رفتن به محتوای اصلی

زنان میهنمان به تبعیض نه می گویند، به بی عدالتی نه می گویند ، به جمهوری اسلامی نه می گوین
10.08.2019 - 07:15

 ۱- 

پشتیبانی ۳۰ فعال اجتماعی و حقوق زنان از بیانیه ۱۴ نفر زنان کنشگرِ جامعه مدنی در ایران

در طول چهل سال حکومتِ واپس گرای مذهبی، جامعه مدنی ایران در سخت ترین شرائط ، در برابر سیاست های تاریک اندیشانه ی غاصبینِ انقلاب بهمن مقاومت نموده و هر بار با ابتکاری تازه انزجار خود را نسبت به این رژیمِ بی کفایت و فاسد نشان داده است. زنان در صف اول این مقاومت ها قرار داشته اند . اقدام ۱۴ فعال مدنی که از جمله خواستار استعفای رهبرِ رژیم و گذر از جمهوری اسلامی شده بودند، اکنون با بیانیه مشابه، ۱۴ تن از زنان فعال حقوق کارگری و مدافع حقوق زنان دراعتراض به "آپارتاید جنسی که حاصل نگاه مرد سالارانه نظام فقاهتی " و سرکوب کننده بدیهی ترین حقوق و آزادی های مدنی و سیاسی است ، دنبال شده است. این زنان مبارز، با «نه گفتن به جمهوری اسلامی» اعلام کرده اند که «طی ۴۰ سال حکومت جمهوری اسلامی، با زور و سرکوب و تصویب قوانین غیر انسانی و ضد زن" از متن جامعه رانده شده اند و "ادامه این وضعیت برای آنان قابل تحمل نیست.» ما امضاء کنندگان زیر ضمن ستایشِ از اقدام دلیرانه این زنان مبارز، پشتیبانی کامل خود را از خواست آنان که "گذار کامل از نظام جمهوری اسلامی و استقرار حکومتی سکولار و دموکراتیک " است اعلام می داریم..
زهره ارشادی- مونترال، نسرین الماسی- تورنتو، لیلی پورزند- تورنتو، فریده پورعبدالله- سن خوزه، فریبا پورعبدالله - سن خوزه، مریم پورتنگستانی- تورنتو، میهن جزنی- پاریس، سیمین جلالی- مونترال، هایده رَوش- لندن، فهیمه سارمی- تورنتو، پروانه سپهر- لندن، مریم سطوت- کلن، پروانه شکرائی- مونترال، الهه شکرائئ – مونترال، آذر فارسی- فرانکفورت، فرزانه عظیمی- وین، ویکتورا طهماسبی- تورونتو، دلارام قدر شناس- لندن، مهرانگیز کار- واشنگتن دی سی، نرگس کرمانشاهی- لندن، فرح کمانگر- برلین، سهیلا گلشاهی- هلند ، سحر لقمانی- مونترال، انوشه مشعوف- مونترال، نیما مشعوف- مونترال، نگین معصومی، پاریس، پروین ملک- کالیفرنیا، هایده مغیثی- تورنتو، دیانا نامی- لندن، توران همتی- کلن.

۲- چهارده تن از چهره‌ها و کنشگران زن مقیم خارج از ایران با امضا و انتشار نامه‌ای ضمن حمایت از «بیانیه چهارده کنشگر زن برای استعفای خامنه‌ای و گذار از جمهوری اسلامی»، خطاب به نویسندگان این بیانیه نوشتند که «ما در مبارزه‌مان علیه تبعیض جنسیتی نظام زن‌ستیز و سرکوبگر جمهوری اسلامی با هم هستیم و کنار هم ایستاده‌ایم.»
نازنین افشین‌جم، رویا برومند، لادن برومند، نازنین بنیادی، اعظم بهرامی، رویا حکاکیان، نعیمه دوستدار، مسیح علی‌نژاد، ناهید فرهاد، مهرانگیز کار، شیما کلباسی، مریم معمارصادقی، آذر نفیسی، لیلی نیکونظر در نامه خود، نویسندگان«بیانیه چهارده کنشگر زن» در ایران را «خواهران خوب ما، فعالان زن داخل کشور» نامیده و تاکید کردند که «ما، چهارده هموطن شما در خارج از کشور، از خلال نامه‌ی دلیرانه‌تان، صدای دغدغه‌مندتان را شنیدیم. می‌دانیم در امنیتی‌ترین و پرخفقان‌ترین برهه‌ از دوران معاصر، تنها باوری عظیم می‌تواند اینگونه بی‌پروا، علیه حکومت زن‌ستیز جمهوری اسلامی و تبعیض جنسیتی سراسر ظالمانه‌اش بشورد.»

۳- 
چهارده تن از کنشگران مدنی و فعالین حوزه زنان در ایران طی بیانیه ای، جمهوری اسلامی را به درستی و با صدایی رسا ضد زن اعلام کردند. رژیمی که در طول 40 سال گذاشته، نیمی از جمعیت کشور را نادیده گرفته و آنها را از ابتدایی ترین حقوق شهروندی خود محروم کرده است.
آن ۱۴ بانو برای پایان دادن به آپارتاید جنسی تحمیل شده بر کشور از سوی نظام فقهی و مرد سالار، بپا خواسته و برای رهایی خود از زیر سلطه آن خواهان استعفای ولی فقیه خامنه ای، گذار کامل از جمهوری اسلامی، استقرار حکومتی سکولار و دموکرات مبتنی بر منشور جهانی حقوق بشر شده اند. 
آنها ضمن در خواست پشتیبانی از دیگرهموطنان ، یاد آور شده اند که خواسته‌هایشان یک مطالبه ملی و حقوق بشری‌ است که با حمایت دیگر هموطنان می‌تواند به جنبشی فراگیر و سراسری تبدیل شود.
ما گروهی از فعالین حقوق زنان در خارج از کشور، در مقابل شهامت و شجاعت مدنی آنان سر تعظیم فرود آورده، فعالانه در کنار آنان ایستاده و حمایت خود را از خواسته های بحق شان با صدای بلند اعلام میکنیم. 
ما نیز خود را در درخواست آن بانوان از مردم کشور شریک دانسته و رمز موفقیت را در اتحاد و همگرایی حول خواسته های آنان و برپایی جنبشی سراسری در کشور در گذر از جمهوری اسلامی میدانیم. 

درین راستا ما از هموطنان خود تقاضا داریم برای حمایت بیشتر از این 14 تن کنشگر حوزه زنان، از طریق ایمیل زیر،
zanan.14nafar@gmail.com

این اطلاعیه را امضا کنند،تا در تشکیل بزرگترین خیزش ملی هر کدام سهم خویش را در راه نجات میهن ادا نماییم.
امضا کنندگان:
- اقدس شعبانی، فعال حقوق زنان، آلمان
-فتحیه یزدی زرکش، فعال حقوق زنان ، انگلیس
-پریسیما نیلسون، فعال سیاسی، سوئد
-زرین محی الدین ، فعال سیاسی ، کانادا 
-گلناز غبرایی، مترجم، آلمان
-سپیده پور آقایی، فعال سیاسی.، فرانسه
-شعله زمینی، فعال حقوق بشر، اتریش
-شهلا عبقری، استاد دانشگاه، امریکا
-طاهره صادقی، فعال سیاسی، سوئد
-مهشید پگاهی،فعال حقوق زنان ، المان 
-ناهید دلنواز، فعال سیاسی، هلند
-ناهید حسینی، پژوهشگر امور زنان و آموزش، انگلیس
-نازیلا گلستان، فعال سیاسی، فرانسه 
-نسرین الماسی، روزنامه نگار، کانادا

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

راحله طارانی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.