رفتن به محتوای اصلی

افشاگر فساد مالی علی شمخانی ناپدید شد
06.09.2019 - 01:03

العربیه ؛سید مهدی صدرالساداتی، طلبه فعال فضای مجازی و از چهره سرشناس مبارزه با فساد در ایران که تا کنون پرونده‌های مفاسد مالی متعددی، از جمله فساد مالی چند هزار میلیاردی علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران را فاش کرده بود، بامداد چهارشنبه ۴ سپتامبر ۲۰۱۹ در مسیر فرودگاه مهر‌آباد ناپدید شد.

فعالان شبکه‌های مجازی گزارش کردند که سیدمهدی صدرالساداتی در حالی که به همراه دو برادر خود سید روح‌الله صدرالساداتی عضو مجلس خبرگان، سید رضا صدرالساداتی فعال فرهنگی و دکتر مجتبی پرگر، بامداد چهارشنبه از قم راهی فرودگاه مهر‌آباد شده تا از آنجا به بندرعباس برود، ناپدید شد.

یک اکانت توئتیری نزدیک به صدرالساداتی‌ها، گزارش کرد که همسر عضو ناپدید شده مجلس خبرگان با مراجعه به پلیس ناپدید شدن همسرش را گزارش کرده ولی پاسخ شده که موضوعات امنیتی ارتباطی به پلیس ندارد. دفتر مجلس خبرگان قم نیز به همسر صدرالساداتی گفته‌اند که پیگیری چنین مسائلی ارتباطی به آنها ندارد.

الآن تماس گرفتم همسر روح‌الله #صدرالساداتی عضو خبرگان به پلیس مراجعه کرده تا مفقود شدن شوهرش را اعلام کند.
پلیس گفته‌ ماجراهای امنیتی به ما ربط ندارد. رفته خبرگان قم گفته‌اند پیگیری چنین مسائلی به خبرگان مربوط نیست. جلوی دفتر خبرگان دارد زنگ می‌زند ۱۱۰ که گم شدن همسرش را ثبت کند.

-- وحید اشتری (@ghabl_enghelab) 5. September 2019

سید مهدی صدرالساداتی در روزهای گذشته فاش کرد که علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و خانواده‌اش هزاران میلیارد تومان فساد مالی کرده و برج‌های تجاری-مسکونی با قیمت‌های نجومی ساخته‌اند. این موضوع با واکنش شمخانی مواجه شد و یک منبع نزدیک به شمخانی به رسانه‌های ایران گفت که «دستور کار جریانات سیاسی مشکوک، ترور شخصیت مقامات عالی کشور است» و سرشاخه‌های این جریان به زودی معرفی خواهند شد.

صدرالساداتی در روزهای گذشته در صفحه اینستاگرام خود نوشت که از سوی خانواده شمخانی تهدید شده است. او پیش از این نیز از سوی محافظ پیشین آیت‌الله روح‌الله خمینی، اولین رهبر جمهوری اسلامی ایران تهدید به مرگ شده بود.

واکنش استاندار قم به مفقود شدن صدرالساداتی‌ها

انصاف نیوز ـ استاندار قم درباره‌ی مفقود شدن سید مهدی صدرالساداتی، سیدروح الله صدرالساداتی عضو خبرگان رهبری و دو سرنشین دیگر اتومبیلی که از قم راهی تهران بوده است، می‌گوید که تاکنون گزارشی در این مورد به او داده نشده است.

بهرام سرمست، استاندار قم، در پاسخ به اینکه آیا پیگیری از سوی استاداری قم شده و اطلاع جدیدی دارند یا خیر می‌گوید: تاکنون هیچ گزارشی در این مورد به من نرسیده است.

وحید اشتری حدود یک بامداد امروز -پنجشنبه ۱۴ شهریورماه- در کانال تلگرامی خود نوشت: «سید مهدی ‎#صدرالساداتی ساعت ۲ ونیم بامداد چهارشنبه ۱۳ شهریور از قم خارج شده که از فرودگاه مهرآباد برود بندرعباس. تا الآن نزدیک ۲۴ ساعت است که هم گوشی خودش خاموش است هم راننده و افرادی که با وی بوده‌اند. همه نگرانند.
فرودگاه می‌گوید حتی دیشب بلیط هواپیما را هم از گیت نگرفته‌اند. سید مهدی مثل بقیه اخیرا چندین بار تلفنی و پیامکی تهدید شده بود. خوشبینانه‌ترین اتفاق اینست که ‎#بازداشت شده باشد. دوستانش تا الآن به خانواده‌شان گفته بودند که به بندرعباس رسیده‌ و در جلسه و سخنرانی است و امکان تماس ندارد تا از نگرانی در بیایند. الآن چه کار باید کرد؟»

او همچنین حدود ساعت ۱۲ ظهر امروز نیز در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

«۱٫سید روح الله صدرالساداتی عضو مجلس خبرگان
۲.سید مهدی ‎#صدرالساداتی
۳.سید رضا صدرالساداتی فعال فرهنگی
۴.دکتر مجتبی پرگر

این لیست سرنشینان ماشین مفقود شده است. ‏یا واقعا بلایی بر سرشان آمده که حداقل بخاطر مفقود شدن عضو خبرگان رهبری به راحتی می‌شود دوربین‌های اتوبان‌ را چک کرد و یا از طریق سیگنال موبایل آخرین نقطه‌ای که بودند را پیدا کرد. یا اینها بازداشت شده‌اند که در اینصورت باید طبق معمول به حال این وضعیت برخورد و مسکوت گذاشتن اطلاع رسانی خون گریست.

کماکان امیدواریم بازداشت شده باشند که بعد بتوانیم بپرسیم برادران بزرگوار وقتی خانواده عضو خبرگان رهبری را اینطور در هول و بلا نگه می‌دارند خدا بداند با فعال کارگری و معلم و الباقی چه می‌کنند.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.