رفتن به محتوای اصلی

همایش 5 دیماه 1398 در شهر بوخوم، گرامیداشت یاد جانباختگان خیزش آبانماه
28.12.2019 - 17:10

 

 

شهر بوخوم در تدارک برگزاری جشن سال نو بود. از لابلای شور و شوق استقبال از سال نو، زنان و مردانی با بغض های در گلو حبس شده، راهی محل قرار بودند. ساعت 5 بعد از ظهر، نزدیک به 60 نفر حلقه ای از تظاهرکنندگان را جلو شهرداری بوخوم تشکیل دادند.

چهره های مصمم و مبارز علیه حکومت اسلامی، زنان و مردانی با دنیائی عشق به ایران، ازادی، خوشبختی و سربلندی مردم، دوش بدوش هم ایستادند. وفاداران به مردم و میهن، امروز پنجم دیماه و روز گرامی داشت یاد جانباختگان خیزش آبانماه در ایران، همگام و همصدا با شمع در دست، فریاد سرنگون باد حکومت اسلامی سر دادند و یاد قهرمانان قیام آبانماه را گرامی داشتند.

اقای ناصر کاخساز سخنران همایش بود و در باره اهمیت همبستگی در جنبش همگانی و ملی ازادیخواهانه و دمکراتیک سخن گفت.

همزمان در 5 دیماه در ایران و بر مزار پیمان بختیاری، یاد تمامی جانباختگان راه آزادی ایران و در فضائی کاملن متفاوت برگزار شد. از میان گزارش ها از همایش بر مزار پیمان، گزارش “شورای بازنشستگان ایران” انتخاب شد، که کوتاه و قوی، فضا را بازتاب داده است:

“حضور مردم عجیب و باور نکردنی بود. دسته جمعی و یا انفرادی از هر قشر و لایه ای به سوی قطعه 26 بهشت سکینه کرج روان بودند . چهره ها مصمم و نترس . همه با نگاهی آشنا و بی توجه به آنهمه فضای رعب و وحشتی که در این چند روز توسط حکومتیان ایجاد شده بود به سوی محل خاکسپاری پویا حرکت می‌کردند.دانشجو و معلم،کارگر و بیکار ، حاشیه نشین و مرکزنشین ، جوان و مسن ، بازاری و غیره، همه برای مراسم چهلم پویاها حضور داشتند.
اما آنسوی ماجرا دهشت سرکوبگران را میدیدی از آسمان و زمین با هزاران نیروی امنیتی شخصی و نظامی و با پیشرفته ترین ابزار ادوات به مقابله با سیل جمعیت آمده بودند.
مسیر قطعه 26 از صدها متر عقبتر بسته شده بود. تک تیراندازان بر بالای ساختمانها جا خوش کرده بودند تا “دشمن” را هدف قرار دهند.
اما جمعیت همدل همچون آهنربا جذب یکدیگر شده و هر قطعه ای را به “قطعه 26” تبدیل کردند. پویا ها همه جا حضور داشتند‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌؛ در قلب مردم! ”

به بوخوم برگردیم. جمعی از زنان و مردان از خاستگاه های سیاسی و اجتماعی، چون تنی واحد، همدل و همکلام برای آزادی ایران و مردمانش سخن گفتند، سرود خواندند و شعار دادند و از قیام آبانماه و مبارزات مردم برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی حمایت کردند.

هدف از مقایسه دو همایش در ایران و بوخوم، نشان دادن برخی تشابهات آنهاست که عبارتند از:

1-اقدام مشترک برای هدف مشترک گرامیداشت یاد جانباختگان آبانماه، نیروی محرک شرکت کنندگان در همایش بود.

2-همایش متعلق به فرد، گروه، قوم، مذهب، حزب و .. نبود. در عین حال یک توافق همگانی در اقدام برای دفاع از مبارزات سرنگون طلبانه در ایران و استقرار آزادی و دمکراسی در کشور وجود داشت. همین عناصر ایران، آزادی مردم و استقرار دمکراسی در کشور، همچون آهنربا کنشگران سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در اقدام مشترک خیابانی بهم پیوند داد.

سخن پایانی همایش بوخوم :

1- از مبارزات آزادیخواهانه و دمکراتیک مردم و قیام برای سرنگونی حکومت اسلامی پشتیبانی می کند.

2- جامعه آلمان، اروپا و جهانیان را به حمایت از مبارزات ملت ایران دعوت می کند.

3- از دولت آلمان، اتحادیه اروپا و جهانیان می خواهد که نمایندگان حکومت ترور را اخراج کنند و آنها نماینده ایران و ایرانیان نیستند.

4- خواست ما از دولت های اروپائی بلوک کردن سرمایه هائی ست که متعلق به ملت ایران بوده و توسط عوامل حکومت اسلامی به خارج منتقل شده اند تا هنگام استقرار حکومت مردمی به ملت برگردانده شوند.

5- ما خواهان محاکمه سیدعلی خامنه ای بعنوان مسئول مستقیم کشتار آبانماه و بجرم جنایت علیه بشریت در دادگاه بین المللی لاهه هستیم.

مستدام باد همبستگی ملی و دمکراتیک ایرانیان برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی

گزارش و تصاویر: هیرگان بختیاری

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
تریبون ایران

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.