رفتن به محتوای اصلی

آئین پارسی پیوند
23.10.2019 - 21:26

پیمان پارسی زناشوئی خواندن ، مخالفتها ، تهدیدها و ممانعتها ( ضیاء مصباح )

اخیرا  گفته و اعلام شده  محاضرو مکان هائی که  که پیمان زنا شوئی را بزبان پارسی که رونق گرفته وبا مفاهیمی نیکو ، آموزنده ، ماندگار و پربار «بنا بخواسته روشن فکرانه فرزندان هشیارمان  »  مناسب ارزش و معیار خدایئ ، غیر مادی ، ضرورت  زمان و مکان از همه مهمتر احترام این پیوند «که همگانی میشود » همراه است و  بر گزار می گردد ...تعطیل خواهند شد  ،   در این رابطه الزاما  باید گفت :

تکمیل جشن و شادمانی در ابتدای زندگی مشترک دو انسان جوان منزه از هر گونه خطادر این روزگار پر آب و چشم با  همه بی تدبیری های برآمده از حهل و سوء نیت بطول سالیان  ومخالف آرامش و آسایش ایرانیان «بشهادت اوضاع نا بسامان حاکم و.... » با نیایش و تمنائی پارسی آنهم با یاوری خواستن از« اهورمزدا خدای آغازین سر زمین پارسیان » با این تدبیر و نیت پاک

بخوبی و بطور باشکوه و گسترده نشان دهنده یگانه پرستی ، آینده نگری و خیر خواهی دیرین به قدمت تاریخ پر بارمردمان  میهن گرامی مان و مدد خواهی از خالق اسمانها و کائنات میباشد .

در این رابطه باید گفت به دفعات ملک و ملت پر گهر مان مورد هجوم اغیار ضد ایرانی قرارگرفته وکماکان  پایدار بر پندار، گفتار و کردار نیک - ماندگاری به درازای زمان یافته  و از باد و باران نیایش گزند .....

 «سپاس » را با هدف یاد آوری « 3پاس : پندار – گفتار و کردار نیک  » باز دارنده پلیدی ، شادی بخش وادامه  دهنده « زندگانی  پاک و پاکیزه بدور از هر گونه کژی و کاستی » تعریف و تفسیر مینمایند و باید بر آن بود تا منزه و آسوده ، بدور از دغدغه فردا و چکنم زیست .

این اندیشه و اقدام با شکوه انسانی اجتماعی  پیام آور بسیاری  نکات اجتماعی، انسانی و  فرهنگی فراموش شده  برآمده از ایران دوستی پایدار بر«پندار  نیکو» استوار و بشدت متداول شده که برای تقویت زندگانی مشترک فرزندانمان هریک در تقویت و همگانی شدن آن سهم داریم و تکلیفی ملی میهنی بیقین بشمار میرود .

 مهمترین نکته استواربراین نماد مدرن مناسب زمان و خواسته پایدار بر درستی و راستی ونیایش زیبا آنهم در اغاز« پیوند با هم بودن » سلامت فکر و پرهیز ازورود هر گونه فساد و تباهی است .

این نگرش  ببار نشسته شده در سالهای اخیر، برای  آگاهی دادن به  اغلب آنانی میباشد  که با مفاهیم «عبارت های خطبه عقد بزبان عربی » آشنا نیستند و یا کنجکاوی لازم را نداشته اند .

 با همگانی نمودن و توصیه به تبعیت از این ابتکارملی ( در واقع  تقویت کننده بنیان خانواده  با یاری خواستن از آفریدگار ) از توهین و تضعیف نا بخردانه  شخصیت خانمها «معادل نیمی از افراد جامعه پویا و اندیشمند  دور از پندار نا درست » بیش از این (که صاحبان تریبون ها گستاخانه براین کردارو باور  زشت پای فشاری دارند )پرهیزمیشود و برحقوق برابرزنان ایرانی  تاکید مکرر «که چنین باد »

 براین همت و غیرت پای می فشاریم تا  «همراه شدن های کوتاه مدت و گسستگی زندگانی مشترک »  از این وضعیت نگران کننده ، جامعه خوب پر افتخار ایرانی دور گردد .

 بیقین «این روال و روش پایدار » با مدد گرفتن از خداوند بزرگ خالق آدمیان و مخالف دروغ - برآگاهی ها افزوده ،استواری بیشتری را برای  ادامه زندگی مشترک همراه می اورد .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.