رفتن به محتوای اصلی

پزشکیان: دولت خود موادمخدر را عرضه کند
20.12.2019 - 20:50
تفسیر از:
امیرعلی متولی

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر اظهار کرد: تلاش کردیم اعتیاد از حالت جرم انگاری خارج و به عنوان یک بیماری معرفی شود.

وی افزود: از نظر اقتصادی مشکل عرضه و تقاضا موادمخدر است و تلاش کردیم قوانین و سیاست‌های اعتیاد را تغییر دهیم و با عرضه کنندگان مبارزه کنیم؛ اگر دولت بتواند عرضه موادمخدر را بر عهده گیرد، اشخاص نیازمند به دارو را می‌توانیم به راحتی درمان کنیم، اما هنوز نتوانستیم این کار را عملیاتی کنیم.

 پزشکیان بیان کرد: لایحه فقط نوشته شد و در مجلس ماند و پیگیری نشد تا بتوانیم تمام معتادان را تحت پوشش قرار دهیم و مواد را تحت نظر متخصص در اختیارشان قرار دهیم و بعد درمان کنیم.

 نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنوز نتوانستیم کل بازار را بر عهده بگیریم، اما مرکز ملی مطالعات اعتیاد و ستاد مبارزه با موادمخدر توانسته با اقداماتی که انجام می‌دهد تا حدودی در مبارزه با اعتیاد موفق باشد، اما تا زمانی که دولت عرضه کننده مواد نشود، در مقابل اعتیاد نمی‌توانیم بایستیم.

 وی افزود: می توانیم وضعیت زندان‌ها را در زمینه اعتیاد و موادمخدر با در دست گرفتن بازار عرضه مواد بهبود بخشیم.

 پزشکیان گفت: بیش از ۷۵ درصد تریاک و مرفین دنیا را در کشورمان کشف می‌کنیم.

پایان خبر

 

 

تکمیلی:

در واکنش به اظهارات پزشکیان، سرهنگ بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: که این نظر شخصی نماینده مجلس بوده است و پزشکیان باید در مورد اظهارات اخیرش پاسخ دهد. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه «در هیچ جای دنیا، دولت مواد مخدر عرضه نمی‌کند» افزود: در حال حاضر نیز همه جا مواد مخدر وجود دارد و اگر دولت هم مواد مخدر عرضه کند، واویلا می‌شود و شهروندان پاک نیز معتاد می‌شوند.

سرهنگ بخشنده ادامه داد: اگر دولت مواد مخدر عرضه کند، امنیت، پلیس و قانون زیر سوال می‌رود. این مسئله شدنی نیست و توزیع قانونی مواد مخدر تبعات منفی در جامعه خواهد داشت. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: تصور کنید در محله شما، دولت مرکز فروش تریاک ایجاد کند. این مسئله باعث اثر منفی در فرزندان شما نمی‌شود؟ مردم و محلات این مسئله را قبول نمی‌کنند.

 

 

 

Image result for ‫پزشکیان و تریاک دولتی‬‎

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
خبربان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.