاله های «نور» و حلقه ها سرشان به کجا بند است. حلقه هائی که طی این سالیان چگونه این مردم وسرزمین را «در خوشبیانه ترین برداشت نسبت به یک اصول گرا یا اعتدالی واصلاح طلب نرم پوسته.» به افلاس کشیدند و غارت کردند .

او خوب می داند که بهترین هاله اصول گرا،اعتدالی و اصلاح طلب از سکولاریسم نفرت دارد و دمکراسی را زهر هلاهل می داند. چه اصول گرای خوب از نظر حجاریان و یا اصول گرای بد! همه با اما و اگری دل در گروی همین ولایت دارند که نان وآبشان از او و سرداران دزد سپاهی است که به گمانشان امنیت مملکت را تامین می کنند .

نور چشمی های نظام! «در حال حاضر همه کاره نظام» حجاریان از عدم عنایت به قدرت سخن می گوید اما همزمان شورای نگهبان را مخاطب قرار می دهد برای دادن امکان به اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس! اصلاح طلبانی که در تدارک جبهه ای سخت پوسته اند! متشکل از افرادی که می فهمند اصلاحات یعنی چه! جبهه سخت پوسته ای که به قول او «باید کم کم عادت کنند به امثال دولت اعتدال.» واقعیت جبهه اصلاح طلبان همین است که حجاریان ترسیم می کند. ترکیبی از تمام نیرو های درون نظام که در بهترین حالت دولت در سایه باشند، که اگر امکان پذیر نشد هواداری دولت اعتدال کنند. در توان بهترین اصلاح طلب نیست که دل به حکومتی سکولار، دموکراتیک و بر آمده از دل یک انتخابات آزاد با حضور تمامی اقشار و طبقات با هر نوع گرایش فکری بدهد و در جبهه ای مشترک با او برای ساختن ایرانی آزاد و دموکراتیک تلاش کند.

بند ناف اصلاح طلبان را هم خمینی بریده و به حکومت وصل کرده است. بند نافی که طی سالها او را تغذیه کرده و شریک دزد و رفیق قافله نموده است. کم نیست میزان فساد و دزدی بین اصلاح طلبان حکومتی! اگر اصلاح طلبی این بند را پاره کند، دیگر اصلاح طلب نیست! یک انقلابی است که از این دایره مماشات بیرون زده است. زمان خوبی است برای محک زدن اصلاح طلبانی که ادعای سلامت و پاکی می کنند واز کرامت انسانی سخن می گویند ! کسی چون حجاریان به خوبی می داند که فردی سالم و پاک نمی تواند در چهار چوب این نظام باشد و طاقت بیاورد و دستش به گند وکثافت این بدن متعفن گشته آلوده نشود. می داند که امروز ملاک آزاده بودن، دمکرات بودن و هواداری از مردم کردن چیزی نیست جز ایستادن رو در رو با ولایت فقیه، با مراکز قدرت و پنجه در انداختن با نیروهای فاسد سرکوبگر و به چالش کشیدن سیاست های ویران گر حکومت چه در عرصه خارجی و چه داخلی .

اما تلخ و تاسف بار که حجاریان ها، خاتمی ها و روحانی ها اعتمادی به نیروی مردم ندارند. اعتمادی به آن میلیون ها رای داده شده به خاتمی وروحانی که خواهان تحول بودند، اعتماد به جوانانی که با تمام شور جوانی روزها پا ی کوبیدند و امید خود را در برگه های انتخاباتی به صندوق ها ریختند. باشد که نماینده بر آمده از این خواست مردمی به مردم تکیه کند و تدارکاتچی نشود.

آقای حجاریان که به قول خود هزینه داده اند. در تمام بزنگاه ها نشان دادند که یکدل مردم نیستند و چشم امید شان نه به مردم بل همان قدرت دوخته شده است. جبهه پاک دست و «پوست کلفت» ایشان نهایت متشکل از همان عناصری است که زیر چتر جمهوری اسلامی دور از گزند باد و باران سال ها در حاکمیت بوده اند و امروز که شرایط به سرعت در حال تغیر است، سخن از سلامت می گویند و برای از بین بردن داغ عبادت پیشانی لیزر می کنند، تا باز در سیمای ناجیان ظاهر شوندو بر موج بر آمده از نارضایتی ها سوار گردند! باشد که مانع از فروپاشی وازدست دادن امکان های خود شوند.

آقای حجاریان فکر می کنند که بتوانند با تشکیل چنین جبهه ای و تکیه برحوادث واعتراضات روزهای اخیر و میدان تنگ شده بین المللی بر جمهوری اسلامی هشدار به شورای نگهبان و تا حدی به ناخدای خود شیفته کشتی گرفتار در تلاطم! آن ها را این بار با نقش اعتدالی و جبهه ای فرا گیر مهار کنند! و برای روحانی یا خاتمی نقشی فراتر از یک تدارکاتچی مهیا سازند! تا مانع از فرو پاشی نظام شوند !

غافل از آن که چهل سال حکومت جمهوری اسلامی چنان با جنایت، سرکوب، ارعاب، دزدی، فساد، حق کشی و تزویر آلوده شده که باوری نه تنها به نظام بل به اسلام حجاریانی هم نمانده است !

نفرتی عمومی و سراسری در کشور بوجود آمده که مترصد فرصتی است تا دهان باز کند چرک و خوناب سال های وبائی جمهوری اسلامی را بیرون بریزد.

آقای حجاریان هیچ چیز به این مردم ندادید! جز فقر، بدبختی و نا امیدی. ستمی که در این چهل ساله بر مردمان این سرزمین رفت در طول تاریخ نرفته بود. حکومتی که روی بسیار غارتگران بیگانه و مستبدان را سفید کرد. حال شما از تشکیل جبهه ای سخن می گوئید که از اصلاح طلبی آبکی هم پائین تر می رود و نقش نه اصلاح بلکه معتدل کردن رژیم را به خود می گیرد! وقتی رهبراصلاح طلبی با آن همه پشتوانه انسانی و مدنی برای اصلاحات در حد تدارکاتچی نزول می کند، تکلیف تن دادگان به التماس دعای اعتدال مشخص است.انتظاری هم جز این نیست! نمی توان از حجاریان انتظار ساختن جبهه بر ای مقابله با استبداد ولی فقیه داشت، جبهه برای مبارزه در راه آزادی و دمکراسی، جبهه ای برای بر پائی یک حکومت سکولار.او نظریه پرداز همین حکومت است وبس !

دریغ ودرد که هرگز قبول نکردید که این امام و نایب امام های متحجر، خشن و مستبد غرق در نخوت! جیزی جز مرگ و ویرانی برای این سرزمین نیاوردند. انقلاب اسلامی طوفان ویران گری بود که برآمد، چرخید، ویران کرده و می کند! و ناگزیر باید برود! طوفان وحشتناکی که نه امکان اصلاحش وجود دارد و نه امکان اعتدالش!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.