رفتن به محتوای اصلی

بیانیه محمدعلی زم در باره شایعه دست داشتن در دستگیری پسرش
علی جوانمردی که معمولا اخبار فیک پخش می کند ادعا کرده بود:
27.10.2019 - 10:59

بی بی سی - محمدعلی زم، پدر روح‌الله زم که در هفته‌های گذشته سپاه پاسداران گفته بود وی را در طی یک عملیات "اطلاعاتی هوشمندانه" دستگیر کرده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که "هیچ‌یک از اعضای خانواده در تمهید شرایط و مقدمات سفر و دستگیری روح‌الله مشارکت نداشته اند".

آقای زم که از روحانیون شناخته شده ایران است، در این بیانیه برای فرزندش "طلب حلالیت و بخشش" از سوی رهبری و سپاه پاسداران کرده است.

خبر دستگیری روح‌الله زم را سپاه طی اطلاعیه‌ای در ۲۲ مهر اعلام و آن را نتیجه "فریب اطلاعاتی" دانسته بود.

پدر روح‌الله زم در این بیانیه از "رهاسازی" فرزندش "از سیاهچاله‌های دروغ، خیانت، انحراف و فریب دریوزگان ضدّ انقلاب و دشمنان اسلام و ایران" استقبال کرده و تایید کرده که روح‌الله زم بخاطر دیدار با "مرجعیت شیعه سرزمین عراق" به این کشور سفر کرده بود.

محمدعلی زم همچنین از سپاه بابت دستگیری فرزندش تقدیر کرده و در خصوص اعترافات تلویزیونی پخش شده از روح‌الله زم نوشته است: "امیدواریم با گفتن حقایق، تحول واقعی روحی و توبهٔ روح‌الله به درگاه حضرت ربوبیّت، کرده‌های ناهنجار و گفتارهای ناصواب او جبران گردد".

روح‌الله زم پس از حوادث انتخابات ۱۳۸۸ از ایران برای مدتی دستگیر و سپس از کشور خارج شد به مالزی رفت و سپس به فرانسه رفت و در آنجا سایت و سپس کانال تلگرامی آمدنیوز (صدای مردم) را راه‌اندازی کرد.

کانال تلگرامی آمد نیوز در جریان اعتراضات دی‌ماه سال ۹۶ بیش از ۲ میلیون عضو داشت و نقش قابل توجهی در آن زمان ایفا کرد، مقامات ایران در همان زمان از تلگرام خواسته بودند که این کانال را مسدود کنند.

پس از آن جمهوری اسلامی پدر روح‌الله زم را که معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه‌ی شورای عالی مناطق آزاد بود، برکنار کرد و در سالهای اخیر نیز چندین بار خانواده و بستگان وی مورد تهدید و بازداشت قرار گرفته بودند.

پس از دستگیری وی توسط سپاه، منبعی آگاه در دولت عراق به بی‌بی‌سی فارسی گفت که دستگاه اطلاعاتی عراق همزمان با ورود هواپیمای حامل روح‌الله زم به بغداد او را بازداشت کرده و پس از مدتی تحویل ایران داده است.

این منبع به بی‌بی‌سی گفت آقای زم بیش از یک روز در بازداشت دستگاه اطلاعاتی عراق بود و سپس مطابق موافقتنامه استرداد مجرمین به ایران تحویل داده شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.