رفتن به محتوای اصلی

اطلاعیه حزب تضامن اهواز در خصوص حذف فیزیکی قاسم سلیمانی توسط امریکا
07.01.2020 - 01:03

حزب تضامن دمكراتيك الاهواز : قتل سليمانى به تنهایی جلوی طر‌ح‌های شوم رژیم تهران را نمی‌گیرد

سحرگاه روز جمعه سوم ژانویه ایالات متحده آمریکا در یک حمله هوایی با هواپیمای بدون سرنشین، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، جناح فرا مرزی سپاه پاسداران و ابومهدی مهندس معاون رئیس گروه حشد شعبی عراق را کشت. ما از این اقدام که رژیم تهران را شوکه کرده است، چنین نتیجه گیری می کنیم که آنچه رخ داد در واقع حاصل و نتیجه طبیعی دخالت‌های رژیم ایران در منطقه و تشکیل گروه‌های شبه نظامی وابسته به تهران برای پیشبرد سیاست‌های توسعه طلبانه که قاسم سلیمانی مجری اصلی آن سیاست‌ها بود. سیاست‌هایی که به جزء بدبختی، فلاکت و ویرانی  برای مردم ایران سوریه، یمن، عراق و لبنان چیز دیگری را به همراه نداشته است.

بی‌شک قتل قاسم سلیمانی ضربه‌ای دردناک به پیکر رژیم حاکم بر ایران وارد کرده و هیبت آن را از بین برده است اما این به این معنی نیست که این رویداد نقطه پایان نقشه‌های شوم نظام ولایت فقیه در منطقه باشد. ما بر این باوریم که تا زمانی که افکار و اندیشه‌هایی که سلیمانی و امثال او را پرورش کرده باقی است، گمان نمی رود به این زودی منطقه خاورمیانه صلح و آرامش را به خود ببیند.

 رژیم جمهوری اسلامی طی چهار دهه بر گفتمان فرقه گرایی و پرورش تروریست سرمایه گذاری کرده است لذا تا زمانی که رژیم حامی تروریسم در ایران باقی است، سیاست توسعه طلبی نیز همچنان ادامه خواهد داشت و تنها راه پایان دادن به پروسه ویرانی، جنگ و ترور، سرنگونی رژیم حاکم برتهران است.

لذا حزب تضامن دمکراتیک الاهواز عقیده دارد که بقای نظام به خودی خود یک خطر حقیقی است چون با استمرار آن جایگزین‌های فراوانی برای قاسم سلیمانی پیدا خواهد کرد و با وجود اینکه عملیات قتل سرکرده و فرمانده شبه نظامیان وابسته به ایران در منطقه، ضربه ای بزرگ و کمرشکن به رژیم ولایت فقیه و طرح‌های توسعه طلبانه او به شمار می‌رود اما در عین حال این اقدام باید مقدمه راهی باشد که به وجود این رژیم خاتمه دهد.

سرنگونی منبع اصلی ترور و خشونت خدمت بزرگی به صلح، امنیت و ثبات منطقه و جهان خواهد کرد . منطقه خاورمیانه از زمان تاسیس جمهوری اسلامی تاکنون از آشفتگی و یرانی ناشی از جنگ‌های نیابتی شبه نظامیان و شبکه های تروریستی که سلیمانی آنها را مدیریت می‌کرد، رنج می برد.

دخالت‌های رژیم ایران در امور کشورهای منطقه که با اشراف مستقیم سلیمانی انجام می‌گرفت، تاکنون باعث بی‌ثباتی، هرج ومرج، قتل و آوارگی میلیون‌ها انسان در سوریه، عراق، افغانستان و یمن شده است .سلیمانی نقش عمده ای در سرکوب قیام ملت سوریه و پشتیبانی از کودتای یمن و به قدرت رسیدن احزاب شبه نظامی فرقه گرا در عراق ایفا کرد.

 او همچنین در ابقای رژیم ولایت فقیه که باعث سرکوب و کشتار هزاران تن از فرزندان ملل ایرانی به ویژه ملل غیر فارس و ملت عرب الاهواز که هویت و موجودیت آن در معرض تهدید است، نقش عمده ای را ایفا کرد.

ما در حزب تضامن دمکراتیک الاهواز با توجه به دیدگاه سیاسی و مواضع شفاف خود در نفی هر نوع خشونت و افراطی گری، و با مطالعه دقیق تحولات ورویدادهای منطقه و ایران در سال‌های اخیر و بررسی نتایج سیاست‌های رژیم تهران و آثار فجیع و ویرانگر آن در منطقه که سلیمانی و شبه نظامیان تحت فرمان او نقش مستقیمی در آن داشتند، تأکید می‌کنیم که قتل افرادی چون سلیمانی، بغدادی، بن‌لادن، زرقاوی وابومهدی المهندس که فرماندهان اندیشه افراط گری، خشونت و ترور، هستند، ضربه‌ای محکم به حامیان اصلی این نقشه‌های شوم به شمار می‌رود.

البته تاکید می‌کنیم که بقای این نقشه‌های شوم و مخرب در منطقه به بقای رژیم جمهوری اسلامی ارتباطی تنگاتنگ دارد و بقای رژیم تهران نه تنها برای ملل ایرانی بلکه برای همه منطقه و جهان خطری بالقوه وتهدیدی جدی برای صلح جهانی است.

ما در حزب تضامن دمکراتیک الاهواز از جامعه بین الملل و کشور های قدرتمند جهان و شورای امنیت درخواست می کنیم تا نسبت به خلع سلاح شبه نظامیان حزب الله لبنان، انصار الله یمن، حشد الشعبی عراق و تمامی سازمان های زیر مجموعه آن مانند عصائب اهل حق و حزب الله عراق و سایر سازمان‌های مرتبط با سپاه پاسداران تروریستی ایران، اقدامات لازم را اتخاذ نماید. چنین اقدامی می‌تواند نقش دولت مدنی را فعال وقانونمندی را در این کشورها را نهادینه به شبه نظامیان گستاخ فراقانونی و متمرد پایان دهد. ما همچنین مصرانه از دولت های منطقه  می‌خواهیم تا از همکاری با  گروه‌های تروریستی و ایجاد هر گونه رابطه یا مشروعیت دادن به آنها خودداری کنند.

حزب تضامن دمکراتیک الاهواز

ژانویه 2020

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
کنگره ملیتهای ایران فدرال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.