رفتن به محتوای اصلی

ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به مجمع تشخیص مصلحت نظام"
01.01.2020 - 18:32

امام زمان و حضرت زینب را در نظر بگیرید که اگر رأی دهید از شما راضی نیستند/ تصویب این لوایح خیانت به شهدا و امام است/ این لایحه ننگین را تصویب نکنید

 
محمد صدر: ارسال‌کنندگان پیامک‌های مخالفت با FATF از داخل جلسات کمیسیون مشترک اطلاعات دارند / مصباحی مقدم: پیام‌های مخالفت با FATF را من هم دریافت کرده‌ام/ انصاری: ارسال پیامک‌ها ادامه دارد
 
در آستانه تعیین‌تکلیف لایحه CFT در کمیسیون مشترک مجمع تشخیص پیامک‌های زیادی با مضمون تهدید برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است که برخی از اعضا تاکید دارند این پیامک‌ها به صورت سازمان یافته ارسال شده‌اند و محتوای یکسان دارند.

اعتمادآنلاین |‌ مهتاب اسفندیاری

ارسال سازمان‌یافته پیامک روشی است که مخالفان، برای مقابله با سیاست‌های دولت در پیش گرفته‌اند. این بار اما بمباران پیامکی دامن اعضای مجمع تشخیص مصلحت را گرفته است. جنجال‌ها بر سر لوایح FATF همچنان ادامه دارد و حالا در آستانه تعیین‌تکلیف لایحه CFT بار دیگر کار به جایی رسیده که فشارها هر روز بیشتر می‌شود.

 

صدر: ارسال‌کنندگان پیامک‌های مخالفت با FATF از داخل جلسات کمیسیون مشترک اطلاعات دارند

 

محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره پیامک‌هایی که دریافت کرده است، گفت: «متاسفانه از متن برخی پیام‌ها روشن است از بحث‌هایی که داخل کمیسیون‌ها مطرح می‌شود هم مطلع هستند. یعنی احتمالاً از داخل خود کمیسیون‌ها هم مطالبی را به این تشکیلات منتقل می‌کنند.»

 

او پیامک‌های ارسالی را بدون هویت و با امضای ملت ایران می‌خواند و تاکید می‌کند که متن آنها به صورت تلویحی تهدید کرده‌اند و از اعضا می‌خواند که لوایح FATF را تصویب نکنند. صدر با تاکید بر اینکه حدود 30 تا 35 پیامک از روز گذشته دریافت کرده است، گفت: «تصورشان بر این است که قضیه FATF در دستور کار شورای مجمع قرار دارد، در حالی که امروز در دستور کار نیست. البته امروز در دستور کار کمیسیون‌هاست، اما هنوز در دستور کار مجمع، که در واقع صحن اصلی است، قرار نگرفته است.»

 

او درباره تهدیدآمیز بودن متن پیامک‌ها هم عنوان کرد: «تلویحاً، به این شکل است که این لایحه ننگین را تصویب نکنید. تصویب آن ذلت‌بار است. امام زمان و حضرت زینب را در نظر بگیرید که اگر رأی دهید از شما راضی نیستند. پاسخ مردم را باید بدهید و... تلویحی است به صورت خیلی صریح تهدید نکرده‌اند. اما همه در همین ردیف است. البته این را هم بگویم که برخی هم مودبانه است و خواهش کرده‌اند که تصویب نکنید. اما خب برخی هم به این شکل است که به شهدا و انقلاب و... خیانت نکنید.»

 

انصاری: پیامک‌هایی با عنوان حوزه علمیه خواهران و اشخاص

 

مجید انصاری، عضو دیگر مجمع تشخیص هم ضمن تایید سازمان‌یافته بودن ارسال‌ پیامک‌ها به اعتمادآنلاین گفت: «پیامک‌های زیادی از نقاط مختلف کشور دریافت کرده و ارسال پیام‌ها همچنان هم ادامه دارد. حتی بعضی‌‌ها با عنوان حوزه علمیه خواهران ارسال شده و برخی به اسم اشخاص است.»

 

مصباحی مقدم: پیام‌های مخالفت با FATF را من هم دریافت کرده‌ام

 

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: «برای من هم از شب گذشته همانند چند تن دیگر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامک‌های مخالفت با پیوستن به FATF ارسال شده است.»

 

اما در کنار ارسال پیامک‌هایی که به نظر سازمان‌یافته می‌آید، موج اظهارنظرهای اعضای مجمع تشخیص هم عمدتا از سوی رسانه‌های مخالف دولت منتشر شد. موج انتشار این اظهارنظرها تلاش کرد تا بحث بمباران پیامکی برای اعضای مجمع تشخیص را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

 

 

آیت‌الله آملی لاریجانی: پالرمو و CFT به شدت برای امنیت ملی خطرناک هستند

 

یکی از مهمترین این اظهارنظرها از طرف آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در درس خارج از فقه بود که روز سه‌شنبه مطرح شده اما روز چهارشنبه و در جریان انتشار اخبار پیامک‌ها بر روی خروجی خبرگزاری فارس منتشر شد.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع برخی از اعضای شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علمیه قم و برخی از شاگردانش گفت: «اگر از من شخصا نظرم را بپرسید، پالرمو و CFT به شدت برای امنیت ملی خطرناک هستند به ویژه CFT که بسیار خطرناک‌تر است.

 

او تاکید کرد: «ما هر چه جلوتر رفتیم شک‌مان به آمریکائی ها و اذنابشان و کشورهایی که اعضای FATF هستند بیشتر شده است. این روشن است. می‌خواهم بگویم واقعا آدم‌های خطرناکی هستند. آدم‌های فاسدی هستند. البته از قبل آدمهای فاسد و خطرناکی بودند. برجام‌شان نشان داد چقدر آدم‌های ناقابلی‌اند و CFT بدتر از برجام است.»

 

رضایی: اقدام اخیر شورای FATF مشکوک است

 

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با اشاره به تاکید سازمان بیان کرد: «اقدام اخیر شورای FATF مشکوک است که از 30 اقدامی که انجام نشده، روی 2 مورد دست گذاشته است. آیا این دخالت در یک گروه خارجی در مسائل داخلی ایران نیست؟ آیا اینکه شورای FATF وارد می‌شود و پشت یک طرف بحث درباره FATF می‌ایستد، این دخالت نیست؟ «برجام» به دلیل برخی خوش‌بینی‌ها در باتلاق قرار گرفته است و راه پس و پیش ندارد.»

 

مظفر: ممکن است پیوستن به FATF تعلیق شود

 

حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با پیش‌بینی وقوع یک چالش سخت در جلسه امروز چهارشنبه مجمع درباره پیوستن به FATF گفت: «پالرمو قبلا مورد بررسی قرار گرفت و رای نیاورد. CFT هم به‌طور غیررسمی رای نیاورده است. به نظر می‌رسد ممکن است در جلسه امروز مجمع، پیوستن به FATF تعلیق شود یا پیوستن به آن، مشروط شود به شرط‌هایی از جمله رفع تحریم‌ها، که اگر عملی بشود و تحریم‌ها رفع شود ممکن است به FATF بپیوندیم. این امکان هم وجود دارد که لوایح مرتبط با FATF اصلا رای هم نیاورد.

 

مظفر همچنین درباره نامه‌های رئیس‌جمهور، معاون اوّل رئیس‌جمهور، وزرا و برخی نمایندگان مجلس به مقام معظّم رهبری برای پیوستن به FATF عنوان کرد: «رهبر معظّم انقلاب همه این نامه‌ها را به مجمع ارجاع دادند و تاکید کردند که با دقّت تمام بررسی شود.»

 

جنیدی: اطلاعات مرتبط با امنیت ملی را به FATF نمی‌دهیم

 

از طرفی موافقان دولت هم همچنان بر نظر خود تاکید دارند و چشم به مجمع تشخیص دوخته‌اند تا تصمیم نهایی این نهاد درباره لوایح FATF منتشر شود.

 

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری که به طور معمول به عنوان نماینده دولت در جلسات مجمع تشخیص مصلحت درخصوص FATFحضور دارد، به امنیت اطلاعات محرمانه ایران بعد از پیوستن به این سازمان تاکید دارد.

 

او درباره نگرانی از درز اطلاعات محرمانه کشورمان با پیوستن به کنوانسیون های بین‌المللی گفت: «کسی که در واحد اطلاعات مالی کشورمان قرار دارد معتمد نظام است و با بررسی اطلاعات درخواستی مشخص می‌کند که اگر اطلاعات مهمی مطالبه نشده باشد ارائه کند اما اگر مربوط به امنیت ملی باشد به موجب معاهده NPT و تحفظ قانون اساسی ارائه نمی‌کند.»

 

او تاکید کرد: «شاید اوضاع بهتر نشود اما موضوع این است که اگر نپذیریم به مراتب شرایط ما بدتر می‌شود و لذا از این نظر با پذیرش آن، وضعیت ما از این شرایط بدتر نمی‌شود. اگر ما در لیست سیاه FATF قرار بگیریم حتی ارزهای ملی و بانک های معمولی نمی توانند با ما مراوده داشته باشند.»

حدود 2 هفته‌ای می‌شود که CFT بعد از مدتی مکث در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته است. بر همین اساس کمیسیون مشترکی با حضور اعضای کمیسیون سیاسی، حقوقی و قضایی برای بررسی این لایحه تشکیل شده است. گفته می‌شود احتمالا امروز (چهارشنبه) 11 دی ماه در پنجمین جلسه این کمیسیون لایحه CFT تعیین‌ تکلیف می‌شود.

 

اگرچه بررسی‌های اعتمادآنلاین حکایت از این دارد که حتی اگر در این جلسه کمیسیون مشترک هم تکلیف مشخص شود و لازم به ارسال برای صحن مجمع باشد، این کار در جلسه امروز انجام نمی‌شود، اما برخی از خبرگزاری‌ها احتمال ارسال مستقیم آن را داده‌اند.

 

اما صبح روز چهارشنبه اخباری مبنی بر ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای اعضای مجمع تشخیص رسانه‌ای شد. پیامک‌هایی که به گفته اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام سازمان‌یافته است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.