رفتن به محتوای اصلی

احضار محمد خاکپور به شعبه اول دادیاری شهر اردبیل
14.11.2018 - 11:56

محمد خاکپور فعال ملی مدنی تورک آذربایجانی طی ابلاغیه ای که امروز در تاریخ 23 آبان 1397 دریافت کرده، مقرر گردیده است طی 5 روز آتی در شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل واقع در مجتمع قضایی شهید بهشتی اردبیل حاضر گردیده و نسبت به اتهامات مطروحه پاسخگو باشد.شعبه اول دادیاری دادسرا این ابلاغیه را به نیابت از شعبه دادستانی شهر کلیبر ارسال نموده است
در ابلاغیه به علت احضار و یا اتهامات وارده به این فعال تورک آزربایجانی اشاره‌ای نشده و تنها نوشته شده است: «دفاع از اتهام انتسابی» محمد خاکپور پنجشنبه (14 تیر 1397) در گردهمایی سالانه قلعه بابک دستگیر، سپس به بازداشگاه اهر منتقل و پس از سه روز آزاد شد.این فعال ملی در زمان بازداشت مانند سایر فعالین بازداشت شده در مراسم سالانه قلعه بابک مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود. محمد خاکپور از فعالین با سابقه حرکت ملی آذربایجان است. وی تاکنون بارها به دلیل مطالبه و دفاع از حقوق تورکان آذربایجانی بازداشت و زندانی شده است.
همزمان با برگزاری مراسم سالانه قلعه بابک در تیرماه 97، ماموران امنیتی حکومت ایران ده‌ها فعال ملی مدنی تورک را در قلعه بابک و شهرهای مختلف آزربایجان دستگیر کردند. در این راستا عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای مفصل به سه زبان ( ترکی ،انگلیسی و فارسی ) در خصوص دستگیری فعالین ملی مدنی آذربایجان درمراسم همایش فعالین ملی آذربایجان درقلعه بابک و ضمن درخواست آزادی بی قید و شرط فعالین دربند ، برائت تمام بازداشت شدگانی که به قید وثیقه آزاد شدند را خواستار شد.
در گزارش عفو بین الملل شمار دستگیرشدگان دو مراسم قلعه بابک و مراسم کوه ساوالان حدود ۱۲۰ نفر اعلام گردیده که بصورت جداگانه بازداشت تعدادی از دستگیرشدگان از جمله عباس لسانی،ابراهیم نوری،جعفر رستمی راد، کیومرث اسلامی،حمید ادیب شفق،محمد جولانی،میثم جولانی،علی خیرجو،محسن اسمعیلی،عسگر اکبرزاده،رحیم غلامی،علی واثقی،سعید صادقی فر، مهدی هوشمند،مرتضی پروین، مصطفی پروین،توحید امیرامینی،علی روحبخش،غلام قلیزاده،محمد آزاد، مورد بررسی قرار گرفته بود.

Missing media item.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بابک آزاد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.