رفتن به محتوای اصلی

از امثال ملایی بت نسازیم!
10.09.2019 - 00:26

از ملایی بت نسازید!؟
یاد دیالوگ مفتش شش انگشتی هزار دستان و آن دیالوگ معروف افتادم که می گفت ملت خواب زده چرتی و باید افزود ملت کم اطلاع موج سوار که سوار بر موج هیجانی برخی رسانه های زرد دنبال ساختن سمبل و پهلوان پنبه های دوزاری هستند.رسانه هایی که هیچگاه سوالات مطرح شده را از ملایی و طراحان این سناریو نپرسیدند!
باید بیدار شد از این جهالت و در پی کسب حقیقت به تراوشات ذهنی چند کارشناس درپیتی اکتفا نکرد.
تلویزیون هایی که با رفیق بازی چند نفر را دعوت می کنند و به هم نان قرض می دهند و برای یکدیگر نوشابه باز می کنند،تفاوتی هم ندارد چه آن شبکه که با پول مستقیم دولت انگلیس می چرخد یا آن دیگری که سعودی ها اداره می کنند یا آن شبکه در آمریکا بعد از آمدن ترامپ بسیاری مفت خوران اش جارو شدند اما هنوز باز ماندگانش روال گذشته را ترک نکرده اند
شاید خنده دار باشد همین هفته گذشته یکی از همین مثلا خبرنگاران به اصطلاح خودشان کارشناس در مورد تاریخچه رقابت به اسرائیل روی خط یکی از این شبکه ها اطلاعات نادرستی به خورد مخاطب عام داد که پشت تاریخ ورزش لرزید!؟
خب دوست عزیز اطلاعات نداری مگر مجبورید برای دیده شدن به روی آنتن بروید ؟نمی گوید شاید لابلای چند هزار نفر دو نفر استخوان خورد کرده و ورزش بلد مچ تان را بگیرند و بی سوادی تان رو شود!؟
تا آنجا که اطلاعات ما قد می دهد در کشورهای غربی یک نفر نمی تواند بگوید هم تخصص کشتی دارد هم جودو یا ورزش های توپ تور شناخت کافی دارد که اگر بگوید یقینا به سلامت او شک می کنند.
آقایان پر مدعا پاسخ این سوالات را از ملایی بپرسید تا اذهان عمومی  را با حقیقت آشنا کنید مگر اینکه دنبال مقاصد دیگر باشید!؟
1:یک سال پیش که از سوی بسیج ورزش کشور بخاطر عدم رقابت با حریف اسرائیلی مسابقه نداد و با اهدای سکه لوح  از او تقدیر شد چرا با تصمیم رژیم مخالفت نکرد؟
رجوع به لینک خبر 28بهمن 97سایت
 ایسنا
2:تمام مصاحبه های ملایی دیکته ایی و تصنعی و دیالوگ های کلیشه ایی یعنی یه ورزشکار در این سطح نمی تواند راحت مصاحبه کند؟
3:در تمام طول مصاحبه حرف از رسیدگی زد آیا اگر سکه و حواله خودرو و آپارتمان به ایشون می دادند مثل میر اسماعیلی مشکلی وجود نداشت و اسرائیل همون غاصب پارسال بود؟
3:ملایی دو روز پیش از رقابت با حریف بلژیکی اردو تیم ایران رو ترک کرده بود و تحت شدیدترین تدابیر نیروهای حفاظت کمیته المپیک جهانی تردد می کرد!؟
تصمیم پناهندگی رو چه زمانی گرفت و با توجه به ترک اردو و ایمان داشتن به کسب مدال طلا و اینکه دیگه تعهدی به قوانین رژیم نداشت چرا بلژیک رو شکست نداد و به فینال نرفت؟ (شاید هم توان شکست حریف رو نداشت؟
4:ورزش های میدانی هر کدام یک مهارت باز هستند چه تضمینی وجود دارد که ملایی تا المپیک در هیچ تمرین و مسابقه تدارکاتی آسیب نبیند و برای تیم پناهندگان طلا کسب کند؟
5:آیا چهره ملایی در زمان ورود به تاتامی در مصاف با بلژیک به یک مغموم از پیش بازنده شباهت داشت؟
تنها برنامه ایی که توانست چند گوشه تاریک از این خیمه شب بازی را نمایان کند برنامه ورزش و مردم با اجرای استاد مجید وارث بود که امید است خداوند عمر طولانی به این استاد عطا کند تا بتوانیم از تجربیات ایشان بهره ببریم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

حمید جباری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.