رفتن به محتوای اصلی

جزئیات بیشتر از سقوط هواپیمای اکراینی
08.01.2020 - 23:22
تفسیر از:
امیرعلی متولی

 

در پی سقوط یک هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هواپیمایی اوکراین با ۱۷۹ نفر مسافر و چند دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه امام آمار وسیع تری از سرنشینان منتشر شده است. به نوشته ی رسانه های داخلی، علت سقوط آتش سوزی در موتور بوده است

از میان ۱۷۹ نفری که بنابر اعلام رییس اورژانس کشور در پی سقوط هواپیمای اوکراینی در جنوب تهران جان خود را از دست دادند، ۱۴۷ نفر ایرانی بودند.

بررسی تاریخ تولد جانباختگان ایرانی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در جنوب تهران نشان می‌دهد که از مجموع ۱۴۷ مسافر ایرانی که جان خود را از دست داده‌اند. ۵۳ مسافر یعنی معادل ۳۶ درصد آنان متولد دهه شصت شمسی بودند. پس از متولدین دهه شصت، دهه‌ هفتادی‌ها با ۳۰ مسافر، یعنی معادل ۲۰.۴ درصد قرار دارند.

پس از دهه هفتادی، متولدین دهه ۵۰ با ۲۴ مسافر و متولدین دهه ۸۰ با ۱۸ مسافر قرار دارند و به ترتیب ۱۶.۳ و ۱۲.۲۴ درصد از کل مسافران را شامل می‌شوند. متولدین دهه ۴۰ با ۹مسافر و متولدین دهه ۹۰ با هفت مسافر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. سه مسافر نیز متولد دهه ۳۰ بودند، دو مسافر سال تولدشان نامشخص است و یک مسافر نیز متولد دهه ۲۰ بود.

کم سن‌ترین مسافر این پرواز نیز متولد ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۷ است.

پایان خبر

 

مکمل:

 جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا نیز درباره این سانحه بیانیه ای منتشر و گفته است که ۶٣ نفر از سرنشینان هواپیما کانادایی بوده‌اند. پیش تر نیز ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود کشورش یک گروه تحقیق به تهران می‌فرستد. او در فیسبوکش گفت: "اولویت ما تعیین حقیقت و افراد مسئول این فاجعه وحشتناک است."

در همین رابطه علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد ارسال جعبه سیاه به شرکت سازنده برای بازخوانی، گفته است که "جعبه سیاه را به شرکت سازنده و آمریکایی‌ها نخواهیم داد و فعلاً معلوم نیست جعبه سیاه برای بازخوانی به کدام کشور می‌رود. 

خبرگزاری فارس نیز تعداد کشته شدگان را ١٧٦ گزارش و فهرست اسامی آنان را منتشر کرده است. براساس این فهرست، ١٤٧ تن از مسافران ایرانی، ١٢ تن شهروند افغانستان، ٤ نفر شهروند سوئد، ٢ نفر شهروند اوکراین و ٢ نفر شهروند کانادا بودند. این پرواز ٩ خدمه داشت. ٧٠ نفر از قربانیان مرد، ٨١ نفر زن، ١٥ نفر کودک و یک نفر نوزاد گزارش شده است.

با کنار هم قرار دادن این آمارها چنین بر میآید که یک سوم سرنشینان این هواپیما تابعیت کانادایی داشته اند. اگر کل سرنشینان کانادایی که ترودر نیز ۶٣ نفر اعلام نموده را با گزارش فارس دال بر وجود دو نفر کانادایی در این پرواز مقایسه کنیم، این شبهه بوجود می آید که آیا ۶١ نفر حاصل این تفاضل سرنشینان ایرانی-کانادایی بوده اند؟

/www.hamshahrionline.ir/news/476905/

 

این تصاویر از پرواز اوکراین دلتان را خون می‌کند +عکس

تصاویری از پرواز مرگ که دلتان را خون می‌کند

تصاویری از پرواز مرگ که دلتان را خون می‌کند

تصاویری از پرواز مرگ که دلتان را خون می‌کند

تصاویری از پرواز مرگ که دلتان را خون می‌کند

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
رسانه های داخلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.