رفتن به محتوای اصلی

نگاهی به اظهارات معتقدین به "شکست ورشو"
18.02.2019 - 13:03

در حاشیه نشست ورشو صدها نفر از طرفداران رضا پهلوی و‌ مجاهدین خلق در دو‌ جای جداگانه در محل کنفرانس خواستار سرنگونی حکومت ایران‌ شدند. در حاشیه این نشست رقابت بر سر چیزی که هنوز به اصطلاح نه به دار است و نه به بار از سوی طرفداران دیده می شود در حالی که آمریکایی ها بارها اظهار داشتند که" بدنبال تغییر رفتار حکومت ایران است".

نگاه ابزاری به برخی از گروهای اپوزیسیون و به طمع انداختن آن ها هدفی است که سیاستمداران برای رسیدن به اهداف خودشان استفاده می کنند.در این باره گزارش بی بی سی مانیتورینگ در رابطه با پروپاگاندای رسانه ای در تبلیغ این کنفرانس برای تهییج احساسات اپوزیسیون و امیدوار کردن ایشان قابل تامل است. بی بی سی مانیتورینگ در این گزارش با بررسی هشتگ های مربوط به حمایت از کنفرانس لهستان تاکید داشت که حدود ۱۴هزار توییت در حمایت از این نشست تنها توسط 8 اکانت تولید شده است.

 

 

 

با توجه به  عدم همراهی کشورهای بزرگ برای حضور درسطح عالی این نشست و تغییر اهداف محوری کنفراس حضور گروه های اپوزیسیون در ورشو بازی در زمین سیاستمداران آمریکایی بود که در تلاش بودند که برای چلبی سازی خود دست به دامان مخالفان رژیم ایران شوند. حال آنکه عدم موفقیت این مهم موجب ناامیدی اپوزیسیون از دولت های غربی به خصوص آمریکا خواهد شد. 

 

در این رابطه نظر برخی از شخصیت ها در ارتباط با "شکست" پذیر بودن این نشست را بیان می کنم

مسعود بهنود: تا اينجاى كار اجتماع ورشو جز شكست براى ترامپ و همراهانش نداشته. شغل پمپيو در خطرست. بعد از مضحكه كره شمالى، اين دومين شكست است.

فرخ نگهدار:اگر كنفرانسي كه امروز در ورشو افتتاح شد واقعا براي امنيت خاورميانه است؛اگر مجاهدين و سلطنت طلباني كه به محل كنفرانس ورشو رفته اند، واقعا مخالف تروريسم هستند؛بجاست #حمله_تروريستي خونين امروز به اتوبوس #سپاه را قويا محكوم كنند. هيچ گاه براي آغاز اعتماد سازي نابهنگام نيست.

عطا الله مهاجرانی: آمریکا یک ژنرال رو می فرستاد تا برای ایران تصمیم بگیرد اما حالا جمع شدند در ورشو خواستن همه ای دنیا را جمع بکنند نا موفق بودند در واقع می گویند که ما باید ایران را محدود بکنیم ...

علی واعظ(مدیر پروژه ایران در گروه بین الملل):در یک دوره ای شاید دو سه هفته پیش بحث این بود که شاید دولت آمریکا بخواهد اشخاصی رو از نمایندگی ملت ایران در این کنفرانس ببرد ولی به قدری اروپایی ها مخالف این بودن که این کنفرانس ایران محور باشد و در واقع یک جلسه ای برای دشمنی با ایران تبدیل شود نهایتا آمریکا از این کار منصرف شد و حتی مجور شد موضوع ایران رو از مرکز تمرکز این کنفرانس خارج بکند.

در پایان می توان گفت نه سرکوب منتقدان و مخالفان راه حل است و نه تکیه بر کاخ سفید و کنگره امریکا راه درست است. اسلام گرایان، چپ ها، لیبرالها و سلطنت خواهان همه حق حضور دارند و ایران برای همه ایرانیان است.

 

 

نویسنده:نیما رامین

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.