رفتن به محتوای اصلی

علی واثقی فعال ملی مدنی آذربایجانی به دادگاه انقلاب اردبیل احضار شد
13.01.2019 - 09:59

طی ابلاغیه ای که صبح امروز به تاریخ 23 دی 1397 به درب منزل آقای علی واثقی فعال ملی مدنی تورک آذربایجانی ارسال گردیده ، مقرر شده  است این فعال مدنی اردبیلی در ساعت 10 صبح روز 3 بهمن ماه 1397 در شعبه دوم دادگاه انقلاب دادگستری شهرستان اردبیل حاضر گردد.

 

در ابلاغیه ی ارسال شده علت حضور این فعال مدنی " در خصوص گزارش مرجع انتظامی علیه شما مبنی بر تشکیل دسته غیر قانونی جهت بر هم زدن امنیت کشور" قید گردیده است اما از گروه مورد اشاره نامی برده نشده است.

آقای علی واثقی در ساعت 18 تاریخ 11 تیر ماه 1397 در مغازه خویش واقع در میدان قیام شهر اردبیل در راستای جلوگیری از حضور وی و دیگر فعالین آذربایجانی در مراسم سالانه قورولتای قلعه بابک دستگیر شده بود.

 

این فعال مدنی که پس از تفهیم اتهام در شعبه 12 دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به ریاست آقای سیفی  به همراه آقایان رحیم غلامی،عسگر اکبرزاده،سعید صادقی فر و مهدی هوشمند به زندان مرکزی اردبیل منتقل شده بود در درگیری به بوجود آمده با برخی از زندانیان بند سلامت از ناحیه چشم راست دچار کبودی گشته بود.

آقای واثقی پس از تودیع قرار وثیقه در تاریخ 19 تیر 1397 همانند دیگر بازداشت شدگان مراسم قلعه بابک در شهر اردبیل از زندان مرکزی اردبیل آزاد گردید.

لازم به ذکر است این فعال مدنی سابقه چندین بار بازداشت در رابطه با فعالیت های مدنی خویش در راستای تحقق حقوق ملی ترکهای آذربایجان دارد که از آنجمله می توان به بازداشت وی به سال 1389 در مسیر شهر سولدوز(نقده) آذربایجان غربی برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای 1385 که پس از 48 ساعت آزاد گردیده و در شهریور 1390 مصادف با اعتراضات شهرهای مختلف آذربایجان به خشکانده شدن دریاچه ارومیه دستگیر و پس از 15 روز بازداشت با تامین قرار وثیقه آزاد و متعاقبا توسط دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست آقای حسن زاده به یکسال حبس تعزیری که به مدت 3 سال تعلیق شده بود محکوم گردید ایشان در جریان اعتراضات به توهین شنیع برنامه فیتیله نیز از دستگیر شدگان شهرستان اردبیل بودکه پس از آزادی به قید وثیقه، قاضی خدادادی ریاست شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل حکم به برائت وی و برخی دیگر از بازداشت شدگان داد.

Missing media item.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بابک آزاد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.