رفتن به محتوای اصلی

آقای خامنه‌ای، مشوق پرشورآتش‌به‌اختیارها، آشوبگر کیست؟
30.11.2019 - 14:37

آقایخامنهای، مشوق پرشورآتشبهاختیارها، آشوبگر کیست؟

شب پراکنده خسبد آنکه بديد

نبود وجه بامدادانش

مور گرد آورد به تابستان

تا فراغت بود زمستانش

سعدی، گلستان

مردم ما، یکی از پرتجربه‌ترین مردم دنیا هستند. در نتیجه‌ی تجربه آنها می‌گویند: هرکس باد بکارد طوفان درو می‌کند.

از سوی دیگر، مردم ما از آغاز مبارزات خود در عصر جدید با شعار یک کلمه شروع کردند و آنها اهمیت این یک کلمه رابا گوشت و پوست و خون خود احساس کردند. یک کلمه‌ای که مردم ما از آغاز جنبش مشروطیت تا امروز آرزو آنرا می کنند، قانون است.

آقا خامنه‌ای که حق تصمیم‌گیری مجلس، حق دادگستری قوه قضائیه و حق اجرائی دولت، هر سه را در چنگال‌های بی‌کفایت خود قبضه کردی و بالای سر هر سه قوه  تصمیم می‌گیری هیچ، به پادوهای خودت فرمان آتش به اختیار می ‌دهی. آنگاه از یک عده جوان عاصی و کارد به استخوان رسیده انتظار آرامش داری. مزید بر اینکه به حق اعتراض مسالمت‌آمیز و قانونی را هم به آنها نمی دهی.

البته آتش به اختیار کاملن برازنده توست و بسیار تصمیمی بجائی است. تو یک اصطلاح نظامی را شنیدی ولی نمی دانی کی بکار می‌برند. وقتی فرماندهی شکست قطعی می‌خورد و هیچ امکان فرماندهی مرکزی و واحد ندارد و امان دفاع و گریز ندارد، خود را از فرماندهی عزل می‌کند و به به نفرات خود اجازه می‌دهد هر کاری می‌خواهند بکنند. فرمانده کل قوا، این کاربرد آتش به اختیار است.

آقای خامنه‌ای، همان روزی که فرمان آتش به اختیار دادی، شکست استراتژی و تاکتیک خود را قبول و امضا کردی. هرچند روحانیون و فدائیان طرفدار شما همیشه آتش به اختیار عمل کردند. اگر از اعدام زنده یاد احمد کسروی و یا از آتش زدن سینما رکس آبادان (۲۸ مرداد ۱۳۵۷) نگوئیم، باید از قتل های زنجیره ای و ترور فعالان سیاسی، کارگری، محیط زیست و مدنی ایران بگوئیم.

معنی روشن آتش به اختیار تو تشویق به بی قانوی و هرج و مرج است. هر چند نمایندگان مجلس، بدون ذره‌ای اعتماد حرفه‌ای و احترام به‌خود هرگونه قانون‌شکنی و قانون‌گذاری ترا می‌پذیرند و جبونانه خود را با فرمان‌های تو تطبیق می‌دهند، ولی معنی واقعی آتش به اختیار تو و به میدان کشیدن سپاه و بسیج، حکومت ترور و اوباشان است.

زهی بی‌شرمی، زهی بی مسئولیتی، که در بالاترین مقام کشوری، ترویج قانون‌ستیزی و هرج و مرج می‌کنی و همزمان جوانان بیکار و گرسنه را از هر گونه امکان بیان مشکلات محروم می نمائی. از اینرو جوانان دلیر ۲۷ استان، بیش ۱۰۰ نقطه در شهر تهران و ۵۰۰ نقطه در بقیه کشور به بی کفایتی تو اعتراضی کردند. دست‌کم ۱۴۳ نفر از بهترین فرزندان میهن در این اعتراضات کشته، هزاران نفر مجروح و هزاران نفر بازداشت‌ شده‌اند.

هر وقت، مردم ایران به نابسامانی و نارسائی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اعتراض کردند تو و پادوهایت آنها را اخلاگر، آشوبگر، اغتشاشگر، خس و خاشاک نامیدید. تو نه تنها حق نداری این معترضان را اشرار و اخلاگر بخوانی و آنها را مجازات کنی، بلکه باید از احساس مسئولیت آنها به سرنوشت کشور و مردم قدردانی کنی و مبارزه آنها با اختلاس و بی‌کفایتی را ارج نهی.

آقای خامنه‌ای انصاف داشته باش، تو که باید حافظ و مجری قانون باشی، فرمان آتش به اختیار میدهی، تو آشوبگر هستی یا جوانانی که برای اعتلای کشور و رفاه مردم ما دست به تظاهرات مسالمت آمیز زده‌اند؟

آقای خامنه‌ای انصاف داشته باش، تو که حتی نمایندگانی که با فیلتر استصوابی تو گذشته و وارد مجلس شدند را از حق قانونگذاری و تعیین قیمت بنزین محروم می کنی، تو آشوبگر هستی یا جوانانی که برای آینده کشور و خود نگران هستند؟

 

آقای خامنه‌ای انصاف داشته باش، تو که درآمد کشور و دسترنج زحمتکشان یدی و فکری ما را خرج سازمان دادن تروریست‌های منطقه و دخالت در کشورهای دیگر می‌کنی و مردم قهرمان عراق با آتش زدن کنسولگری‌هایت نظرشان را راجع به این دخالت‌ها نشان داده‌اند، تو آشوبگری یا جوانانی که می‌خواهند درآمد ایران صرف اعتلا و رفاه مردم زجرکشیده و آزاده ایران شود؟

آقای خامنه‌ای انصاف داشته باش، تو که با غیرقانونی کردن و سرکوب همه احزاب و سازمان‌های سیاسی، امکان هرگونه فعالیت سیاسی را از مردم برای بهبود اوضاع گرفته‌ای، تو آشوبگر هستی یا جوانی که در خیابان‌ها خواهان آینده‌ای روشن، کار و کرامت انسانی هستند، حقی که اعلامیه حقوق بشر آنرا به رسمیت شناخته است؟

آقای خامنه‌ای انصاف داشته باش، تو که با سانسور لجام گسیخته در مطبوعات، رسانه های گروهی و اجتماعی و آخرین بی‌شرمی تو قطع اینترنت، جلوی بیان هر خواستی را می‌گیری، تو آشوبگر هستی و یا جوانانی که نظرات خود را برای مبارزه با بی‌کفایتی هر دو دولت آشکار و پنهان، دولت تو و دولت روحانی، در رسانه‌ها به حق بیان می‌کنند؟

بی شک تو فرمانده آتش‌به اختیار داده، آشوبگر و ناحق هستی و جوانان خواهان کار و نان و کرامت انسانی، قانونگرا، مسالمت‌جو و برحق.

 

٩ آذر ماه ۱۳۹٨

احد قربانی دهناری

گوتنبرگ، سوئد

ahad.ghorbani@gmail.com

http://ahad-ghorbani.com

http://telegram.me/ahaddehnari

https://t.me/AhadGhorbaniDehnari

http://www.facebook.com/ahad.ghorbani.dehari

 

Who is the seditious?

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

احد قربانی دهناری
http://ahad-ghorbani.com

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.