رفتن به محتوای اصلی

تحریم های آمریکا کاملا قانونی و مشروع هستند
15.11.2018 - 22:10

درخبر ها آمده بود که:
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اولین واکنش خودپس از اعلام تحریم‌ها، اقدام آمریکا را "مطلقا غیرمشروع" و ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل توصیف کرده است..
درحاشیه این خبر نوشتم:
بد نبود ایشان توضیح میدادند که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل چیست و اگر اقدام آمریکا درمورد تحریم فروش کالا به جمهوری اسلامی اشتباه است، چرا همین روسیه که حق وتو هم دارد، این تصمیم آمریکا را در شورای امنیت وتو نمی کند؟
اگر تحریم جمهوری اسلامی توسط آمریکا غیرقانونی و مطلقا غیرمشروع است، ایشان چرا از تحریم روسیه توسط آمریکا حرفی به میان نمی آورد وبه قول ما ایرانی ها "چراغی که به خانه رواست، مگرآن نیست که به مسجد حرام است؟" آیا آن تحریم ها هم مطلقا غیرمشروع است و ناقض قطعنامه های شورای امنیت است؟ اگراینگونه است، باز هم تاکید میکنم چرا روسیه آن ها را با حق وتوئی که درشورای امنیت دارد با رای منفی باطل نمی کند؟
با پوزش از زبانی که به کار میبرم، این ها همه حقه بازی هائی است که عده ای علیه آمریکا راه انداخته اند. حرف آمریکا خیلی روشن است. آنها می گویند همانگونه که جمهوری اسلامی در زمان ریاست جمهوری خاتمی، لاریجانی نماینده خود برای مذاکره با سازمان اتمی را نزد دبیرکل آن سازمان فرستاد و لاریجانی به وی ابلاغ کرد که ما تصمیم داریم مهر وموم های سازمان ملل روی تمام تاسیسات اتمی خود را شکسته و فعالیت های خود را بطور کامل ازسرگیریم و باوجود آن که دبیر کل سازمان اتمی با این تصمیم جمهوری اسلامی مخالفت کرد، اما به محض آنکه سه ساعت بعد لاریجانی پایش به تهران رسید، این مهر و موم ها شکسته شد و تا بسته شدن قرارداد برجام این تاسیسات همچنان مشغول کار بودند، حالا آمریکا معتقد است که توافقنامه برجام موافق منافع ملی آنان نبوده و بهمین سبب ازآن خارج میشوند.
بعلاوه ازآنجا که اکنون نزدیک به چهل سال است آمریکا با جمهوری اسلامی قطع رابطه کرده، دلیلی ندارد که ما با این کشور رابطه بازرگانی داشته باشیم، ازهمین روی هیچ کالائی به جمهوری اسلامی، نه میفروشیم و نه می خریم. کجای این کار غیرقانونی و نامشروع است که آقای لاوروف به آن اعتراض کرده اند!؟
آنه میگویند امریکا، تعدادی کشور دوست درسرتاسرجهان دارد که تعداد آنها ازدویست تجاوز میکند. این کشورها، ده ها برابر سودی که ازمعامله با جمهوری اسلامی میبرند، از معامله با کشور ما عایدشان میشود. ما به آن ها هشدار داده ایم که بین جمهوری اسلامی و آمریکا یکی را انتخاب کنید، اگربخواهید با آنها معامله کنید، دیگر ما با شما معامله نخواهیم کرد و ازآنجا که این کارها در دنیا آزاد است و غیر قانونی نیست از این رو ما کاملا احساس آرامش خیال و وجدان داریم و کار خود را کاملا "مشروع" و "قانونی" میدانیم. اما با این وجود اعلام کرده ایم، اگر احیانا جمهوری اسلامی نیاز به دارو داشته باشد، نه تنها ما آماده فروش آن هستیم، بلکه آن دویست کشور دیگر هم میتوانند با خیال راحت به جمهوری اسلامی هرمقدار که لازم باشد دارو بفروشند و تحریم دراین مورد اعمال نمیشود. تازه علاوه بر تمام اینها، هشت کشور را نیز مجاز کرده ایم که اگر میخواهند نفت جمهوری اسلامی را ازاین کشور بخرند وهیچ اشکالی ندارد و مجازند که این کار را بکنند، مشروط برآنکه بهای نفت را مستقیما به جمهوری اسلامی پرداخت نکرده و آنرا درصندوقی که تعیین شده واریز کنند. زیرا تجربه به ما ثابت کرده است که هروقت جمهوری اسلامی خزانه اش پراز ارز میشود، ناگهان کنترل خود را ازدست داده و اوضاع منطقه را به شدت به آشوب میکشد.
حال شما کلاه خود را قاضی قرار داده و بفرمائید کجای این تصمیم ما اشکال دارد و چرا انتظار دارید ما با کشوری که تا حال تمام دشنام ها را به ما و ملت ما داده، میلیون ها بار شعار داده "مرگ برآمریکا" پرچم ما را آتش زده و لگد مال کرده، سفارت مارا تسخیر و دیپلمات های ما را 444 روز حبس کرده و آنها را شکنجه های روحی داده است، بیش از دویست نفر از سربازان مارا دربیروت به کشتن داده است و.... بیائیم حالا که با گردن کلفتی اعلام میکند ما دوست آمریکا اسرائیل را محوخواهیم کرد ودرپی دست یابی به موشک های دورپرواز با برد دوهزار کیلومتری است که قادرند کلاهک اتمی با خود حمل کنند، محبت کرده و به آنها کالا بفروشیم یا نفت آنها را بخریم. به جای آن، ما آنقدر به آنها فشار خواهیم آورد که بالاخره روش خود را تغییر داده و درجرگه کشورهای خوب و خوشنام دنیا درآیند و بدانند که جامعه جهانی به ویژه آمریکا مثل مردم نجیب این کشور نیستند که این حکومت جابر، هربلائی که تاحال خواسته، بر سرآنها درآورده است. نخیر کشورهای دنیا آزاد هستند و پاسخ دهان شکنی به این گونه کشورها خواهند داد

 

Image result for ‫تحریمهای 13 آبان‬‎

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.