رفتن به محتوای اصلی

قطعنامه ۱۱ دسامبر ۲۰۱۹، گردهمایی مقابل پارلمان اروپا در بروکسل
13.12.2019 - 12:12
 

 

قطعنامه
 ۱۱ دسامبر ۲۰۱۹
 
ملت ایران حکومت اسلامی را برنمی تابد
بیش از چهل سال است که جمهوری اسلامی، با اعمال استبداد دینی، تبعیض، سرکوب، شکنجه و اعدام، حکومت می کند و در منطقه خاورمیانه مرتکب جنایت می شود۔
خیزش خودجوش آبان‌ماه ۱۳۹۸ قیامی بود که به دنبال گرانی سیصد درصدی قیمت بنزین، با شعارهایی مانند سرنگون باد جمهوری اسلامی به وقوع پیوست و نشان داد که مردم ایران از کلیت حکومت اسلامی بیزارند و آن را نمی خواهند.
جهانیان شاهد بودند که مردم ِ به تنگ آمده از ستم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و افزایش سرسام آور قیمت ها، فساد و دزدی آقازاده ها، یک بار دیگر برای اعتراض به اوضاع نابسامان کشور به پا خاستند و یکبار دیگر توسط رژیم مستبد جمهوری اسلامی به شدت سرکوب شدند.
تاکنون صدها نفر از جوانان مبارز، تهیدست و بیکار کشته، چندین صد نفر زخمی و مفقود الاثر شده‌اند و هزاران نفر در زندان ها زیر شکنجه های وحشیانه به سر می برند و خطرِ اعدام، زندگی بیگناهان‌ِ معترض را تهدید می کند.
ما از مبارزات ملت ایران برای رهائی از رژیم دیکتاتوری اسلامی، بدون دخالت خارجی و برای دستیابی به یک نظام جمهوری بر اساس دموکراسی پارلمانی، حاکمیت ملی، آزادی واستقلال پشتیبانی کرده و تلاش می کنیم پیام دادخواهی آنان را به آگاهی اتحادیه و پارلمان اروپا، دادگاه اروپائی حقوق بشر، کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل و وجدان های بیدار جهان برسانیم.
در این راستا به کشورها و نهادهای اروپایی و همینطور به سازمان ملل متحد هشدار می دهیم که تا کنون نسبت به مفاد مندرج در مقدمه اعلامیه بین المللی حقوق بشر و به ویژه در مورد مواد ۲۸- ۲۹- ۳۰ در دفاع از حقوق مردم بیگناه ایران کوتاهی کرده‌اند، ما آنها را به انجام وظیفه نسبت به اعلامیه بین المللی حقوق بشر ملزم می داریم و خواستاریم:
۱- از مبارزات ملت ایران برای برچیدن کامل جمهوری اسلامی پشتیبانی کنند.
۲- کلیت نظام جنایتکار اسلامی، رهبری علی خامنه‌ای، «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و «نیروی مقاومت بسیج»، و گروهای شبه نظامی عراقی مانند حشدالشعبی، فاطمیون و… در سرکوب جنبش اعتراضی آبان‌ماه دستشان به خون مردم ایران آغشته است. ما از اتحادیه اروپا می خواهیم کلیت رژیم جمهوری اسلامی و این نهادهای جنایتکار مندرج در بالا و شخص علی خامنه‌ای را به عنوان سرکوبگر و تروریست به رسمیت بشناسد.
۳- ما نسبت به سکوت سنگین دولتهای اروپایی در سرکوب و کشتار مردم ایران توسط جمهوری اسلامی، اعتراض شدید داشته و خواهان محکومیت جمهوری اسلامی و محدود کردن همکاریهای اتحادیه اروپا با آن هستیم. از سازمان ملل متحد و از اتحادیه اروپا می خواهیم بدون تلف کردن وقت، با اعزام نمایندگان ویژه در چارچوب یک کمیسیون حقیقت یاب از شرایط زندانیان و خانواده ِ جانباختگان‌ِ خیزش آبان ماه، دیدار به عمل آورند و حاصل آن را در یک گزارش رسمی انتشار دهند.
۴- ما خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط همه زندانیان، شناسایی شمار کشته شدگان، زخمی ها و مفقود‌شدگان، به تفکیک شهرها هستیم، در این راستا از نهادهای حقوق بشری، به ویژه کمیسیون حقوق بشر اروپا تقاضا داریم با تشکیل یک جلسه اختصاصی ِ فوری به امر حوادث آبان ماه ایران بپردازند و در جهت استقرار ارزش های انسانی و حقوق بشری در ایران، در کنار ملت ایران قرار بگیرند و از حقوق مردمان بی‌گناه ایران دفاع کنند.
۵- جمهوری اسلامی با کشتارهای پی در پی مردم، بطور کلی صلاحیت سیاسی و حقوقی خود را، برای نمایندگی ملت ایران از دست داده‌است.
مقامات جمهوری اسلامی با چپاول منابع کشور و حقوق مردم بخشی از ثروت ملت ایران را در حساب های شخصی به خارج کشور انتقال داده‌اند. ما از مقامات اروپائی می خواهیم نسبت به توقیف اموال مسئولین حکومتی، نمایندگان مجلس، نهادهای اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و شبکه های مافیائی پیرامونی آنها، در بانک ها و موسسات مالی اروپائی اقدام کنند.
 ما با تاکید به شرایط حساس میهنمان، بر ضرورت همبستگی ملی، بر اساس دموکراسی و آزادی پا می‌فشاریم و از نهادها و فعالان سیاسی، کنش‌گران جامعه مدنی، افراد دموکرات و آزادی‌خواه درخواست داریم که همبستگی خود را با مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران ابراز دارند تا به اتفاق برای تحقق حقوق مردم مبارز میهنمان اثرگذار باشیم و اصول پنجگانه فوق را خواستار شویم.

هماهنگی ایرانیان اروپا برای پشتیبانی از قیام مردم ایران

۱۱ دسامبر ۲۰۱۹

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
ایرانگلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.