رفتن به محتوای اصلی

انفجارهای جداگانه منطقه سبز و یک پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی بغداد را لرزاند
05.01.2020 - 02:09

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد در شامگاه شنبه ۱۴ دی صدای دو انفجار در محله فوق امنیتی بغداد موسوم به «منطقه سبز» شنیده شده است.

به گزارش رویترز هنوز درباره منبع این صداها یا تلفات احتمالی ناشی از انفجار در این منطقه خبر نرسیده است. با این حال خبرگزاری فرانسه نوشته است که دو خمپاره به مکانی در منطقه سبز اصابت کرده است.

رویترز از قول پلیس بغداد اعلام کرد یک گلوله کاتیوشا به نقطه‌ای در نزدیکی سفارت آمریکا در عراق برخورد کرده است.

محل مقر ساختمان‌های حساس دولتی، سفارت آمریکا در عراق و نیز ساختمان نمایندگی سازمان ملل در عراق در منطقه سبز قرار دارد. با یورش اعضا حشد شعبی، گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران به سفارت آمریکا در بغداد، منطقه سبز به مدت دو روز صحنه تنش و درگیری بود.

حمله با کاتیوشا به پایگاه نظامیان آمریکایی در بغداد

به گزارش رادیو فردا منابع امنیتی عراق می‌گویند که علاوه بر منطقه سبز بغداد، پایگاه هوایی البلد نیز که مقر نیروهای نظامی آمریکاست، هدف حمله با کاتیوشا قرار گرفته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این مقامات گزارش داده که شمار راکت‌های پرتاب‌شده به این پایگاه دو فروند بوده، اما هنوز گزارشی درباره خسارات یا تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است. پایگاه البلد در شمار بغداد قرار دارد.

بر اساس این گزارش، همزمان دو راکت کاتیوشا نیز منطقه سبز بغداد شلیک شده که امنیتی‌ترین منطقه در این کشور است. پیش از این رویترز نوشته بود که یکی از راکت‌ها نزدیکی سفارت ایالات متحده در منطقه سبز بغداد فرود آمده اما هیچ تلفاتی نداشته است.

برخورد راکت کاتیوشا به میدانی در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد

خبرگزاری رویترز جزییات بیشتری از انفجارها در بغداد منتشر کرد و از دو مقام پلیس عراق نوشت که یک راکت کاتیوشا نزدیکی سفارت ایالات متحده در بغداد فرود آمده.

این گزارش می‌گوید که اما حمله مورد اشاره هیچ تلفاتی نداشته است.

سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد قرار دارد، منطقه‌ای که از بالاترین سطح نظارت‌های امنیتی در این کشور برخوردار است. به گفته منابع رویترز، راکت کاتیوشا به میدان اصلی منطقه سبز، نزدیکی سفارت آمریکا برخورد کرده است.

گردان‌های حزب‌الله: نیروهای عراقی از پایگاه‌های آمریکایی فاصله بگیرند

ایرنا - گردان‌های حزب‌الله عراق روز شنبه از تمام نیروهای امنیتی عراق خواست تا فاصله یک‌کیلومتری پایگاه‌های آمریکایی دور شوند.

حزب‌الله عراق از تمامی فرماندهان سازمان‌های امنیتی خواست تا اجازه ندهند تا نیروهایشان به عنوان سپر انسانی اشغالگران تبدیل شوند.

کتائب حزب الله عراق از گروه‌های زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی عراق که شهید ابومهدی المهندس نیز از فرماندهان این گروه مقاومت در عراق بود. این گروه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایت ترور سردار سلیمانی و ابومهدی معاون سازمان الحشد الشعبی آغازی برای پایان حضور آمریکا در عراق است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
یورونیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.