رفتن به محتوای اصلی

امنیت سیاسی ترکیه و جمهوری آزربایجان به مفهوم امنیت مبارزه ی ما برای استقلال است
24.10.2019 - 13:03

همزمان که مدیای فارسی و ایرانی در کوبیدن ترکیه و دموکراسی سنگ تمام گذاشتند آمریکا و روسیه با ترکیه بر سر ایجاد منطقه امن توافق کردند. یعنی حق با ترکیه بود و هست. حق با مدافعان واقعی حقوق بشر است. نمی توان دست روی دست گذاشت و بی خیال سرنوشت چهار میلیون پناهنده و رانده شده ی سوری شد. نمی توان نشست و چشم بر تروریسم اشغالگر کُردی و حامیان آنها بست؟!

اردوغان ظرف مدت پنج روز بساط اشغالگری و تاراج و تروریسم را از مرز ترکیه و سوریه برچید. اما این میان مثل همیشه مدیای فارسی با فتوشاپ و جعل اخبار و « دروغگویی های آخوندی مآب» خویش سعی در تضعیف موقعیت ترکیه و تقویت تروریسم کُردی داشت. یکبار دیگر بر ما ثابت شد که روش رژیم ایرانیت اشغالگر با روش اپوزیسیون آن در خصوص ملت های محبوس در قفس ممالک محروسه یکی است. آرزوی ایرانیّت اشغالگر از بین بردن ملت های محروسه به خصوص عرب ها و تورک ها است. آنها نه تنها در فکر پاکسازی ملت ها و نژادهای دیگر هستند بلکه عملاً دارند آن را نمایش می دهند. آنها عملاً دارند جغرافیا و نفوس آزربایجان جنوبی را تغییر می دهند تا مبانی تشکیل دهنده ی کشور آزربایجان جنوبی را از بین برده باشند. برای ایجاد کشور آزربایجان جنوبی جغرافیای منسجم و تمرکز اکثریت تورک ها در آن از شروط اصلی است و البته این دو عامل، واقعیت فعلی ماست. استعمار ایرانی و اشغالگری ایرانیت سعی دارد این دو عامل را از بین ببرد. مبارزه ی ما بر سر این دو عامل است. آنها می خواهند این دو عامل حیاتی ما  را از بین ببرند و ما می خواهیم با جان و دل از این دو عامل و از این دلایل وجودی خویش دفاع کنیم. 

این میان مواضع من مشخص است. تقویت اقتدار ترکیه و کشور جمهوری آزربایجان به مفهوم تقویت مبارزه ی تورک های محروسه در ایران و تقویت مبارزه ی آزربایجان جنوبی برای استقلال است. امنیت سیاسی ترکیه و جمهوری آزربایجان به مفهوم امنیت مبارزه ی ما برای استقلال است. 

راه ما راه آزادی است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدرضا لوایی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.