رفتن به محتوای اصلی

احضار کیومرث اسلامی فعال ملی مدنی آزربایجانی به دادگاه کیفری
10.09.2018 - 14:44

آقای کیومرث اسلامی فعال ملی مدنی آزربایجانی ساکن شهرستان پارس آباد مغان طی احضاریه ای که در زمان بازداشت به وی ابلاغ شده بود مقرر گردیده است فردا به مورخه 20 شهریور 1397 در شعبه 102 دادگاه کیفری شهرستان پارس آباد به ریاست قاضی فراهانی حاضر شده و در خصوص اتهام انتسابی "تبلیغ علیه نظام از طریق فعالیت در فضای مجازی " دفاعیات خویش را ارائه نماید.
این فعال مدنی تورک آزربایجانی در تاریخ 13 تیر 1397 همانند ده ها فعال آزربایجانی که در شهرهای مختلف، قصد شرکت در مراسم سالانه قلعه بابک داشتند در منزل پدریشان دستگیر شدند.
آقای اسلامی پس از پایان بازجویی‌ها و با آنکه بازپرس پرونده جهت آزادی وی قرار وثیقه صادر کرده بود با ممانعت نیروهای امنیتی هفته‌ها در زندان شهر مغان در وضعیت بلاتکلیفی بسر می‌بُرد.
وی از روز شنبه ششم مرداد ماه 1397 نیز جهت اعتراض به بلاتکلیفی و عدم تفکیک بند ۹ روز دست به اعتصاب غذا زده بود و سرانجام با تودیع قرار وثیقه 120 میلیون ریالی موقتا از زندان مرکزی شهرستان پارس آباد آزاد گردید.
این فعال آزربایجانی پیشتر نیز در تابستان 1392 به همراه آقایان سجاد جولانی،میلاد قادری،بهرام برادران وفیاض کریمی که قصد عزیمت به قله ساوالان برای شرکت در مراسم کوه ساوالان راد داشتند در آبگرم قینرجه بازداشت و پس از 48 ساعت آزاد گردیدند.
از آقای کیومرث اسلامی مقالات بسیاری در خصوص تاریخ آزربایجان در فضای مجازی منتشر شده که اصلی ترین ادله اتهامی در مراحل دادیاری انتشار مطالب تاریخی در خصوص آزربایجان ذکر گردیده است.
اداره اطلاعات شهرستان پارس آباد پس از آزادی ایشان با احضار وی به ستاد خبری خواهان قبول همکاری وی با نهاد امنیتی و قطع ارتباط با فعالین شناخته شده ای همچون آقای عباس لسانی شده، و در این راستا قول مساعدت و مختومه شدن پرونده مفتوحه را داده بودند که آقای اسلامی این احضار ها را غیر قانونی و از حضور در آن اداره خودداری نمودند...

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بابک آزاد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.