رفتن به محتوای اصلی

پیروزی نزدیک است
31.03.2019 - 03:01

پیروزی

 نزدیک است

            

پس از سالها تلاش و جنجال های فکری فراوان، دسته بندیهای چپ و راست، پادشاهی خواهی و جمهوری خواهی و کشف نمادین بودن هر دو، به این مانا که هم پادشاه وهم  رییس جمهور هر دو، در نظام دموکراتیک و سکولار فردا، در دولت نقش و دخالتی نداشته، حضوری نمادین خواهند داشت و دولت را نخست وزیر کشور در دست خواهد گرفت، امید آفرین شد. همکاری اتحاد آمیز این دو جریان مشروطه خواه، در جهت همبستگی سیاسی، آسمان دلهای اپوزسیون سیاسی ایران را آنچنان پر از ابرهای بهارین امیدی ساخت، که دیگرکَسی شَکی دربراندازی هر چه زودتر این رژیم پوشالی نمی کند.

بویژه پس از جنبش بزرگ  دیماه، امیدواری آنچنان دردل هر بخش ازاپوزسیون سیاسی تابیدن گرفت که هر یک بدون هیچ تردیدی، شعار محوری خود بر"همبستگی ملّی گسترده را بعنوان تنها راه نجات" دانستند.

نِشست های پیاپی سرانِ نامدارِ اپوزسیون، ترتیب دادن انتریوهای گوناگون بی وقفه از هر سو، در رسانه های گروهی، بویژه کانال های تلویزیونیِ خارج از کشور، خاصا در ایران گلوبال توکُلّی و کانال ۱ شهرام همایون و برنامه‌ی تلویزیونی روبه رو و.و،  پشت سرهم شبانه روز ادامه یافت.

مسائل مهم جنبش، اختلاف نظرهای سیاسی و ایدئولوژیک ، گفتمانهای پادشاهی و جمهوری خواهی، چگونگی پیشبرد مبارزه‌ی سیاسی، رفراندم ومبارزه‌ی نافرمانی مدنی یا انقلاب؟ رسیدن به شعار یگانه‌ی سرنگونی؟! و.وهمگی به یکباره و بی وقفه روزها و ماها مورد گفتگوی سیاسی و روزمرّه‌ی  اپوزسیون سیاسی کشور بویژه در خارج از کشور قرار گرفت.

در این رابطه، دو اختلاف بزرگ و اساسی بجا مانده بود که پیچیده و سر در گم می نمودند:  "رسیدن به شعار واحد سرنگونی" و "تفاهم ملّی  با سران سیاسی قومی و اتنیک های کشورکه خوشبختانه طی این روند طولانی از تلاش و گفتگوها، نخستین دشواری کاملا بر طرف گردید و همگی به شعار" واحد و یگانه سرنگونی" دست یافتند. امّا پاسخگویی به طرح پیشنهادی کنگره‌ی ملیتهای ایران فدرال و شورای دمو کراسی خواهان ایران، بر سر" فدرالیسم"، همچنان باقی مانده بود.

امّا، پس از اتحاد ده حزب و سازمان های سیاسی کشور که در آن، علاوه بر اتنیکها، یکی دو سازمان سراسری نیز شرکت داشتند، پس از شادباش گویی مهندس شریعتمداری از سوی مدیریت  شورای گذاربه اتحادِ آنان،  گفتگوی های سیاسی مثبتی انجام گرفت و راه حل "عدم تمرکز سیاسی" به جای طرح "فدرالیسم" مورد گفتگوی شورای مدیریت گذار و اتنیکها قرار گرفته است که به یک تفاهم ملّی بزرگی دست خواهند یافت. 

رسیدن به این مهم در واقع، پایان همه‌ی کشمکش های سیاسی اپوزسیون ایران است ولذا،باید گفت که:  پیروزی نزدیک است.

خوشبتانه مصاحبه‌ی مهندس شریعتمداری وآقای مُهتدی رییس حزب کومله‌ی کردستان ایران،  در "چشم انداز"، جوانه‌ی گسترده ترین همبستگی ملّی  را در دل هر ایرانی دموکرات در راه پیروزی ملت بزرگ ایران به سوی دموکراسی، به غنچه و گل نشانده است. امیدواریم که نِشست "حزب اتحاد چپ ایران" که بزودی کنگره ای در آلمان برای وحدت بیشتر خواهند داشت نیز، با پیوستن خود به شورای مدیریت گذار، این همبستگی ملّی را پرتوان تر سازد تا کار رژیم منحط را یکسره کرده و آزار استبداد ملّایان قرون وسطایی را از سر مردم و کشورمان بردارند و ملت ایران به یک حاکمیت دمکراتیک و سکولار دست یابد.

مژده ای ای دل که مسیحا نفسی آمده است.

پیروز باد شورای مدیریت گذار با شرکت و همدلی سران و رهبران اتنیکهای کشور.

عیدیِ بهارینِ بزرگی بود، مبارک مان باد.

                                              پیروزی نزدیک است.  

                                                                         ازیز دادیار ۳۰ مارس

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ازیز دادیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.