رفتن به محتوای اصلی

رد درخواست آزادی مشروط آزاد محمدی
14.11.2018 - 20:14

درخواست آزادی مشروط آزاد محمدی زندانی سیاسی محبوس در بند ۱۲ زندان ارومیه توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب این شهر رد شد. این حکم روز گذشته به این زندانی ابلاغ شد. مسئولین زندان پیش از این به وی وعده داده بون در صورت پایان دادن به اعتصاب غذا به رایزنی با مسئولین قضایی و اطمینان از قبول این درخواست بپردازند.

دیروز سه‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه ۹۷ درخواست عفو مشروط آزاد محمدی زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی علی‌شیخلو رد شد.

آزاد محمدی زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه در سال ۹۴ بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده بود. وی پس از سه ماه به اتهام “همکاری با حزب دمکرات کردستان” و بدون داشتن وکیل به ۵ سال حبس محکوم و به زندان ارومیه منتقل شده است. به دلیل پذیرفتن حکم و عدم اعتراض به آن توسط وی ۱۵ ماه از مدت زمان حبس وی کاسته شده و ۷ ماه از آن باقی مانده است.

منقول از هرانا : “رای شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه در حالی به آقای محمدی ابلاغ شده است که پیشتر درخواست آزادی مشروط وی توسط رئیس زندان و دادستانی تائید شده بود. مسئولین زندان حتی پیشتر برای خاتمه دادن به اعتصاب زندانیان سیاسی این زندان در تاریخ ۱ آبان‌ماه به آنها اعلام کرده بودند که در صورت شکستن اعتصابشان با درخواست آزادی مشروط آنان موافقت خواهد شد. با این حال اقدامی در رابطه با هیچ یک از زندانیان صورت نگرفته و به نظر می آید مسئولین زندان صرفا به دادن وعده های واهی اقدام کرده بودند”.

لازم به ذکر است زندانیان بند سیاسی و بند جوانان زندان ارومیه در تاریخ ۲۳ مهرماه سال جاری در اعتراض به حمله گارد ویژه به بند ۱۲ این زندان و مضروب و مجروح کردن زندانیان بند سیاسی و زندانیان سیاسی ساکن بند جوانان دست به اعتصاب غذا زده بودند که پس از گذشت یک هفته با وعده مساعد مسئولین زندان مبنی بر رسیدگی به مشکلات زندانیان به اعتصاب خود پایان دادند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
هرانا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.