رفتن به محتوای اصلی

پارلمان انگلیس سرانجام طرح برگزیت را تصویب کرد
20.12.2019 - 21:13
تفسیر از:
امیرعلی متولی

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان. بی.سی، پارلمان انگلیس روز جمعه با اکثریت آرا از طرح مورد نظر «بوریس جانسون»، نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا حمایت کرد.

این طرح با اکثریت قابل توجهی به تصویب پارلمان رسید و قرار است تا ۳۱ ژانویه انگلیس را از ۲۸ عضو اتحادیه اروپا جدا کند و به تغییرات بنیادین در سیاست خارجی و تجاری انگلیس منجر شود.

تصویب این طرح با ۳۵۸ رای موافق در مقابل ۲۳۴ رای مخالف نشان از حمایت قابل توجه نمایندگان پارلمان انگلیس از طرح نخست وزیر برای اجرای برگزیت است.

برگزیت یا «طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا» پس از همه پرسی ژانویه ۲۰۱۶ کلید خورد که در آن اکثریت شهروندان انگلیسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند، اما این طرح تا به امروز به دلیل اختلافات داخلی و عدم تصویب طرح‌های پیشین برای خروج از اتحادیه اروپا از سوی نمایندگان پارلمان انگلیس به بن بست رسیده بود و سرانجام بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام و با کسب اکثریت قابل توجهی از آرای موافقان برگزیت، نه تنها موقعیت خود را تحکیم بخشید، بلکه حمایت قابل توجهی برای تصویب طرح مورد نظرش برای اجرای برگزیت به دست آورد که سرانجام نیز این طرح در نخستین جلسه دور جدید پارلمان انگلیس پس از نشست افتتاحیه به تصویب رسید.

 کد خبر 4802977
پایان خبر
 
 
 
 
تکمیلی:
نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، ترزا می، طرح برگزیت را سه بار به پارلمان فرستاد اما هر بار با مخالفت اکثریت نمایندگان روبرو شد. به این ترتیب، راه برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در پایان ژانویه ۲۰۲۰ هموار شده است. نمایندگان پارلمان پس از تصویب طرح برگزیت تعطیلات سال نوی خود را آغاز کردند. انتظار می‌رود که این طرح تمامی مراحل قانونی را تا ۲۳ ژانویه پشت سر بگذارد و به مرحله اجرا برسد. از طرفی، جرمی کوربین، رهبر حزب سوسیال دموکرات کار، در این راستا گفت: «نخست‌وزیر باید خجالت بکشد!"
 
 
 
Image result for ‫برگزیت تایید شد‬‎
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
مهر نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.