رفتن به محتوای اصلی

پنس: آمریکا از موضع خود در مورد ایران کوتاه نمی‌آید
در نشست «اتحاد مسیحیان برای اسرائیل»
08.07.2019 - 20:14

پنس: آمریکا از موضع خود در مورد ایران کوتاه نمی‌آید

 

 

 

رادیو فردا

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به ایران هشدار داد که خویشتنداری ایالات متحده را به حساب عدم قاطعیت این کشور نگذارد و تاکید کرد که واشینگتن از موضع خودش در این زمینه کوتاه نمی‌آید.

مایک پنس این اظهارات را روز دوشنبه ۱۷ تیرماه در نشست «اتحاد مسیحیان برای اسرائیل» بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت: «ایالات متحده به دنبال جنگ با ایران نیست» و خواستش گفت‌وگوست «اما [از موضع خود] کوتاه نمی‌آید».

بنابر همین گزارش، آقای پنس بار دیگر توافق هسته‌ای با ایران را «فاجعه‌بار» خواند و با تأکید بر اینکه «دیگر خبری از صندوق‌های اسکناس برای ایران نیست» گفت: امیدواریم بهترین حالت روی دهد اما «ارتش آمریکا برای محافظت از منافع و نیروهای ایالات متحده در منطقه آماده است».

ایالات متحده آمریکا در ۱۸ اردیبهشت پارسال از توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران خارج شد و تحریم های تعلیق شده علیه تهران را بازگرداند. از آن زمان تنش در روابط دو کشور بالا گرفته است و ایران در دو ماه گذشته طی چند مرحله از کاهش تعهدات خود ذیل برجامخبر داد.

واشینگتن سیاست فشار حداکثری بر ایران را در پیش گرفته است تا به گفته آن، رفتار «مخرب» تهران را تغییر داده و برای دستیابی به توافقی تازه در زمینه برنامه موشکی، هسته‌ای و نقش ایران در منطقه، با جمهوری اسلامی وارد مذاکره شود.

ایران هرگونه مذاکره مجدد بر سر برجام را رد کرده و خواستار بازگشت آمریکا به این توافق و لغو همه تحریم‌ها شده است.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنان روز دوشنبه خود بار دیگر ایران را متهم کرد که «نفوذی مخرب» در جهان دارد و گفت که ایالات متحده «هرگز اجازه نخواهد داد تا ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد».

ایران روز دوشنبه اعلام کرد که از مرز غنی‌سازی ۳.۶۷ درصدی اورانیوم عبور کرده است و گام بعدی احتمالا افزایش سطح غنی‌سازی تا بیست درصد است.

ساعاتی پس از اعلام ایران، یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گزارش به شورای حکام این خبر را تایید کرد.

کشورهای اروپایی پیشتر اعلام کرده بودند که منتظر گزارش آژانس خواهند ماند ولی اتحادیه اروپا در بیانیه ای که در این زمینه صادر کرده، قویا از ایران خواسته است تا روند افزایش غنی سازی اورانیوم را متوقف و به وضعیت پیشین برگردد.

ایران می‌گوید که کشورهای اروپایی باقی مانده در برجام باید به تعهدات‌شان برای منتفع شدن تهران از مزایای اقتصادی این توافق عمل کنند و تا آن زمان به کاهش تعهدات هسته‌ایش ادامه می‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در واکنش به تحولات تازه در برنامه هسته‌ای تهران گفته که «ایران بهتر است مراقب باشد» و افزوده که «ایران کارهای بد زیادی انجام می‌دهد».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.