رفتن به محتوای اصلی

سپاه پاسداران در لیست تروریست ها، از کدام خاستگاه سیاسی؟
11.04.2019 - 11:31

نکاتی پیرامون صعود سپاه پاسداران با پراتیک 40 ساله جنایتکارانه خود در سکوی گروه های تروریستی جهان!

1-حکومت اسلامی تاریخ 40 ساله سرکوب، آپارتاید جنسی، نفی حقوق بشر و جنایت علیه بشریت از خاستگاه سیاسی – مذهبی در پرونده خود دارد.

2-حکومت اسلامی هستی ایران و ایرانیان را قربانی منافع شبکه های اسلامی حاکم و اهداف دینی کرده است. حکومت، سرمایه عظیم مادی و معنوی ایرانیان را به یغما برده و در شوره زار اسلام سیاسی و شبکه های مافیایی مذهبی در ایران، منطقه و جهان ریخته است.

3-پیامد حکومت اسلامی در ایران، ویرانی کشور، جامعه، محیط زیست و تخریب سیمای صلحدوستانه، روحیه مسالمت جویانه و بشردوستانه ایرانیان بود.

4-ماجراجوئی های لمپنی – پان اسلامیستی حاکمان در منطقه و جهان، به ایجاد ائتلاف بزرگ جهانی و منطقه ای برهبری نظامی امریکا و دلارهای نفتی عربستان صعودی علیه ایران انجامیده است.

5-حکومت امریکا به ریاست آقای ترامپ، جولاندهی حکومت اسلامی در منطقه را تحمل ناپذیر دانسته و سیاست “تغییر رفتار جمهوری اسلامی” را در دستور کار قرار داد. امریکا از عهدنامه “برجام” بیرون رفت، تحریم ها را تشدید کرد و پس از اینکه حکومت خود را به کوری و کری زد، سپاه پاسداران را در لیست گروه های تروریستی قرار داد.

دیروز ترامپ با ولیعهد عربستان صعودی (متهم به هدایت مستقم سلاخی قاشقجی) گفتگوی تلفنی داشت و به گفته صدای امریکا؛ از «نقش مهم عربستان سعودی برای حفظ ثبات در خاورمیانه، تداوم اعمال فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی، و اهمیت حقوق بشر» گفت‌وگو کرده‌اند.».

6-سپاه پاسداران، نیروی قدس و بسیج، ابزار نظامی – مذهبی و عاملین اجرائی رژیم اسلامی در 40 سال گذشته بوده و هستند. یک سیاست مدعی دفاع از پرنسیب ها و ارزش های منشور جهانی حقوق بشر، نمی تواند عاملان (سپاه پاسداران) را در لیست گروه های تروریستی قرار دهد و آمران را نادیده گیرد. در لیست تروریست قرار دادن سپاه پاسداران نمی تواند به محکومت حکومت اسلامی بعنوان تروریسم دولتی و آمر جنایت علیه بشریت و آپارتاید جنسی نیانجامد.

7-جناحی از حکومت اسلامی شرایط را برای سیاست های پان اسلامیستی مناسب ندانسته و تمایل داشت تا نهادهای سرکوب نظیر سپاه پاسداران از زیر چتر رهبری مذهبی به دولت منتقل شوند. در واقع کاست مافیاهای روحانیت شیعه به حکومت دینی با ظاهر “لیبرال مذهبی” استحاله یابد.

8-سیاست به چالش کشیدن سپاه پاسداران اگر از خاستگاه صلحدوستانه، لائیک، دمکراتیک و برسمیت شناختن حق ملت ایران در تعیین سرنوشت خود و استقلال کشور نباشد، در خوشبینانه ترین حالت، جاده صاف کن “تغییر رفتار حکومت اسلامی” برای ایجاد ائتلافی از اصلاح طلبان درون حکومت و رضا پهلوی است.

9-باید از اینکه جهانیان به ماهیت تروریستی و جنایتکارانه حکومت اسلامی (گرچه با تاخیر 40 ساله) اعتراف می کنند، خرسند بود. در عین حال نمی توان از تردیدهای جدی در مورد خاستگاه این سیاست سکوت کرد.

تاکیدات

هدف امریکا تغییر رفتار حکومت اسلامی می باشد. چنین به نظر می رسد که اساسن جنبه سیاست خارجی حکومت اسلامی ویا به بیان دقیق تر، محدود کردن حکومت اسلامی در چارچوب مرزهای کنونی ویا تضعیف ایران حتا بدون حکومت اسلامی مورد نظر ائتلاف امریکا – عربستان صعودی می باشد.

چند روز پیش برایان هوک نماینده ویژه امریکا در امور ایران گفت: “مشکل است یک خاورمیانه صلح آمیز را با وجود یک ایران قوی تصور کرد”.

از اینرو باید با صراحت سخن گفت و مرزهای سیاسی خود را با مدافعان “تغییر رفتار رژیم” و به بیان دقیق تر، اصلاح رژیم اسلامی و همچنین تجزیه ایران، جدا کنیم. سیاست ملی، آزادیخواهانه، دمکراتیک و مردمی، پیروی از مشی براندازی حکومت اسلامی توسط مردم و برای مردم است.

اگر سیاست در ایران امروز از خاستگاه ارزش های سوسیال دمکراتیک، لائیک و ایراندوستانه باشد، می تواند به ایجاد دنیای بهتری پس از سرنگونی حکومت اسلامی بیانجامد. از اینرو، ضمن استقبال از جهانیان برای رده بندی سپاه پاسداران و نیروی قدس در لیست گروه های تروریستی، لازم است تناقض این سیاست با ادامه کاری لانه های جاسوسی جمهوری اسلامی در کشورهای عضو سازمان ملل را اعلام کرد.

در پایان سخن، این پرسش در برابر جهانیان قرار دارد که؛

سپاه پاسداران بدرستی بعنوان عامل اجرائی رژیم جنایتکار اسلامی حاکم بر ایران در لیست گروه های تروریست قرار گرفت، این اقدام امریکا ناشی از وفاداری به پرنسیب های دمکراسی و حقوق بشر ویا منافع ائتلاف امریکا – صعودی است؟

11.04.2019

اقبال اقبالی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
http://www.tribuneiran.org/5629-2/
تریبون ایران

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.