رفتن به محتوای اصلی

خیزش گسترده دانشجویی در تهران
13.05.2019 - 17:17

 

امروز، ۲۳ اردیبهشت، گروه های بزرگی از دانشجویان دانشگاه تهران در صحن دانشگاه و خیابان های اطراف آن به گردهمایی و راهپیمایی بر ضد اختناق و ستم حکومتی پرداختند.

این اعتراضات، برپایه ی فراخوان روز پیش، اصولاْ در اعتراض به حضور نیروهای گشت ارشاد در دانشگاه و کنترل پوشش دانشجویان از سوی این نیروها آغاز شد. اما در ادامه ی گردهمایی ها شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «آقا خدایی می کند، ملت گدایی می کند»، «اصلاح طلب، اصول گرا، دیگه تمومه ماجرا»، «بسیجی برو گم شو»، «دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد»، «آزادی اندیشه، با ریش و پشم نمیشه» ماهیتی رادیکال تر به اعتراضات بخشید و هجوم مزدوران امنیتی و لباس شخصی حکومتی به دانشجویان نیز بر شدت و تندی اعتراضات افزود.

از سوی دانشجویان همایشگر بیانیه ای در آمفی تئاتر دانشگاه تهران خوانده شد، که با هجوم چند مزدور بسیج دانشجویی به درگیری کشیده شد. اما با پایین کشیده شدن بسیجی ها به دست دانشجویان خواندن بیانیه تا پایان دنبال گردید.

در زمین دانشگاه تهران انبوهی از دانشجویان به راهپیمایی پرداختند و بسیاری از مردم در خیابان انقلاب، در مجاورت دانشگاه، گردآمده به همراهی با دانشجویان پرداختند. مزدوران امنیتی با ورود به دانشگاه و بستن درها از پیوستن مردم به دانشجویان معترض جلوگیری کردند.

نهادهای امنیتی با دستپاچگی به گردآوری مزدورانی از بسیج محلات و حوزه ی علمیه قم پرداخته اند تا خیزش دانشجویان را فرو نشانند.

در درگیری های امروز دانشگاه تهران و خیابان های اطراف تا کنون شماری از مردم به دست مزدوران امنیتی و لباس شخصی زخمی و دستگیر شده اند و درگیری ها ادامه دارد. 

 

Missing media item.

 Missing media item.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.