رفتن به محتوای اصلی

واکنش زیدآبادی به موضع رسمی ایران درباره اعتراضات
25.11.2019 - 02:02

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار، با انتقاد از موضع‌گیری مقام‌های جمهوری اسلامی به ویژه حسن روحانی درباره اعتراضات اخیر در ایران گفت: «این داستان [روایت رسمی از اعتراضات ایران] حتی اگر خرده‌ریزی از حقیقت هم با خود داشته باشد، پذیرفتنی نیست.»

زیدآبادی، در یادداشتی که روز یکشنبه سوم آذر، با عنوان «هفته‌ای که بر ما گذشت» منتشر کرد، خطاب به مسئولان ایران تاکید کرد: «اگر می‌خواهید این حوادث تکرار نشود، داستان را خارج از این کلیشه روایت کنید، شاید راه حلی برای آن پیدا شود.»

او در این یادداشت، با اشاره به اظهارات مقام‌های جمهوری اسلامی که معترضان را «اراذل و اوباش» و «جیره‌خواران بیگانگان» خوانده‌اند، آورده است که «دولتیان همان داستان همیشگی را تکرار می‌کنند.»

این زندانی سیاسی پیشین با یادآوری به اعتراضات ایرانی‌ها در سال‌های گذشته ادامه داد: «این جامعه مگر چه استعدادی برای اوباش پروری دارد که فقط پس از دو سال، باز این همه اوباش و ارذال از دل آن در آمده است؟ حسن روحانی می‌گوید؛ عده قلیل و ناچیزی بوده‌اند. اگر ناچیز بوده‌اند پس چرا نیروهای امنیتی در همان ساعت اول مهارشان نکرده‌اند؟ پس چرا این همه خرابی به بار آمد؟ چرا یک هفته تمام مملکت تعطیل شد؟ چرا اینترنت در خاموشی کامل فرو رفت؟ همۀ اینها برای عده‌ای قلیل؟»

زیدآبادی همچنین در بخش دیگری از یادداشتش از فعالان مخالف جمهوری اسلامی در خارج از ایران انتقاد کرد و نوشت: «وقتی برخی از آنها در برابر دوربین‌های تلویزیونی ظاهر شدند و بی مهابا از ضرورت مسلح شدن تودۀ مردم به سلاح سرد و گرم به منظور "دفاع مشروع از خود در برابر خشونت حکومت" سخن گفتند، با خود اندیشیدم که مگر می‌شود آدمی تا بدانجا از کینه و نفرت و خشم انباشت شده باشد که جواز جنگ داخلی در موطن خود صادر کند؟»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایران اینترنشنال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.