رفتن به محتوای اصلی

رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا خواستار بمباران ایران شد
01.01.2020 - 18:37

نوت گینگریچ در توئیتی نوشت: «ایالات متحده باید به ایران در (خاک) ایران پاسخ دهد. رژیم دکتاتوری ایران برای تعداد هم‌پیمانانش که آنها را در عراق کشته‌ایم ارزشی قائل نیست. باید قلب دشمن را هدف قرار داده و آنها را به طور قاطعانه‌ای مجبور به پرداخت هزینه کنیم».

بلوکه کردن اموال سپاه پاسداران ایران

رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه افزود: «رژیم دکتاتوری ایران بارها و بارها صبر ما را به چالش کشانده است. (اقدامات ستیزه‌جویانه‌اش را) متوقف نخواهد کرد جز زمانی که میزان دردی که رژیم را با خطر مواجه سازد را افزایش دهیم. باید اموال سپاه پاسداران ایران را تا زمانی که ایران از اقدامات خصمانه‌اش دست بردارد، بلوکه کنیم».

ازسویی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز شامگاه سه‌شنبه مردم عراق که برای رسیدن به آزادی تلاش‌ می‌کنند را به رهایی از سلطه ایران بر کشورشان فراخواند.

ترامپ در توئیتی نوشت: «به میلیون‌ها شهروند عراقی که مایل به رسیدن به آزادی هستند و سلطه و کنترل ایران را نمی‌خواهند- این فرصت شماست!»

مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا نیز ضمن اشاره به اعزام ۷۵۰ نیروی مارینز آمریکایی در پی حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد، اعلام کرد ۴۰۰۰ سرباز دیگر از نیروهای هوابرد آمریکا طی روزهای آینده آماده اعزام به خاورمیانه خواهند شد.

سه تن از مقامات مسئول در وزارت دفاع آمریکا سه‌شنبه به شبکه خبری فاکس نیوز گفته‌اند که دستورات لازم به یگان‌های واکنش سریع وابسته به لشکر ۸۲ هوابرد ارتش آمریکا صادر شده تا به سرعت و در پی ناآرامی‌ها در بغداد در کویت مستقر شوند.

در همین راستا همچنین به بیش از ۵۰۰ تن از نیروهای چترباز آمریکایی در کویت اطلاع داده شده تا خود را برای هر گونه اقدام سریع آماده کنند.

ایالات متحده آمریکا شامگاه یکشنبه طی سلسله حملاتی هوایی ۵ یایگاه متعلق به شبه‌نظامیان حزب الله عراقی مورد حمایت ایران را در عراق و سوریه بمباران کرد که در نتیجه آن ده‌ها تن از جمله چندین کارشناس نظامی ایرانی متخصص موشک‌های زمین به زمین کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در واکنش به این حملات نیروهای شبه نظامی عراقی وابسته به ایران سه‌شنبه به سفارت آمریکا در بغداد یورش برده و درهای آن را به آتش کشیدند اما تلاش‌های آنها برای اشغال سفارت ناکام ماند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
العربیه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.