رفتن به محتوای اصلی

"در اندوه درگذشت یک مادر فداکار و رنجدیده"
13.11.2019 - 20:59
شامگاه روز شنبه هجده آبانماه خانم مرحمت حب الوطنی اصل (خاله مرحمت) درست بعد از پنج سال از فقدان فرزندش، رفیق عزیز احمد اسدالهی چشم از جهان فروبست. خاله مرحمت که از  طرف طیف وسیعی از دوستان فرزندانش و بخاطر محبت های بی دریغ خود نسبت به همه خاله نامیده می شد، یکی از زنان مهربان، فداکار و زحمتکش تبریز بود. او ۷ پسر مبارز تربیت کرده و تحویل جامعه داده بود و خود، همواره یار و مددکار فرزندان در پیشبرد مبارزه سیاسی آنها بود که چیزی جز بهروزی، رفاه و امنیت زحمتکشان میهنمان نمی خواستند. زمانی که بچه ها دستگیر شدند در مقام مادر دو فرزند زندانی، سالها با رژیم و عوامل آن درگیری داشت.  شهادت قهرمانانه دو پسر خواهرش رفقا رحیم اسدالهی و صمد اسلامی نفرت وی را از رژیم صدچندان کرد. شجاعت خاله در مقابله با این فجایع و خصوصا" پیگیری پرونده فرزندانش بطوری بود که همیشه از طرف پاسداران و زندانبانان تهدید به دستگیری می شد. حتی چند روزی را هم در آن ایام در پیگیری پرونده بچه ها در بازداشت بسر برده بود. خاله در شرایط دشوار سالهای ۷۰ - ۶۵ به هیچ عنوان زیر بار زورگوئی های رژیم نرفت. او شیرزنی بود که محبت بی دریغ به فرزندانش از وی مادری شجاع، نترس، مسئول و مهربان ساخته بود و به نسلی از مادران تعلق داشت که برای آنان انگیزهء مبارزه با نابسامانیها، ایستادگی در برابر ظلم و ستم رژیم، مهر بی پایانشان به فرزندان و دوستان آنها بود. خاله با شم مادرانه خود قادر به درک سمت و سوی سیاسی کشور و مقابله با زورگویی های رژیم گردیده و در این راه از توان زیادی برخوردار بود.
فقدان خاله، برای همه ما غم انگیز و رنج آورست. ما دوستان و دوستداران خاله مرحمت و خانواده محترم اسدالهی، با اندوهی فراوان ضمن گرامیداشت یاد وی، تسلیت قلبی خود را تقدیم تمامی خانواده و بویژه به دوستان گرامی خود: خلیل، صونا، نقی، کاظم، محسن، ناصر، نادر می کنیم. یاد و خاطره خاله مرحمت گرامی باد
امضاء ها:
فخری ابوطالبی، هادی امینیان، صمد دژبان، محمدرضا رنجبر طالاری، اشرف  زارع، اصغر زارع، ماشاللاه سلیمی، مرضیه شفیع (شمسی)، حمزه فراهتی، حسین حسن پور، بهروز حقی، شفیقه حقی، سارا جوشنی، مجید عبدالرحیم پور، مظفر علی عباسی، بهرام غفاری، بهزاد کریمی، سیروس مددی، مصطفی مصطفائی، بهروز مطلب زاده، محمد منیری، بهروز نصیری، رضا نوری، صلاح هریسی نژاد، آیدین واحدی، آرش واحدی، احد واحدی.
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
اميل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.