رفتن به محتوای اصلی

دستگیری روح‌الله زم آثار مثبتی داشت
سخنگوی قوه قضاییه ایران پرونده زم را «در حال رسیدگی» اعلام ک
20.11.2019 - 11:31

حال سخنگوی قوه قضاییه بدون اشاره مستقیم به سلامتی او گفته است که «تحقیقات در این پرونده در حال انجام است و مستندات بسیار خوبی به دست آمده و به لحاظ حجم انبوه مستندات، کار کارشناسی زمان‌بر است». اسماعیلی همچنین مدعی شده است که زم در حال ارائه «توضیحات مفیدی» است. شاید هدف از بیان این جمله و تاکید بر استمرار بازجویی زم، اعلام غیرمستقیم زنده بودن او باشد.

موضوع اعتراضات پس از گرانی بنزین هم سبب شد تا سخنگوی قوه قضاییه مجددا از روح‌الله زم یاد کند: «آثار مثبت دستگیری وی همین بود که خیلی از جعلیات و اخباری که در حوادث مشابه منتشر می‌شد، فروکش کرد.»

کانال آمدنیوز در اعتراضات دی‌ماه ۱۳۹۶، به شکل گسترده اخبار و اطلاعاتی را درباره ناآرامی شهرهای مختلف منتشر می‌کرد.

اسماعیلی در این نشست خبری به پرونده «رسول دانیال‌زاده» هم اشاره کرده و گفته است: « کسانی که به مراجع امنیتی و انتظامی و قضایی اعتماد کنند و به بازگشت اموال به بیت‌المال کمک کنند، حتما از ارفاقات قانونی برخوردار می‌شوند. تا امروز هم در فرایند بازگشت و هم در فرایند تحقیقات با آقای دانیال‌زاده بر محور اعتماد رفتار می‌کنیم و به لحاظ اعتمادی که کرده و اقداماتی که انجام داده از ارفاقات قانونی بهره‌مند شده است. برخی از این ارفاقات مرخصی است. قرارمان بر این است که به وعده‌هایی که می‌دهیم عمل کنیم و تا امروز در این پرونده هم بر همین صراط پایدار بودیم و انشاالله دیگران هم اعتماد کنند و متضرر نمی‌شوند.»

رسانه‌های داخلی ایران، دانیال‌زاده را بزرگترین بدهکار بانکی لقب داده‌اند. حساسیت پرونده او به دلیل روابط مالی و تجاری است که با حسین فریدون، برادر حسن روحانی داشته است. حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده اصولگرای مجلس پیش‌تر گفته بود که دانیال‌زاده خانه‌ای به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان در تجریش تهران را به همسر حسین فریدون هدیه داده است. این نماینده مجلس گفته که اهدای این خانه تحت پوشش یک موسسه خیریه انجام شده ولی در حقیقت تقسیم سود ناشی از پولشویی دانیال‌زاده و برادر رییس‌جمهور بوده است.

دانیال زاده که در زمان آغاز دادگاه‌های رسیدگی به مفاسد اقتصادی از ایران خارج شده بود هفته گذشته به ایران بازگشت. صداوسیمای ایران بازگشت او را ناشی از «هدایت اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان» اعلام کرده بود. بعدتر مشخص شد که او خود شخصا به ایران بازگشته و سازمان اطلاعات سپاه نقشی در بازگرداندن او نداشته است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایندیپندنت فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.