رفتن به محتوای اصلی

شبنم نعمت زاده، دختر یک وزیر سابق، به ۲۰ سال حبس محکوم شد
31.12.2019 - 20:36

 

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران، روز سه شنبه ۱۰ دی ماه گفت که شبنم نعمت زاده و احمدرضا لشکری پور به جرم «مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور» از طریق اخلال در توزیع مایحتاج دارویی، هر کدام به ۲۰ سال حبس تعزیری ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شدند.

همچنین شبنم نعمت زاده به رد مال ۴۵ میلیارد ریال نیز محکوم شده است.

دختر وزیر سابق صنعت، معدن، و تجارت شهریور امسال بازداشت شد. این در حالی بود که مرداد سال گذشته خبری مبنی بر کشف انباری در استان البرز از داروهای احتکار شده به ارزش پنج میلیارد تومان منتشر شد و برخی آن را متعلق به شبنم نعمت زاده دانسته بودند.

برخی رسانه‌‌های ایران در مرداد ۹۷ درباره انبارهای این شرکت داروسازی متعلق به او و بدهی‌هایش به سایر شرکت‌ها نوشته بودند که شبنم نعمت زاده «به فاصله چند سال پس از کار کردن در داروخانه ها، از سال ۸۸ به بعد، تاسیس شرکت‌هایش را آغاز کرد و اکنون می گوید که به مالکیت چندین شرکت رسیده است.»

همچنین در اردیبهشت امسال هم ماجرای «تخریب ویلای شبنم نعمت‌زاده» که به صورت غیرمجاز در لواسانات ساخته شده بود از دیگر خبرهای جنجال برانگیز مربوط به شبنم نعمت زاده بود.

حالا نیز حکم ۲۰ سال زندان برای شبنم نعمت زاده در رسیدگی به پرونده های فساد اقتصادی منتشر شده است. همزمان با پیگیری پرونده های فساد اقتصادی در ایران، فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی نیز در ماه‌های اخیر بیشتر آشکار شده است.

بازداشت عمار صالحی، پسر یک فرمانده سابق ارتش، در پرونده فساد موسوم به گروه جهانبانی و هادی رضوی، داماد محمد شریعتمداری، وزیر کار ایران، هم در پرونده بانک سرمایه که به ۲۰ سال حبس، رد مال و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد، از دیگر نمونه‌های فساد افراد نزدیک به حکومت است.

ایالات متحده بارها فساد مالی نهادینه و غارت دارایی‌های خدادادی ایران توسط وابستگان رژیم حاکم بر این کشور را محکوم کرده و آنها را از جمله عوامل اصلی مشکلات اقتصادی و مالی ایران دانسته است.

پیشتر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در چند توئیت درباره مقام‌های جمهوری اسلامی گفته بود که آنها به جای کمک به مردم درگیر فساد شده‌اند.

پایان خبر

 

Image result for ‫شبنم نعمت زاده، دختر یک وزیر سابق، به ۲۰ سال حبس محکوم شد‬‎

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
صدای امریکا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.