رفتن به محتوای اصلی

دونالد ترامپ برنده بازی اخیر خواهد بود
09.01.2020 - 17:04

سناریوی اول: خامنه ای  اقدام به واکنشی در سطح عملیات معدوم کردن قاسم سلیمانی دست خواهد زد.

میدانیم که ترامپ در آستانه یک انتخابات قرار دارد. بنا بر سوابق نچندان درخشان  او بعنوان کسی که بگفته سی ان ان در بازه زمانی کمتر از 4 سال ریاست جمهوری اش، بیش از  14000 دروغ و سخن بیپایه بنامش ثبت شده است و همچنین کسی که هیچ کدام از وعده های محیرالقول و عوامفریبانه انتخاباتی اش، دستکم بصورتی کامل و یا حتی در حد قابل قبول به تحقق نپیوسته وجریان درگیری اش با کنگره و...، نباید شانس او را، دستکم با روند کنونی، برای انتخاب مجدد زیاد ارزیابی کرد.

راقم بر خلاف بسیارانی که جنگ را گزینه نامطلوب ترامپ میدانند که او سعی در پرهیز از آن دارد، یک جنگ کوتاه و کنترل شده را از هر منظر برای ادامه بقای ترامپ نتنها مفید، بلکه حیاتی و حتی لازم میداند.

لذا راقم از این منظر ادعا میکند که همه ما و بخصوص الیت جامعه باید بصورت جدی از خودمان بپرسیم که با توجه به خاصیت « مسحور کردن عوام » توسط  جنگ، و اینکه جنگ قادر است که  همه  مسائل، از جمله مشکلات رهبران مستبد و پوپولیست را تحت الشعاع خود قرار داده به حاشیه براند و دهان همه منتقدین آنان را ببندد و آنها را از ترس « خائن» معرفی شدن به لکنت زبان بیاندازد، و به اصطلاح «رام» شان کند،  کدام مشکلی است که امروز ترامپ درگیرش باشد و یک چنین جنگی از عهده « حل» آن و یا به تاخیر انداختن آن بر نیاید؟

 

سناریوی دوم: از میان برداشتن قاسم سلیمانی توسط ترامپ، به واکنش  قابل اهمیتی از جانب رژیم و خامنه ای منجر نمیشود.

در صورت وقوع چنین سناریوای، یقینا کلاه  «حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر عالی قدر جهان اسلام»، بکلی پشمش خواهد ریخت و تتمه  آبروی نداشته در خصوص اقتدار او نیز بباد فنا خواهد رفت  این را خود خامنه ای از هر کس بهتر میداند. از دست دادن وجهه و اقتدار برای یک حکومت توتالیتر و نماینده خود خدا، آنهم با داشتن مشاورینی نظیر خود امام غایب، اگر نگویم بلافاصله، اما در درازمدت نتیجه ای فاجعه بار برای خامنه ای و رژیم تحت کنترلش خواهد داشت.

 

احتمال فرستادن خامنه ای به استخر، توسط سران و رئسای باندهای رژیم.

نکته آخر اینکه نظر به اینکه راقم همواره رژیم آخوندها را نه یک نظام دیکتاتوری مدرن و یا حتی خلافت و یا امثال آن، بلکه  نسخه کپی شده کاملی از یک سیتم مافیایی میداند، راقم مدعی میشود که در صورت لاعلاج ماندن بحران های کنونی و تشدید و بالا گرفتن آنها، رژیم مافیای آخوندها، به احتمال غریب به یقین،همان تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد که هر باند مافیایی ای در هر کجای جهان اتخاذ میکند، یعنی دادن ترتیب پدر خوانده اعظم و دک کردن او.

این ادعا اگر برای خواننده محترم غریب و یا غیر قابل باور باشد، باید هم به روشهای این رژیم در خلال 40 سال گذشته بیاندیشد، و هم بخاطر بیاورد که یکبار عین همین پیشنهاد را در خصوص کشتن خمینی، همین آقای حسن فریدون ( حسن روحانی)، در جلسه ای  به غرب میدهد و اعضای آن جلسه را شگفت زده میکند. اما فوائد فرستادن خامنه ای به استخر چیست؟

توضیح میدهم

 

- مرگ پدر خوانده فعلی رژیم، یا چیزی که آخوندها آن را ولی فقیه میخوانند، براحتی همه مسائل را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

- عوام براحتی با وعده های جدید و رنگارنگ رژیم به محاق و خلسه فرو خواهند رفت.

- قدرتهای جهانی نظیر آمریکا که مایل به تغییر رفتار رژیم و نه تغییر آن اند، منتظر روی کار آمدن «رهبر» جدید و اعلان «رهنمود» ها و ترسیم خطوط کلی سیاسی رژیم از جانب رهبر بعدی آن خواهند نشست، که همین مسئله زمان خوبی برای رژیم خریده، مفرهای متعددی را باز خواهد کرد.

- دست رژیم برای اتخاذ تغیر های مهم، حتی اگر 180 درجه ای هم باشد، بازخواهد شد.

یکی از تجربیاتی که 40 سال اخیر بما نشان داده این است که حرامی نیست که ولی فقیه نشسته در قدرت نتواند حلالش کند و دستور و فتوایی نیست که نتواند تغییر دهد. سخنان پدر خوانده و ولی فقیه قبلی  در خصوص لزوم عدم دخالت سپاه در سیاست یادمان نرود که امروز بمدد سیاستهای پدر خوانده جدید رژیم، به ده شاهی نیز نمیارزد.

 

در هر صورت، از دید راقم، هر کدام از  سناریوهای بالا خروجی ای ندارد، بجز برد این بازی برای آقای دونالد ترامپ.

 

اما چند کلام هم با الیت و نخبگان میهن پرست کشور خودمان

 

همانطور که در سطور بالا آمد، تهدید جدید ترامپ در خصوص هدف قرار دادن 52 مرکز نظامی / فرهنگی ایران تنها یک تهدید توخالی نخواهد بود و باید که یقین دانست که ترامپ،  اگر نگوییم که در انجام همه این تهدید،  بلکه در انجام بخش مهم و اعظم آن، تصمیم و عزمی جدی دارد.

 چرا؟ بسیار مختصر و بدون توضیح بیشتر، میتوان گفت که  این امر برمیگردد به وجهه و کاریزمای او، آنهم بخصوص در آستانه انتخاباتی که  در پیش رو دارد. ترامپ و هر کسی که با سیاست آشناست، بخوبی بر این واقعیت واقف است  که هیچ ملتی، از جمله و بخصوص ملت آمریکا، به یک رهبر ضعیف رای نخواهد داد.

 

این تهدید، چنانکه دلایل احتمال اجرا شدنش در بالا آمد، نکات زیر را به خود ما ایرانیان وبخصوص الیت ایران گوشزد میکند.

نخست آنکه الیت ایرانی وظیفه دارد که از رئیس جمهور آمریکا و مشاورین او بخواهد تا یکبار برای همیشه حساب ملت و کشور ایران را از تروریستها و اوباش اشغالگر جدا کند. رژیم آخوندها به اندازه کافی آبروی ما ایرانیان را برده اند و اگر آقای ترامپ و دولت ایشان دشمنی و خصومت خاصی با خود مردم ایران ندارد، بهتر است بهنگام تهدید کردن و یا ایراد گرفتن به سیاستهای تروریستی رژیم حاکم،  از واژه«رژیم حاکم بر ایران»،  و یا حتی «جمهوری اسلامی» استفاده کند و نه کشور ایران و ایرانیان و یا از این دست واژگان مضر، ضد ایرانی و آبروی ایرانی.

 

از دید راقم، گوشزد کردن  این نکته به دولتهای خارجی و بخصوص آمریکا، در کنار ذکر این نکته که اولا مراکز فرهنگی کشور ایران، در وحله اول متعلق به ملت بزرگ ایران و در مرحله بعدی بخشی از میراث فرهنگی جامعه بشریت است و لذا نه آقای ترامپ، و نه هیچ رهبر مسئول دیگری، اجازه تهدید و یا بدتر ازآن حمله به آنها را ندارد،  از جمله وظایف  الیت و نمایندگان واقعی ملت ایران است.

الیت ایران باید که با تاکید بر این نکات که رژیم حاکم از بزرگترین دشمنان فرهنگ و مراکز فرهنگی ایران است، به اطلاع جامعه جهانی برساند که به تحقق رساندن چنین تهدیدی، یقینا به مثابه  بسیج کننده ایرانیان در مقابل یک «دشمن خارجی» عمل کرده، و از این منظر هدیه بزرگی به رژیم جنایتکار و تروریست پرور حاکم خواهد داد. در صورت دست زدن به چنین خطای بزرگی، باید گفت که متاسفانه باید نتنها شاهد بسیج شدن جیره خواران رژیم در پشت سر خامنه ای بود، بلکه حتی شاهد  حمایت بخشی از ایرانیانی که از رژیم حاکم متنفر هستند نیز خواهیم شد. امری که پروسه آزادی ایران را میتواند بطور کلی فلج و احتمال یک جنگ داخلی را با قوت هر چه تمام تر روی میز بگذارد.

 

نکته دیگری که نمایندگان واقعی ملت ایران باید به اطلاع جامعه جهانی و امریکا برسانند این است که  برزبان راندن تهدید در خصوص تخریب مراکز فرهنگی ایرانیان، علاوه بر در بر داشتن برخی از تبعاتی که در بالا ذکر شد، میتواند دستمایه تخریب این مراکز، آنهم از جانب خود رژیم، و نوشتن آن بپای آمریکا و اسرائی و...شده، بخش تبلیغاتی و دشمن سازی رژیم را تقویت کند. امری که نه به نفع ایران است و نه بنفع جامعه جهانی. فراموش نکنیم که رژیم دراین خصوص هم سابقه بسیار زشتی دارد و برای تبلیغات و بقای خودش، حتی از گذاشتن و منفجر کردن بمب در حرم امام هشتم شیعیان نیز دریغ نکرده است.

 

نکته دیگر آنکه الیت هوشمند ایرانی میتواند و باید که از فرصتی که معدوم شدن مهره جنایتکار رژیم، قاسم سلیمانی برای ما و بشریت فراهم کرده است استفاده نموده، به کشورهای جهان آزاد و متمدن و در راس آنها، ایالات متحده آمریکا این نکته را خاطر نشان کند که خسارات و  ضایعات ناشی از پدیده نامبارک ، ضد بشر، ضد ایرانی و غیر طبیعی ای بنام «جمهوری اسلامی» و  تروریستهایش، نه فقط ناشی از اشتباه 40 سال پیش خود ایرانیان در سال 57، بلکه بواسطه مماشات 40 ساله این کشورها با این پدیده غیر طبیعی و وصله ناجور است. و اینکه همین واقعیت به عقل سلیم حکم میکند که این کشورها از این فرصت استفاده کرده، به ملت بزرگ ایران نشان بدهند که به این نتیجه رسیده اند که استقرار یک نظام سکولار دمکرات و مبتنی بر حقوق بشر در ایران را حافظ منافع مشترک ایرانیان و آنها میدانند و بعد از 40 سال خونریزی و ترور و شرارت  توسط رژیم، به این نتیجه رسیده اند که منافع ملی کشورآنها و ملت بزرگ ایران از مسیر احترام  ودوستی و همکاری پایدار و قابل اعتماد با نمایندگان واقعی دو طرف میگذرد و نه تروریستهایی نظی قاسم سلیمانی و یا محمد جواد ظریف.

 

شکی نیست که تذکر این نکته آخری به جامعه جهانی و آقای ترامپ نیز، در چهارچوب میزان درایت وقابلیت  سیاسی الیت ایران قرار میگیرد تا یکبار برای همیشه نشان دهند که نتنها موقعیت خطیر کنونی را درک و مسئولیتش را حس کرده، بلکه قادر است تا عملی نیز در خصوص آن انجام دهند و در این روزهای سرنوشت ساز، منشاء اثر و خیری بشود.

           

به امید دستیابی به آزادی و برقراری سامانه ای سکولار، دمکرات و مبتنی بر حقوق بشر در میهنمان در سال جاری.

شهرام فریدونی

اسلو

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

‏2020‏/01‏/05

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.