رفتن به محتوای اصلی

رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی به مردم خود گفت: شما خیلی چاق هستید
25.12.2018 - 20:39
برگردان:
راشل زرگریان

 

 

رئیس جمهور مصر عبدالفتاح السیسی به مردم خود گفت: شما خیلی چاق هستید

برگرفته از: ماکو )Mako

ترجمه از: راشل زرگریان

رئیس جمهور مصر طی یک سخنرانی بیست دقیقه ای پس از داعش و اخوان المسلمین چاقی را دشمن ملت مصر نامید. او به مردم اشاره کرد و گفت: شماها با این وزن فربه چگونه قادر هستید راه بروید؟  او سرسختانه در برابر پدیده چاقی صحبت کرد و آنرا بحران فراخوانی نامید. او گفت: گاهی اوقات به مردم نگاه میکنم و تعجب میکنم چرا آنها از خودشان مراقبت نمیکنند؟ او از ساکنین نیل خواست تا فعالیت های جسمانی بیشتری انجام دهند و همچنین اضافه کرد: که رسانه ها نباید تصاویری از اشخاص سنگین وزن در تلویزیون منتشرکنند.

 

 × ×©×™× מצרים - עבד אל-פתאח א-סיסי (צילום: SKY NEWS)

رئیس جمهور مصر عبدالفتاح السیسی تصویر از sky news

رئیس جمهور گفت: نه فقط رسانه ها بلکه مدارس و دانشگاه ها نیز در مبارزه علیه این پدیده باید نقش مهمی ایفا کنند. او هنگام سخنرانی به نخست وزیر مصر نیز اشاره کرد و گفت: شما هم باید در وزن خود مراقب باشی. این اولین بار نیست که رئیس جمهور مصر به عادت های غذائی مردم پرخاش کرده است. اینبار موضوعی که او را تشویق کرد که به این مشکل انتقاد کند دریافت اطلاعات از وزارت بهداشت مصر بود که نتیجه ناامید کننده ای داشت. بین هفده میلیون جمعیت مصری 75% آنها از وزن زیاد رنج میبرند.

 

سازمان بهداشت جهانی نیز تصویر مشابهی را ارائه میدهد و نشان میدهد که یکی از کشورهای پیشرو در جهان از  لحاظ چاقی کشور مصر است. به گفته این سازمان 63% از مصریها فربه هستند و 36% آنها در سطح جدی تری قرار دارند.

 

پس از این سخنرانی بحث برانگیز السیسی انتقادهای بسیاری از طرف شبکه های مصری بطرف رئیس جمهور سرازیر شد.  مصریها از سخنان رهبر خود رنجیده خاطر شدند و تصمیم گرفتند سرخوردگی خود را به اشکال اولیه در شبکه های اجتماعی خنثی کنند. برخی از آنها نوشتند: آیا ممکن است که پلیس بعلت وزن زیاد بخاطر یک الی دو کیلو گرم اضافی آنها را دستگیر کند؟  بعضی دیگر تصاویری از خود منتشر کردند که شکم برآمده خود را در یک ایست بازرسی گیر کرده وحتی برخی بطور غریزی پیشنهاد دادند که مکان های مخفی برای اشخاص فربه بوجود آورند.

הנשיא ועגבניות יקרות

رهبر مصر و گوجه های گرانقیمت تصویر از sky news

 

 

با این وجود سخنان رهبر مصر برای مخالفان او کمتر خنده دار بود و ادعا کردند که منبع چاقی فقر شدید کشور است. به گفته آنها غذای چاق کننده و ارزان برای آنها مناسب است در حالیکه سبزیجات و میوه گران هستند. منتقدان همچنین گفتند که علیرغم انتقادات او راه حل مشکل چاقی را پیشنهاد نمیدهد. 25.12.2018

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

راشل زرگریان
برگرفته از:
از mako
اسرائیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.