رفتن به محتوای اصلی

شرکت کنندگان: احمد پورمندی، تقی رحمانی، فرزانه عظیمی، مزدک لیماکشی ، همایون مهمنش و پارسا
08.10.2019 - 00:14

میزگرد همگرایی و اتحاد جمهوریخواهان
شرکت کنندگان: احمد پورمندی، تقی رحمانی، فرزانه عظیمی، مزدک لیماکشی ، همایون مهمنش و کورش پارسا
گرداننده: مریم سطوت

 

برپایه ی مشاهدات من (کیانوش توکلی )  در ٣ روز  بیش از ٣٠٠ نفر در هشتمین همایش جمهوری‌خواهان ایران شرکت داشته اند،همچنین ما موفق شدیم برای اولین بار کلیه مباحث وسخنرانی ها را  بطور زنده از سایت ایرانگلوبال ، یوتوب و فیسبوک پخش کنیم.

در این گرد همایی بسیارري از چهر هاي سياسي سر شناس اصلاح طلب ، تحلیلگران سیاسی  شركت داشته اند در واقع می شود گفت  و بيش از صد نفر در مباحث فعالانه شرکت  داشته اند .بنابر گزارش برگزارکنندگان کنگره، در این همایش موضوعاتی چون اوضاع سیاسی کشور، وضعیت بحرانی کنونی، تحریم‌های آمریکا، تشدید تنش و خطر جنگ در منطقه، ضرورت تقویت تلاش‌ها برای مذاکره، تنش‌زدائی و همجنین نقش و وظایف جمهوری خواهان مورد بحث قرار گرفت.

بحث ها در قالب چند میزگرد مختلف و همچنین سخنرانی ها و پرسش و پاسخ های حاضرین در جلسه صورت گرفت. سخنرانان تاکید کردند پیام این همایش در مقایسه با دو همایشی که هفته ی گذشته در شهر لندن برگزار شد، تاکید بر تحولات دموکراتیک در ایران از طریق اتکا به مبارزات مردم و مخالفت با هر گونه «رژیم چنچ» از سوی محور کشورهای آمریکا – اسرائیل – عربستان می باشد. در سخنرانی ها نظرات متفاوتی مطرح شد، از دنباله روی کامل از اصلاح طلبان، تا تاکید بر گذار از جمهوری اسلامی. با این حال مخالفت با آن چه سخنرانان «سرنگونی طلبی» می خواندند در این سخنرانی ها برجسته بود.

در همایش جمهوری خواهان طیف های مختلف سیاسی که به طور عمده متعلق به گرایشات سیاسی میانی جامعه هستند، حضور داشتند. غیبت نمایندگان گروه های ملی – اتنیکی، حضور اندک زنان و جوانان در سالن برگزاری همایش چشم گیر بود.

شایان ذکر است تلویزیون اینترناشیونال در این سه روز  ضمن پخش مستقیم همایش با بسیاری از تحلیلگران به گفت وگو نشست که مخاطبان بسیاری در ایران داشت، 

اتحاد جمهوری خواهان ایران در سالن ۲۰۰۳ در شهر برلین با حضور قریب به هشتصد نفر از فعالین سیاسی ایرانی مقیم خارج از کشور تشکیل شد و یکی از بزرگترین اجتماعاتی بود که ایرانیان دموکرات و جمهوری خواه در سال های تبعید توانستند تشکیل بدهند. این جریان بعدها نتوانست این گستردگی را حفظ کند و جدایی های مختلفی در آن صورت گرفت.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.