رفتن به محتوای اصلی

با خروج نیروهای نظامی امریکا پشت آلمان را خالی می کند!
05.07.2018 - 09:54
ترجمه و تلخیص:
ترجمه رضا نافعی

بیش از 32 هزار سرباز امریکائی در آلمان مستقرهستند. اینک ترامپ به پنتاگون دستور داده است هزینه خروج احتمالی این نیروها را محاسبه کند. رئیس جمهور امریکا تا کنون چندین بار اتحادیه نظامی ناتو را » کهنه» توصیف کرده است.
روزنامه واشنگتن پست روز جمعه گذشته گزارش داد که پنتاگون در پی آنست که هزینه خروج سربازان امریکائی از آلمان را محاسبه کند.
وقتی پرزیدنت ترامپ مطلع شد که در حدود 35 هزار سرباز امریکائی در آلمان مستقر هستند، بنا به نوشته جرائد – متعجب شد.
البته تعداد کنونی سربازان مستقر در آلمان بمراتب کمتر از آن رقمی است که رکورد محسوب میشد. آن رکورد در سال 1962 بدست آمد که تعداد سربازان امریکائی مستقر در آلمان غربی 274 هزار و 119 نفر بود.
ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی برای ریاست جمهوری در » توئیتر» نوشت:
«اظهار نظر من مبنی بر این که هزینه ناتو برای ایالات متحده بیش از حد گران (و غیر منصفانه) است سرانجام مورد تایید وسیع قرار گرفته است».
«بن هاجس» ژنرال بازنشسته امریکائی، خروج احتمالی سربازان امریکائی را » خطائی عظیم» نامید. ژنرال » بن هاجس » تا سال گذشته فرمانده سپاهیان امریکا در اروپا بود.
ما به آن چیزی که آلمان در ارتباط با استقرار نیرو و حضور مان در اختیار مان می کذارد، تا با امکانات و تاسیسات ثابت عالی بتوانیم تمرین کنیم و خود را آماده سازیم، نیاز داریم.
با برداشتن چنین گامی » 70 سال تلاش و سرمایه گذاری همپیمان ها » به هدر خواهد رفت.
هاجس در مصاحبه ای با مجله and Stars Stripes اتحاد میان آلمان و امریکا را «یکی از موفق ترین اتحاد ها در طول تاریخ» نامید که خارج کردن نیروها از آلمان فقط به سود روسیه تمام خواهد شد.
«اریک پاهون» یک سخنگوی پنتاگون، خبر محاسبه هزینۀ خروج نیروها را کم اهمیت جلوه داد و گفت این خبر نباید موجب نتیجه گیری های غیر عادی شود:
پنتاگون بطور منظم با جابجائی نیروهای نظامی سر و کار دارد و هزینه آن را محاسبه می کند. این چیز تازه ای نیست. آلمان مهماندار بزرگترین بخش از نیروی نظامی امریکا در اروپاست- مناسبات ما با یکدیگر ریشه های عمیق دارد، مناسبات نیرومندی بین کشورهای ما برقرار است. ما کماکان خود را به همپیمانان و شرکای خود در ناتو متعهد می دانیم.
در حال حاضر لهستان تلاش می کند تا امریکا نیروهای نظامی بیشتری در آنجا مستقر سازد و اعلام کرد که حاضر است دو میلیارد از هزینه ایجاد پایگاه دائمی امریکا در لهستان را بپردازد.
المان در انتظار شنیدن پیام های دیگری از ترامپ است. تا کنون هشت کشورعضو ناتو از ترامپ نامه دریافت داشته اند، از جمله المان. در این نامه ترامپ از اعضای ناتو خواسته است که متناسب با توان اقتصادی خود دو در صد از در آمد ناخالص ملی را به هزینه های نظامی اختصاص دهند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
برگرفته از:
راشا تودی
آینده ما

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.