رفتن به محتوای اصلی

نوسانات طلا و سکه
15.07.2018 - 00:18

بازار سکه در ایران از بعد از ظهر شنبه ۲۳ تیر شاهد نوسانات شدید قیمت‌ها بود به طوری که قیمت سکه تمام طرح جدید پس از چند ساعت روندی کاهشی به‌یک باره تا بیش از ۱۸۰ هزار تومان رشد کرد.
شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران در ساعت ۶ عصر شنبه نرخ سکه تمام طرح جدید را ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار تومان نشان داد که به نسبت پنج‌شنبه گذشته ۱۶۲ هزار و ۵۰ تومان افزایش داشته است.
این وبسایت بالاترین قیمت سکه تمام طرح جدید در روز جمعه را ۲ میلیون و ۸۸۱ هزار تومان ثبت کرده و کمترین قیمت نیز ۲ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان که گویای یک نوسان ۱۸۵ هزار تومانی است.
خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نیز ساعاتی پیش از این در گزارشی از جهش قیمت سکه در بازار نوشت که افزایش نرخ دلار دلیل اصلی آن بوده است.
بر اساس گزارش این خبرگزاری، بهای سکه تمام بهار آزادی صبح شنبه نخست به شدت کاهش یافت اما از ساعت ۱۳ به یک باره جهش شدیدی را تجربه کرد.
ایسنا در ادامه این گزارش اظهارات محمد کشتی آرای، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، را بازتاب داده که گفته است: «بازار طلا هفته خود را با کاهش چشمگیر [قیمت‌ها] آغاز کرد و از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۳ قیمت‌ها کاهشی بود اما چند ساعت نگذشته بود که به دلیل افزایش قیمت‌ها در بازار ارز، قیمت طلا و سکه هم روند افزایشی به خود گرفت.»
وبسایت‌ها و صرافی‌های رسمی در ایران قیمت دلار آمریکا را تنها به نرخ دولتی نشان می‌دهند که ۴ هزار و ۳۲۷ تومان است که به نوشته خبرگزاری تسنیم، به نسبت پنج‌شنبه گذشته ۸ تومان افزایش یافته است.
آمار این وبسایت‌ها اما گویای جهش قیمت یورو در برابر پول ایران است. آخرین قیمتی که شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران برای یورو اعلام کرده ۹ هزار و ۳۴۹ تومان است که به نسبت پنج‌شنبه ۲۱۲ تومان گران‌تر شده است. پوند انگلیس نیز با ۲۵۴ تومان افزایش به ۱۰ هزار و ۲۹۴ تومان رسیده است.
جهش شدید نرخ ارز در ماه‌های گذشته به بحران‌های اقتصادی و سیاسی در ایران منجر شده که تعطیلی بازار تهران و چند شهر بزرگ دیگر و نیز تظاهرات بازاری‌ها و کسبه و درگیری آنها با ماموران امنیتی از نشانه‌های آن است.
در این شرایط که تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز در پیش است، حسن روحانی، رئیس جمهور، تلاش کرده اطمینان دهد که مشکلی برای کشور پیش نخواهد آمد و مردم از این رهگذر عبور می‌کنند.

 

Image result for ‫افزایش قیمت ارز و طلا‬‎

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
رادیو فردا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.