رفتن به محتوای اصلی

استقرار نیروهای ویژه آمریکایی در نزدیکی مرز ایران
تقویت تیم خاورمیانه کاخ سفید با استخدام نیروهای جدید
06.08.2018 - 08:37

وزارت دفاع افغانستان خبر داد که پس از اعلام استراتژی جدید ترامپ برای افغانستان برای نخستین بار نیروهای ویژه آمریکایی در ولایت «فراه» واقع در غرب افغانستان و در نزدیکی مرز ایران مستقر شدند.
ژنرال «محمد رادمنش» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به «صدای آمریکا» گفت که برای نخستین بار پس از اعلام استراتژی ترامپ برای افغانستان، تیم نیروهای ویژه آمریکایی در ولایت «فراه» مستقر شده‌اند.
وی تأکید کرد: این نیروها در چهارچوب مأموریت «حمایت قاطع» برای آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان به این ولایت غربی اعزام شده‌اند و نقش رزمی در میدان‌های نبرد نخواهند داشت.
با این حال، این نظامیان برای ایفای نقش مشاوره‌ای خود کنار نیروهای افغان در میدان نبرد حاضر خواهند شد.

استقرار نیروهای ویژه آمریکایی در نزدیکی مرز ایران/ امضای توافق نامه نظامی اردن و عراق/تقویت تیم خاورمیانه کاخ سفید با استخدام نیروهای جدید/

سپاه «207 ظفر» نیز با انتشار بیانیه کوتاهی ضمن تأیید این خبر گفت، این تیم برای «سرکوب گروه‌های تروریستی» شنبه ‌شب در فرودگاه فراه مستقر شده است.
فراه حدود 48 هزار کیلومترمربع، چیزی حدود نیمی از مساحت کره جنوبی، وسعت دارد و از شمال به هرات، شمال شرق به غور، جنوب شرق به هلمند، جنوب به نیمروز و از غرب نیز با ایران همسایه است.
این ولایت چهارمین ولایت بزرگ افغانستان محسوب می‌شود و جمعیتی بالغ بر 925 هزار تن در 11 شهرستان آن به‌طور پراکنده زندگی می‌کنند.
فراه به‌ عنوان ولایت هم‌مرز با ایران اهمیت ویژه‌ای برای واشنگتن دارد و ترامپ که از آغاز دوره ریاست جمهوری‌اش همواره بر طبل ایران‌هراسی و جنگ علیه این کشور کوبیده، اگر به ‌راستی بخواهد اقدامی علیه جمهوری اسلامی انجام دهد، پایگاه نظامی در این ولایت و همچنین فرودگاه ولایت فراه موقعیت بسیار استراتژیکی خواهد شد.
حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان نیز به تازگی تصریح کرد، حضور نظامی آمریکا در افغانستان به ‌دلیل رقابت با کشورهای منطقه از جمله چین، روسیه و ایران است.

تقویت تیم خاورمیانه کاخ سفید با استخدام نیروهای جدید
مقامات آمریکایی می گویند، دولت این کشور در حال استخدام کارمندانی برای حضور در تیم خاورمیانه هستند.
این افراد تازه استخدام شده تحت مدیریت «جرد کوشنر» داماد ترامپ و مأمور ویژه کاخ سفید در امور خاورمیانه و «جیسون گرین بلات» مشغول به کار می شوند.
کاخ سفید به شدت در تلاش است تا به هر نحو ممکن، پروژه خود در خاورمیانه موسوم به معامله قرن را به سرانجام برساند و استخدام نیروهای جدید نیز در همین راستا انجام می شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
تابناک

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.