رفتن به محتوای اصلی

صدور حکم جایگزین حبس برای یک شکارچی متخلف
02.02.2019 - 13:07

 

قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه شهر محمدیه شهرستان البرز به فردی که اقدام به شروع به شکار جانوران وحشی با سلاح غیرمجاز و در فصل غیرمجاز در حوزه قضائی این دادگاه کرده بود با توجه به شغل و شرایط خاص، نداشتن سابقه کیفری و در راستای آشتی متهم با محیط زیست و فرهنگ‌سازی در این زمینه، وی را علاوه بر مجازات نقدی، محکوم و ملزم به ۳۰۰ ساعت آموزش رایگان بازدیدکنندگان موزه تنوع زیستی محمدیه در خصوص اهمیت و لزوم تداوم چرخه محیط زیست و حیات‌وحش و ارزش و فواید آن کرد.

حسن پسندیده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در این خصوص گفت: در دادنامه صادر شده اشاره شده متهم قبل از حضور در موزه و انجام کار خدماتی (۳۰۰ ساعت جایگزین ۴ ماه حبس) باید ۴۰ ساعت آموزش زیر نظر کارشناسان محیط زیست گذرانده و سپس معلومات خود را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

پسندیده افزود: رأی قاضی این شعبه یکی از نمونه‌های شایسته استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس است که علاوه بر تأمین آثار فردی اصلاح فرد مجرم به نوعی آثار فرهنگی و اجتماعی سازنده را نیز تأمین می‌کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان اشاره کرد: قانون‌گذار در بند ب ماده ۳ آئین‌نامه موضوع ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی، در مورد نحوه اجرای مجازات‌های جایگزین حبس، سازمان محیط زیست را از جمله نهادهای مجری مجازات‌های جایگزین حبس دانسته است که به این طریق راه تبدیل مجازات حبس به انجام خدمات رایگان انجام می‌دهد.

گفتنی است با تصویب قانون مجازات اسلامی جدید در فصل نهم آن به مجازات‌های جایگزین اشاره شده است.

بر اساس این قانون قضات می‌توانند با توجه به شرایط متهم و داشتن برخی شروط از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند؛ به عنوان مثال یکی از شروط اجرای این قانون رضایت داشتن فرد محکوم است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
هرانا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.