رفتن به محتوای اصلی

اعلامیه حزب ملت ایران در مورد خطر قومگرایی افراطی وشورای مدیریت گذار
01.10.2019 - 09:03
 
پاینده ایران
ای آفریدگار پاک ترا پرستش می‌کنم وازتو یاری می جویم
 
«هشدار: همبستگی ملی، پایندان مردمسالاری است»
سخن از نام و جغرافیا نیست، سخن از گستره تمدنی است که مرزهای جغرافیایی را در طی هزاره ها و سده ها در نوردیده و نقش بی بدیلی بر تمدن بشری داشته است. سخن از تمدن تاریخ سازی است که باشندگان آن در تاریخ تمدن، همچو تارُ پود قالی های افسونگرش به هم پیوسته اند.
ایران ما اینک در گردآب شهر آشوبی گرفتار شده است.چهار دهه حاکمیت جمهوری اسلامی شرایطی را پدید آورده که برخی از فرزندان این مرز و بوم در نهایت سرگشتگی اگر نگوییم دچار بحران هویت شده اند، بی گمان شایدوطن خواهی آنان کم فروغ گشته است.
در کمتر دورانی از ادوار تاریخ این سرزمین شماری از فرزندان عاصی آن ،چنین تیشه به ریشه ی خود و خانه ی پدری خویش زده اند.
مخالفت با حاکمیت در نهایت شوربختی مبدل به مخالفت با میهن شده است. دشمن کمین کرده در سیاهی شب نیز از شرایط پدید آمده نهایت بهره برداری را نموده و تیشه به دستان فرزندان این سرزمین برای ریشه کردن درخت آزادی خواهی داده است.
روزی نیست که نخوانیم و نشنویم که گروهی و تنی چند در درون و برون مرز داد آزادی خواهی با چاشنی تکه پاره شدن میهن ندهند.
قوم گرایی افراطی چون ویروسی خطرناک بر جان همبستگی ملی افتاده است و شگفت اینکه در نهایت اینگونه شعاردهندگان مبارزه با استبداد خود مبدل به مستبدان فاشیست نژادگرا شده اند.
در ورزشگاه‌های ایران شعار هایی بر ضد بزرگان تاریخ ایران ، ارزش ها و تمامیت سرزمینی آن سر داده می شود و پرچم بیگانه افراشته می گردد.
درآذربایجان تاریخ ساز و خانه ی اسطوره های آزادی خواهی و ایران گرایی چند سالی است که بادریغ شماری عامل بیگانه نغمه ی شوم جدایی سرمی دهند، درجنوب و شرق ایران نیز به همین منوال شماری معدود راه خود را از راه ملت بزرگ ایران اشکاراجدا کرده اند.و این مهم در شرایطی روی داده که حاکمیت با بی توجهی به رفاه اقتصادی ،بی فردایی ملت وعدم توسعه در شهرها و استان های مرزی عملا زمینه سوء استفاده ی دشمنان ایران را فراهم کرده است.
به هنگامه ی انتخابات نیز گروه های درون حکومتی برای چند رای بیشتر به صورت سازمان یافته و هدفمند بر طبل بد آهنگ قوم گرایی می کوبند.وکلای مجلس که باید نماینده ی ملت ایران باشند نیز فراکسیون های قومی به راه می اندازند تا شاید عده نادانسته یا دانسته آبی به آسیاب شوم ایران ستیزان بریزند.
اما در برون مرز شرایط از این نیز دهشتناک تر است، عده ای ناهمگون به خیال خود در حال مبارزه با رژیم حاکم هستند اما برای این مسئله تمامی ارزش های میهنی را زیر پا گذاشته ‌درراستای دشمنان ایران قرار گرفته اند.
دمیدن در شیپور خانمان سوز فدرالیسم آن هم برای کشوری به قدمت تاریخ تمدن بشری که همواره کشوری یک‌پارچه بوده این روزها گویا مبدل به یک ژست سیاسی شده است.
این تجزیه طلبان بی‌آزرم آگاهانه یا ناآگاهانه در حال گام برداشتن در همان راهی هستند که امثال پیشه وری ها گام گزارده اند. دشمنی با زبان پارسی که سده‌ها زبان ملی و رسمی ملت یک‌پارچه ایران بوده و وجه اشتراک تمامی این جریان های نو ظهور است.
هم میهنان
چند روزی است جریانی به نام ، مدیریت دوران گذار، اعلام موجودیت کرده است که با توجه به اسنادی که از اهداف خود نشر داده‌اند به خوبی می‌توان پی به ماهیت وجودی و غایت هدف آنان برد که کمترین هم آوایی را نیز با جنبش آزادی خواهی ملت ایران نداشته وعملا در تقابل با خواست ملت ایران است.
حزب ملت ایران
به عنوان یکی از دیرپا ترین احزاب ملی آزادی خواه که باورمند به استقرار حاکمیت ملی بر بنیان های دموکراسی و حقوق بشر است ضمن تاکید بر بایسته های همبستگی ملی و تمامیت سرزمینی و حقوق برابر همه ی تیره ها و باشندگان این سرزمین هر گونه اقدامی که همبستگی ملی ایرانیان و تمامیت سرزمینی را فراهم نکند به شدت محکوم می کند.
ما در حزب ملت ایران بر این باوریم هر حرکتی زیرعنوان آزادی خواهی اگر در چارچوب ارزش های ملت ایران (ازادی،ناوابستگی،عدالت اجتماعی ،‌تمامیت ارضی وحقوق بشر)نباشد محکوم به شکست خواهد بود.
حزب ملت ایران
تهران، هفتم مهر ماه ۱۳۹۸خورشیدی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهرداد سیدعسگری
صفحه رسمی حزب مات ایران

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.