رفتن به محتوای اصلی

فایل کامل درز شده جلسه جنجالی حشمت طبرزدی و رضا پهلوی
25.02.2019 - 20:01

رضا پهلوی در مصاحبه با "تلویریون کانال یک"  انتشار محتوای جلسه خصوصی او و طرفدارانش با حشمت طبرزدی را محکوم کرد و آن را غیر اخلاقی و غیر حرفه ای خواند. محتوای این جلسه چند نفره  و بخصوص سخنان متناقض رضا پهلوی  که از یک سو می گوید یک شخصیت فراملی و فراجناحی و فرامسلکی و مورد قبول همه مردم ایران است و اکنون در بین اپوزیسیون می خواهد نقش پادشاه مشروطه (بدون نام بردن از آن)  را قبل از تشکیل پادشاهی در ایران بازی کند. از سوی دیگر می گوید که حاضر است سخنگوی این ائتلاف بشود همانگونه که قبلا بانی و سخنگوی شورای ملی ایرانیان بود که آن پروژه شکست خورد و استعفا داد. موضوع دوم اینکه رضا پهلوی برخلاف نظر طرفدارانش می گوید به تقسیم قدرت و فدرالیسم اعتقاد دارد اما تحت نام دیگری و نه فدرالیسم.

 حشمت طبرزدی در جواب رضا پهلوی می گوید که طیف جمهوریخواهان مقام فراملی و فرامسلکی جایگاه پادشاه در بین اپوزیسیون را به رسمیت نمی شناسد. در آن صورت چگونه می توانند جایگاه ایشان بعنوان پادشاه منتظر و فراملی به رسمیت بشناسند؟ این توهمی بیش نیست که اگر رضا پهلوی و مداحان و طرفدارنش در ایرانیاران اصرار کنند که جمهوریخواهان نیز حتما باید مثل سلطنت طلبان حامی او در ایرانیاران نقش رضا پهلوی را بعنوان تنها چهره فرا ملی و "نهاد" ملی به رسمیت بشناسند و نباید از او انتظار داشته باشند وارد ائتلاف های جناحی و ملی بشوند. زیرا ایشان نهاد ملی هستند و یک شخصیت ملی فراجناحی.

 حشمت طبرزدی اصرار و استدلال می کرد که رضا پهلوی نمی تواند با اتکاء به "ژن" خود جایگاهی برتر از بقیه ایرانیان برای خود تعریف کند و اصرار داشته باشد که همه او را بعنوان یک "نهاد" و نه یک شخصیت سیاسی قبول کنند. رضا پهلوی نیز می گوید که نقش یک پادشاه مثل ملکه انگلیس یا پادشاه اسپانیا فراحزبی و فراجناحی است. نکته جالب اینکه رضا پهلوی اعتراف می کند که اصرار او به "نهاد" فراملی بودن مانع اصلی ائتلاف بین جمهوری خواهان و سلطنت طلبان می باشد. حشمت طبرزدی می گوید ما شما را بعنوان پادشاه نمی شناسیم. در نتیجه الان که نه به دار است و نه به بار؛ نباید مثل یک پادشاه فراملی و فرامسلکی عمل کرد. باید مثل یک شخصیت شناخته شده سیاسی در کنار بقیه شخصیت ها و احزاب و سازمانها و جریانات با حقوق مساوی و بدون رانت ژنتیکی حضور داشت. اما رضا پهلوی می گوید شعار "رضا شاه روحت شاد" تصادفی نیست.

بر طبق استدلال ها ظاهرا نقش و جایگاه رضا پهلوی در بین اپوزیسیون مثل معمای شتر مرغ شده که از او می خواهند مثل بقیه مرغها با اشتراک مساعی تخم بگزارد. می گوید من مرغ نیستم و این انتظاری اشتباهی است از بنده. شتر چگونه می تواند تخم بگزارد؟ می گویند پس لطف کنید و کمی از این بار گران اپوزیسیون را بر دوش خود بگزارید. جواب می دهد شما چرا نمی فهمید آخه مرغ چگونه می تواند بار ببرد. اون وظیفه شتر است و نه مرغ. تا زمانی که این شترسواری دولا دولا و داستان شترمرغ  ادامه پیدا کند. این تفرقه و تضاد بین سلطنت طلبان و جمهوریخواهان ادامه خواهد داشت.

نکته بسیار قابل توجه در بخش پایانی جلسه؛ رضا پهلوی در مقابل در خواست مکرر  گفت که حاضر نیست دلالی یک گروه برای یک گروه دیگر را  بکند و تاکید کرد کار او "دلالی" نیست. و اما سوال همچنان باقی است که چرا شبکه ایرانیاران فایل صوتی این جلسه خصوصی را به چه هدف یا اهدافی علنی کردند؟

 

 https://www.youtube.com/watch?v=FuKvBYPcTKA

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

دكتر عبدالستار دوشوكي

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.