رفتن به محتوای اصلی

پیام شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان پیرامون گردهمایی 20 شهریور
فرهنگیان با بازنشستگان همراهی می کنند
09.09.2018 - 17:31

 پشتیبانی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران از گردهمایی اعتراضی 20 شهریور بازنشستگان:

به نام خداوند جان و خرد
بازنشستگان، آیینه تمام نمای آینده شاغلان هستند. مسلما چگونگی رویکرد توجه متولیان کشور نسبت به بازنشستگان و شرایط زندگی آنها درکمیّت و کیفیّت انگیزشی همکاران شاغل، تاثیر مستقیم و غیرقابل انکارخواهدداشت.
بازنشستگان فرهنگی، انسان های شریفی هستند که عمر و جوانی خود را درقالب پایبندی به تعهدات حرفه ای خویش در طبق اخلاص نهاده و تمام توش و توان جسمی و روحی خود را برای اعتلای فرهنگ و مدنیت ایران زمین به کار گرفته اند. آنها اکنون در پایان این ماراتن سنگلاخی، گرفتار سونامی تبعیض و طوفان خاموش بی‌عدالتی شده ، با جسمی فرتوت و روانی آزرده به جای آرامش روانی، احترام و منزلت، در شرایطی قرار گرفته اند که مصداق واقعی قربانیان ستم مضاعف به شمار می آیند. شرایط زندگی آنها درحال حاضر به گونه ای است که گویی درآمدشان را به زنجیر بسته وهزینه های زندگی شان را رها و یله کرده اند.
در تمام سال‌های پس از انقلاب، مسئولان و تصمیم سازان، با نگاه ناسالمی که همواره نسبت به مقوله فرهنگ و آموزش داشته اند و با تصمیمات عدالت سوز، دفعی و بدون پشتوانه علمی، لقمه تلخ تبعیض و نابرابری را بر سر سفره پر از پوچ زندگی فرهنگیان نهاده اند که البته پلشتی این نگرش مذموم و ضد انسانی در حق بازنشستگان آنها بسیار مخرب تر و ویرانگرتر بوده است. درواقع نگارگر تابلوی سیاه و حرن آلود زندگی تلخ بازنشستگان فرهنگی که جزء به جزء آن، رنج و حرمان را فریاد می زند، تصمیمات نادرست و تشخیص های ناصواب دولتمردان و مجلس نشینان بوده است.
این نسل از فرهنگیان بازنشسته در سایه تبعیض و بی عدالتی مستمر و نهادینه شده موجود، در قمار ِ سراسر باخت بازی های سیاسی و شطرنج نمایش های قدرت، هم جوانی خود را باخته اند هم کهنسالی شان را. هم خود قربانی بی عدالتی شده اند هم خانواده هایشان از حداقل های زندگی، محروم مانده اند..
دولتمردان، نمایندگان مجلس!
بر اساس چه منطقی، بازنشستگان که هزینه های زندگی بسبار بیشتری دارند، باید نزدیک به نصف حقوق همکاران شاغل خود را دریافت کنند؟ اگر این، عدل و داد است، پس بگویید که تعریف ستم و بیداد چیست؟چرا مذاکرات ، مکاتبات و رایزنی های این قشر فرهیخته با مسئولان مختلف هرگز به نتیجه ای درست، منتج نشده است؟ آبشخور این بی عدالتی در باتلاق منافع چه افرادی و تعفن مصالح چه گروه هایی نهفته است که همچنان تداوم دارد؟ چگونه است که هر مسئولی در گفت و گو با نمایندگان بازنشستگان بسیار دلنشین، منطقی و دلسوزانه داد سخن می دهد اما در میدان عمل هیچ اراده ای از طرف هیچ نهادی برای رفع معضل این انسان های شریف وجود ندارد؟
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به عنوان نماینده رسمی و قانونی فرهنگیان کشور اعم از شاغل و بازنشسته، رسمی، پیمانی، قراردادی، حق التدریسی و ... به همه مسئولان کشور اعلام می‌کند توجه به بازنشستگان و زندگی آنها باید در اولویت برنامه های دولت و مجلس قرار گیرد. شرایط سنی این عزیزان به گونه ای نیست که به چشم اندازهای دور و مبهم و پلکان های پوسیده و نمایشی، حواله داده شوند. بنابراین مصرانه از دولت و مجلس می خواهیم با رعایت اولویت و اضطراری بودن موضوع، با اختصاص بودجه کافی و با استفاده از منابع مختلف مالی، عادلانه سازی حقوق و دستمزد کارکنان شاغل و بازنشسته را در برنامه های کوتاه مدت خود قراردهند و مشکل بازنشستگان فرهنگی را در کمترین زمان ممکن و در بهترین شکل آن، رفع و رجوع نمایند.
مسئولان کشور آگاه باشند که در صورت تداوم شرایط کنونی و استمرار این بی ‌توجهی‌ها و ادامه بی عدالتی در حقوق بازنشستگان نسبت به شاغلان در آموزش و پرورش و سایر نهادهای دولتی، شورای هماهنگی با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی خود، با همراهی تمام فرهنگیان کشور برای استیفای حقوق تضییع شده همکاران بازنشسته، اقدام خواهد کرد.
شورای هماهنگی ضمن حمایت همه جانبه از تجمع اعتراضی بیستم شهریورماه ۹۷ بازنشستگان فرهنگی، از همه همکاران در سراسر کشور دعوت می کند پیشکسوتان شان را در این دادخواهی مدنی و قانونی یاری نمایند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران
شهریورماه ۱۳۹۷

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.