رفتن به محتوای اصلی

حق با ما باشد یارانه تان قطع میشود!
02.01.2020 - 21:58
تفسیر از:
امیرعلی متولی

 

خبرگزاری دانشجو نوشت:
در حالی از امروز برخی از سرپرستان خانواری که متقاضی یارانه حمایت معیشتی بوده‌اند و این بسته را دریاف نکرده‌اند به سایت با آدرس برای پییگری اعتراض خود مراجعه کرده‌اند که بسیاری از خانواده‌هایی که اعتراض خود را ثبت کرده‌اند، مدعی هستند مشمول دریافت یارانه حمایت معیشتی نشده‌اند.

این در حالی است که پس از ورود به سایت اشاره شده، به فرد معترض اعلام می‌شود که برای پیگیری اعتراض خود به مراحل بعدی اعلام شده در سایت مراجعه کند. نکته قابل توجه این است که دربخش از این سایت آمده است: با توجه به اطلاعات شناسنامه اقتصادی- اجتماعی خانوار، بسته حمایت معیشتی به خانوار ۲ نفری شما تعلق نمی‌گیرد. در صورت تمایل به بررسی مجدد وضعیت خانوار طی شش ماه آینده لازم است رضایت نامه زیر را تایید فرمایید:

مجموع درآمد ماهانه خانوار اینجانب کمتر از ۵ میلیون تومان است.

اطلاعات خانوار اینجانب در اختیار سازمان امور مالیاتی و نظام بانکی قرار گیرد و مبنای تصمیم گیری در خصوص اخذ مالیات و ارائه تسهیلات درخواستی باشد.

در صورتی که محرز شد متوسط درآمد ماهانه خانوار اینجانب بیش از مبلغ فوق است، بسته حمایت معیشتی و یارانه خانوار اینجانب قطع شود.
 
 گفتنی است در حالی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرپرستان خانوار تهدید به عدم پرداخت یارانه نقدی می‌کند که پیش از این مسئولان اعلام کرده بودند که در پرداخت یارانه حمایتی به خانواده‌ها مساعدت می‌شود.
پایان خبر
 
 
تکمیلی:
از سوی دیگر براساس گزارشات متعدد، تعدادی از معترضان به عدم دریافت یارانه معیشتی، پس از اعتراض با آمار و ارقام عجیب و غیر واقعی از میزان درآمد و برداشت در حساب هایشان روبرو می شوند که واقعیت ندارد. در روزهای اخیر برخی رسانه های داخلی مطالبی را منتشر نموده اند که خبر از "تدبیر و امید ِ دولت ِ خدوم" علیه امت میدهد. طبق گزارش این خبرگزاریها، یکی از معترضان در این سامانه می گوید: "به من گفته شده حقوق ماهیانه شما 2 میلیون و 100 هزار تومان است که رقم درستی است اما از گردش مالی 210 میلیون تومانی بنده در سال 97 خبر داده است که از اساس کذب است. وی گفت چطور کارمندی که حقوق ماهیانه وی 2 میلیون تومان است و هیچ معامله ای هم انجام نداده گردش مالی 200 میلیون تومانی در سال دارد"
در یکی از موارد دیگر اعتراض ها آمده بود که مجموع احکام حقیقی حقوق ماهیانه خانوار شما مبلغ 8 میلیون و 411هزار و 205 میلیون است. اما مجموع واریز خانوار شما در سال 97 برابر با مبلغ 606 میلیون تومان بوده است. میانگین برداشت ماهانه خانوار شما در 9 ماه گذشته برابر با مبلغ 11 میلیارد و 051 میلیون و 660 هزار تومان بوده است.

هنوز مشخص نیست که با این شیوه محاسبه ی "تدبیر و امیدی" چطور شخصی با حقوق 8 میلیونی گردش مالی معادل 11 میلیاردی داشته است؟ یعنی مبلغی بیش از دریافتی ِ یک دهه حقوق آنهم بدون خرج کرد و هزینه!
 
 
 
 
تهدید معترضان «حمایت معیشتی» از سوی دولت: حق با ما باشد یارانه‌تان قطع می‌شود + سند
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
خبرگزاری دانشجو

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.