رفتن به محتوای اصلی

بیانیه حمایت کنگره ملیتهای ایران فدرال از اعتراضات اخیر
17.11.2019 - 23:54

افزایش ناگهانی قیمت بنزین، مردم به تنگ آمده از سختی و گرانی گذران زندگی را به خیابانها کشاند و خشم فروخفته مردم را به نمایش گذاشت. گزارش ها حاکی از آنست که در این اعتراضات که گفته میشود در 39 شهر مختلف جریان دارد، تا کنون 6 کشته و تعداد کثیری مصدوم و زخمی از خود برجا گذاشته است. شهرهای  تهران، تبریز، شهریار، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، اراک، سنندج، ایلام، رشت، بهبهان، یزد، گرگان، ارومیه، کرمان، بابل، یاسوج، بوشهر، چابها، کرمانشاه، خرم آباد، همدان، اهواز، آبادان و خرمشهر از جمله شهرهایی بوده اند که اعتراضات وسیع مردمی در آنها جریان داشت.  گفته میشود با گذشت زمان به تعداد شهرهای معترض به افزایش قیمت بنزين افزوده میشود. 

چهل سال حاکمیت سانسور، سرکوب و وحشت جمهوری اسلامی هر از چندی خود را در مقابل خشم عظیم توده هاي به جان امده می بيند  که برای از دست دادن چیزی ندارند. افزایش 3 برابری قیمت بنزين شرایط را برای یک زندگی قابل تحمل در ایران ناممکن ساخته است. کارگران، مزدبگیران و اقشار جامعه نه امکان و نه توانایی فشار اقتصادی كنوني را ندارند.

صدور اسلامگرایی و تروریسم، مداخله در کشورهای خارجی و از آن جمله سوریه، لبنان، یمن، عراق و... و سرمایه گذاری های کلان نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی در آن کشورها در شرایطی صورت میگیرد که 80 درصد مردم ایران بر اساس برآورد کارشناسان زیر خط فقر زندگی میکنند.

کنگره ملیتهای ایران فدرال ضمن حمایت از اعتراضات وسیع مردم در تمامی شهرها علیه جمهوری اسلامی، خواهان گسترش و استمرار این اعتراضات تا تغییر نظامی جمهوری اسلامی در ایران است.

مردم شجاع عراق در همسایگی ما نمونه برجسته ایی از مقاومت و مبارزه با فساد و ناکارآمدی دولتی است. درس آموزی از اعتراضات مردم عراق این امکان را برای مردم ایران فراهم میسازد که با گسترش و استمرار اعتراضاتشان تا برکناری استبداد دینی ادامه دهند. تا جمهوری اسلامی در این کشور حاکمیت دارد سفره مردم  تهی و زندگی روزمرشان از مشقت خالی نخواهد بود.

پیش بسوی گسترش و استمرار اعتراضات علیه جمهوری اسلامی

كنگره مليت هاي ايران فدرال

16 نوامبر 2019

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
سایت کنکره ملیتها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.