رفتن به محتوای اصلی

معرفی کتابی که به وحشت منجر به قتل آنها انجامید!
26.07.2018 - 15:57

As opposed to Shah's (our previous King) era when only those opposing the regime were at risk, in Mollahs' era it is those opposing corruption, injustice, and apartheid who are at risk! THEY even target and brutally victimize our beloved to keep us silent/slaves!! 

http://iranglobal.info/node/66352

-          Dr S.M.H.Hosseini, Iran

-------------------------------------------------------

 

بعد از اینکه در سال 1385 دانشگاه میسور هندوستان پذیرفت که من برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به ارتقای کیفیت روش تدریسم که بر مبنای دو تیوری آموزشی سیاسی م ارایه داده بودم بپردازم، آزار و اذیت و فشارهای فاشیستی عوامل وزارت اطلاعات احمدی نژاد بر من صد برابر شد تا شاید بتوانند مانع ادامه کار و موفقیت من شوند. مقاله انگلیسی معرفی تیوری ها و روش تدریس بی نظیر من که تا 20 روز دیگر در برزیل منتشر می شود:

"Cognitive Socio-Political Language Learning Theory, Multiple Input-Output Hypothesis And Competitive Team-Based Learning", Forthcoming,  in August 2018 atBrazilian English Language Teaching Journal, 9(1)   .

همانطور که در مقاله زیر توضیح داده ام، یکی از دلایلی که وزارت اطلاعات برای تهدید و ترعیب من داماد ما را کشت همان روش تدریس من که در واقع اسلحه ای آموزشی برای براندازی نرم حکومت های استبدادی می باشد بود که علیرغم کارشکنیهای وحشیانه و شدید وزارت اطلاعات در رساله دکترایم به آن پرداختم و از آن دفاع کردم.

ترعیب، بازداشت و شکنجه دکتر سید محمد حسن حسینی توسط سپاه پاسداران
http://bit.ly/2hdn653

در سال 1391 کمی بعد از اینکه این علت و راز قتل دامادمان را در سال 1389 به دوستان و فامیلم که از جمله آنها یک سردار سپاه (معاون قالیباف) و یک دادستان نیروهای نظامی در خراسان بودند گفتم یکی از همکاران که بعد فهمیدم بسیجی بود به من نزدیک شد و به من گفت که می تواند ترتیبی دهد که کتابم را که از رساله دکترایم استخراج کرده بودم توسط انتشارات جنگل تهران چاپ شود! با وساطط او انتشارات جنگل جاودانه تهران پذیرفت که در ازای دریافت سه میلیون و پانصد هزار تومان تعداد هزار جلد از کتاب من تحت عنوان زیر را منتشر و در سراسر ایران توزیع کند. (آن موقع پراید هفت میلیون تومان بود!)

‘Beyond The Present Methods And Approaches To ELT/Education: The Crucial Need For A Radical Reform', Tehran: Jungle Publication, 2012 / ISBN: 978-964-981-883-2

بعد از اینکه من پول را به انتشارات جنگل دادم کتاب من را چاپ کردند اما در کمال بهت و حیرت من بجای توزیع کتاب در سراسر کتابفروشی هایشان در سراسر کشور کل کتابها را برای خودم در مشهد فرستادند! این کتابها هنوز – در سال 1397 – در انبار آپارتمانم در مشهد می باشند! من به آنها گفتم که از دست آنها شکایت می کنم. اما آنها به من گفتند که “از دست ما به چه کسی شکایت می کنی؟”!

چند مدت بعد از اینکه من به دوستان و فامیلم یادآوری کردم که مجوز دادن و چاپ کردن کتاب من نقشه وزارت اطلاعات برای گمراه کردن آنها و به زیر سوال بردن ادعای من مبنی بر قتل دامادمان به خاطر محتوای آن کتاب بود در دی ماه 1392 از تهران با من تماس گرفتند و گفتند که این کتاب من به مرحله نهایی جشنواره رشد کتاب تهران راه پیدا کرد و جزو 3 کتاب برتر کشور شد!

http://samanketab.roshdmag.ir/fa/news/1375

http://www.ibna.ir/vdccmoqse2bq408.ala2.html

حتی آنها از من دعوت کردند که در مراسمی که به منظور قدر دانی از برنده ها برگزار کردند شرکت کنم. من از مشهد با هواپیما به تهران رفتم و در آن مراسم شرکت کردم. اما آنها به من نگاه هم نکردند! جهت اطلاع شما، از میان 3800 کتاب رسیده به جشنواره رشد کتب آموزشی تهران 140 کتاب به مرحله نهایی راه پیدا کردند. کتاب من، کتاب دکتر مولودی و کتاب دکتر پیرهانی نیز در رشته زبانهای خارجی نامزد بهترین کتاب شدند. اما در کمال تعجب همگان کتاب دکتر مولودی به عنوان کتاب برتر انتخاب شد!؟ این کتاب به معلمین می آموزد که چگونه به بچه ها (نونهالان) "خواندن" انگلیسی را بیاموزند! کتاب دکتر پیرهانی به معرفی استراتژیهایی می پردازد که به ایشان در یادگیری زبان کمک کرده است! خلاصه کتاب من را در لینک آخر همین مقاله بخوانید و بعد قضاوت کنید که کدام یک از این کتب باید در مرحله نهایی جشنواره رشد تهران انتخاب می شد؟ و چرا نشد؟!؟

بعد از آن مراسم به مشهد برگشتم و ماجرای بازی های وزارت اطلاعات با من را به دوستان و فامیلم یاد آوری کردم. بعد از مدت کوتاهی از تهران با من تماس گرفتند و گفتند که کتاب من توسط وزارت آموزش و پرورش هم به همه معلمان و دانشجو معلمان توصیه شد:

http://drelt.ir/images/Appreciating-_-recommendation-of-my-method-by-Ministry-of-Education.pdf

با این وجود نه تنها در سطح وزارت آموزش و پرورش بلکه در سطح آموزش و پرورش مشهد و حتی ناحیه یک و ناحیه هفت مشهد که در آنها تدریس دارم شدیدا با معرفی کتاب من به همکاران از طریق کارگاه و کلاس ضمن خدمت و … مخالفت کردند! ضمن اینکه تا کنون این کتاب را به ده ها دبیرستان – جهت مطالعه همکاران – هدیه کرده ام که بعد از مدتی همه آنها گفته اند که کتاب من از کتابخانه آنها ناپدید شده است!تا اینکه بنا به توصیه یکی از مسیولین آموزش و پروش دولت تدبیر و امید این کتاب را به فارسی ترجمه کردم. حدود 250 صفحه از 450 صفحه کتاب اصلی سانسور شد تا بلاخره وزارت ارشاد مجوز نشر سانسور شده آنرا توسط انتشارات اینترنتی "کتابراه" در فضای مجازی بصورت الکترونیکی داد. علیرغم توافقمان این انتشارات هم -که بعدا فهمیدم توسط سپاه اداره می شود – حتی یک ریال از فروش این کتاب را به من نداد!

 با این وجود هنوز هم وزارت آموزش و پرورش و نیز آموزش و پرورش مشهد به شدت از معرفی این کتاب به معلمان و اساتید وحشت دارند و مانع این کار می شوند! این کتاب را به مدیر کل آموزش و پرورش مشهد، معاونین آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه اول و دوم و مسیول گروههای آموزشی آنها ارایه دادم و از ایشان خواستم به واسطه بی نظیر بودن این روش تدریس و اهمیت فوق العاده آن برای تربیت نسل امروز و فردا اجازه دهند این کتاب را در دوره های ضمن خدمت، ورک شاپ ها، کارگاه ها و سمینارهای ویژه معرفی نماییم که همکاری نکردند! حتی به من اجازه نمیدهند این کتاب را از طریق گروه های تلگرامی به همکاران معرفی کنم! .– به محض اینکه این کار را می کنم من را از این گروه ها حذف می کنند! در همین راستا تا حالا سه بار شیر آب انبار من را باز کرده اند که این رذالت آنها باعث شده تا حالا نصف کتابهایم را – که در انبارم هستند – دور ریخته ام. حتی اجازه نشر مقالات من درباره روش تدریسم را در ژورنال های داخلی هم نمی دهند. – به همین دلیل است که تمام 13 کتاب و 150 مقاله ام را در خارج از کشور منتشر کرده ام.

 

لینک دانلود این کتاب و ویدیوی 17 دقیقه ای معرفی روش تدریسم که در کتابم به معرفی جامع آن پرداخته ام:

 

http://www.iranglobal.info/sites/default/files/pictures/bookhoseini.pdf

برای اشنایی با روش تدریس و کتب و مقالات من که به واسطه خلق آنها دنیایم را جهنم کردند وبلاگم را ببینید:

http://beyondelt.blogfa.com

درصورتی‌که ورژن انگلیسی ادیت شده این اثر را که در آلمان منتشر کردم می‌خواهید با من تماس بگیرید یا تلگرام بزنید. این کتاب که مقدمه آن در زیر آمده توسط آن انتشاراتی در سایت آمازون به 200 دلار فروش می رود.

                                                                                       سید محمدحسن حسینی

09153852599

Competitive Team-Based Leaning: Beyond Current Didactic Methods"

Germany: LAMBERT ACADEMIC Publishing.

Dr Seyed Mohammad Hassan Hosseini, Iran

This seminal guidebook seeks to throw into relief the relationship between theory, research, innovation, and application with reference to the conventional innovative methods/approaches. Importantly, it brings into sharp focus the author's 'inimitable' revolutionary pedagogical innovation as a pragmatic solution to the present socio-educational problems. The nature and the characteristics of this world-class innovative approach not only contribute to language learning (strategies) and excellence in the learning. They likewise promote true and flexible active learning, interactive competence, long-term retention, and especially the acquisition of some crucial habits of mind such as objectivity, and critical and creative thinking. Another outstanding feature of this fundamentally different approach to ELT refers to the fact that it facilitates tomorrow citizenry to instil humanitarian interpersonal skills and democratic values, principles, and norms which are essential requirements for successful life-long learning, working, interdependence, and survival in today world context. Considering its magic transforming power for converting today students/objects to Agents of change or the Subjects who have the capacity to influence the world, Dr Hosseini's innovation is in essence a 'catalyst for change'.It is an incommensurable edu-political approach to the empowerment and the emancipation of the oppressed, and in fact, an apt strategic instructional 'weapon' for the elimination of dictatorship/apartheid.CTBL, Dr Hosseini's realistic approach to liberal education is an ensured pathway to human security, development, and prosperity.

This 736-page volume has special foci upon:

  1. Penetrating deep into the conventional antediluvian dictatorial didactic regimes, which cherish the Banking Method, and excoriating the beyond;
  2. Shedding light on the chronological development of language teaching methodology for justifying the need for accommodating Dr Hosseini’s innovation in education regimes;
  3. Engineering the conventional educational methods and approaches towards CTBL;
  4. Differentiating CTBL from other innovative methods/approaches, and discussing the significance and relevance of this holistic approach against the backdrop of ongoing globalisation which means a great deal of competitive spirit in today world context;
  5. Bringing to the fore the author's Multiple Input-Output Hypothesis and Cognitive Socio-Political Language Learning Theory, which is the core of theoretical foundations of CTBL;
  6. Implementing CTBL via the emerging online technologies state/country wide, and
  7. Stimulating the readers' critical, analytical, and creative thinking skills, and promoting their personal growth especially through the 13 chapter-end thought-provoking discussion questions.

This invaluable resource manual will be of immense help particularly to those educators who are committed to the cause of peace building. As a gold mine of the latest issues in ELT, it will also be found highly useful for ELT students, teachers of all subjects at all levels, and in-service programmes and seminars for instructors. Policy makers, educationalists, researchers, syllabus designers, and material developers could also take note of the noteworthy benefits this manuscript along with its accompanying DVD proposes. See the 17 minute video (https://youtu.be/cPtOUaIkJlk).

نظرات بینندگان در سایت صدای معلم  

پاسخ++190--

معلم سمنانی1396/08/06 - 06:03

من از ورژن انگلیسی این کتاب بویژه آنجا که به معرفی تکنیکهایی برای سازماندهی کار تیمی و علاقه مند کردن فراگیران به کار تیمی می پردازید خیلی استفاده کردم.

سید محمد حسن حسینی1396/08/06 - 17:18

ممنون. همون کتاب بهترین کتابم بود که 4 سال وقتم رو گرفت و علیرغم اینکه به مرحله نهایی جشنواره رشد راه پیدا کرد و جزو سه کتاب برتر کشور شناخته شد و توسط وزارت به تمام معلمان و دانشجو معلمان توصیه شد اما هیچگاه اجازه ندادند در کلاسهای ضمن خدمت و حتی گروههای تلگرامی به همکاران معرفی بشه! این کتاب ترجمه همون کتابه. البته 450 صفحه تبدیل شده به 196 صفحه. خودم سانسور کردم تا ایراد نگیرند!

عدالت جو1396/08/06 - 06:10

آقای حسینی، آنطور که در رزومه اتان آورده اید تا حالا ده ها کتاب و مقاله و بیش از 10 رساله کارشناسی ارشد در باره این روش تدریس شما نوشته شده است. تبریک ما را بخاطر این خلاقیت و نوآوری تان جهت ارتقای روش تدریس مدرسان و حل معضلات جامعه بپذیرید.
http://drelt.ir/images/pic/cv.pdf

سید محمد حسن حسینی1396/08/06 - 17:19

ممنون. من معتقدم اگر تمامی همکاران روش تدریس من رو بکار بگیرند غالب مشکلات جامعه و حتی مشکلات خودمان حل خواهد شد.

پاسخ++180--

آن دگر معلم«اقا»1396/08/06 - 13:50

به شما تبریک می گویم ان شاءالله مشکلتان با گفتگوی دوستانه و خویشتنداری آ پ خراسان حل گردد. آقای حسینی همه ما از بی عدالتی ها و تبعیض ها رنچ می بریم اما بیان و قلم تند شما باعث دیرتر رسیدن به مقصد می شود به نظرم بد نیست برای مدتی امتحانی و بنا بر مصلحت تغییری در آن دهید تا حدا اقل بر ما ثابت شود که مشکل از قلم شما نیست. با احترام

سید محمد حسن حسینی1396/08/06 - 17:23

ممنون از لطف شما. اما دنیا در نظر من اونقدر ارزش نداره که بخاطرش به مداحی از کسانی بپردازم که هیچ اعتقادی به آنها ندارم. ضمن اینکه من آرامش در زندگیم را به قیمت کور و برده وار زیستن بر نمی تابم.

پاسخ++150--

همکار1396/08/06 - 15:45

آقای دکتر حسینی، شما گفته اید که در کلاس هایی که با روش تدریس شما اداره می شود دانش آموزان/دانشجویان علاوه بر اینکه علم مورد نظر (زبان و فیزیک و ریاضی و ...) را یاد می گیرند، متفکر، منتقد، تحلیل گر، مشارکت جو و همزمان اهل رقابت و سیاسی بار می آیند! آقای دکتر دلیل زنده به گور کردن شما و آثارتان در مشهد العلم الهدا همین ایده هایتان هست دیگه.....

سید محمد حسن حسینی1396/08/06 - 17:24

ممنون از یادآوری شما. همینطور است که فرمودید.

پاسخ++150--

هاشمی نسب1396/08/06 - 15:46

این کتاب را آن لاین خریداری کردم و قسمتهایی از آنرا خواندم. بر خلاف ما معلمان که مدام از مشکلات می نالیم آقای حسینی راه حل عملی برای حل مشکلات و معضلات جامعه ارایه می دهند. امیدوارم مسیولان وزارت آموزش و پرورش اهمیت روش تدریس ایشان را دریابند و بجای کلاسهای ضمن خدمت و سمینارهای بی خاصیت فعلی این روش تدریس را در قالب کارگاه و کلاسهای ضمن خدمت و سمینار به تمامی دانشجو معلمان، اساتید و معلمان در تمامی مقاطع معرفی کنند.

سید محمد حسن حسینی1396/08/06 - 17:34

در غرب اگر کسی کتابی از این نوع و جنس بنویسد مسیولان آموزش پرورش/ عالی همایشی برای معرفی آن کتاب به معلمان و اساتید می گذارند و از نویسنده دعوت می کنند راجع به آن صحبت کند. اما اینجا ایران است! 13 کتاب و ده ها مقاله نوشته ام - دریغ از یک دعوت برای معرفی نوآوری هایم! حتی من را از گروه معلمان زبان مشهد بخاطر معرفی این کتاب اخراج کردند! این نوع بربریت و تحقیر مخالفین و ... در دنیا بی نظیر است!

پاسخ++150--

مدرس دانشگاه فرهنگیا1396/08/06 - 15:48

با توجه به اهمیت این روش تدریس در هندوستان بخاطر ارایه و دفاع از آن به شما دکترای روش تدریس دادند. جا دارد این کتاب در دانشگاه های فرهنگیان به دانشجو معلمان تدریس شود.

سید محمد حسن حسینی1396/08/06 - 17:39

آنجا هندوستان بود - بزرگترین دموکراسی دنیا. آنها به من دکترای روش تدریس دادند چون یکی از اهداف روش تدریس ابداعی من نهادینه کردن اصول و اصلوب و باورهای دموکراتیک در نسل فردا 
برای نیل به صلح جهانی است.

پاسخ++110--

هیات علمی1396/08/08 - 06:37

کلا وزارت آموزش و پرورش با اینگونه نوآوریها که کار گروهی و مهارتهای دموکراتیک را به دانش آموزان انتقال میدهد مخالف است چرا که اینگونه نو آوریها بنیانهای.... را به خطر می اندازد.

پاسخ++170--

سید محمد حسن حسینی1396/08/09 - 15:53

به خداوندی خداوند سوگند مسیولان رده بالای ما "نمی خواهند مشکلات و معظلات جامعه حل شود". وگرنه این روش تدریس را به "تمام" دانشجو معلمان و معلمان و اساتید توصیه می کردند. مسیولان ما میخواهند تنها دغدغه مردم نان باشد و ... که راحت تر استحمار و استثمار و استعمار شوند.

رهنورد1396/08/10 - 06:43

اگه میخواستند مشکلات و معضلات جامعه حل بشه که بطحایی رو وزیر آموزش و پرورش نمیگذاشتن.....

پاسخ++50--

دکتر پویان1396/08/11 - 08:05

آقای حسینی، پیشنهاد می دم این جملات جالبی رو که گفته اید تبدیل به کتاب کنید تا هم استفاده کنند:

http://drelt.ir/images/pic/philosophical.pdf

پاسخ++60--

سعید1396/08/11 - 17:55

تکنیک هایی که در این کتاب برای ایجاد حس مسیولیت پذیری "تمام" اعضای هر تیم ارایه شده معرکه است. اینطوری هم کاپیتان ها و هم اعضای ضعیف تیم ها ترغیب به همکاری با اعضای تیم می شوند تا بتوانند در رقابت با سایر تیم ها برتری خود را به اثبات برسانند. عالیه کلاس جداب و پویایی شکل میگیره.

روشنفکر1396/08/12 - 15:35

در بخشی از کتاب یادگیری تیمی رقابتی می‌خوانیم:

توانمند کردن شهروندان به منظور زندگی موفقیت‌آمیز در دنیای پیچیده امروز که به‌شدت رقابتی و با تشتوت آرا روبروست، برای برپایی جوامعی متمدن و صلح جهانی، که رؤیای دیرینه بشر بوده است، لازم و ضروری می‌باشد. و واقعیت این است که روش‌های تدریس فعلی نمی‌توانند ما را به چنین هدفی رهنمون شوند. دلیل این امر هم این است که آنچه روش‌های تدریس فعلی سعی دارند از نسل فردا بسازند با آنچه دنیای واقعی از شهروندان انتظار دارد در یک راستا نیستند. بنابراین در شرایط کنونی به یک انقلاب و دگرگونی بنیادین در سیستم آموزشی فعلی نیاز داریم.

پاسخ++40--

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.