رفتن به محتوای اصلی

نکته هائی قابل تعمق
09.01.2020 - 23:31

    

مواردی در رابطه با موضوعات اخیر که به آن پرداخته اید  و بنظرم در این شرایط لازم مینماید ارسال ، تقاضا اینکه بدون نام  تحت عنوان «نکته ها » در ایران گلوبال منتشرشود ....

& این خود ملیون هستند که نظریات و مسائل جزِیی و بی اهمیت را بزرگ و پر رنگ جلوه می دهند.این موضوع ازیک طرف به عدم دموکراسی در جامعه ما ، و سپس به  شرایط روان شناختی اجتماع وشرطی شدن تابعان کشور ما بر می گردد.

& در نبود دموکراسی نمی توان سخن از تغییرات عمده بر زبان آورد و همین ترس از سرکوبهای اجتماعی و سیاسی موجب می شود که افراد در گروههای حزبی در درون کشور به جای مسائل اصلی به مطالب جزیی و غیر مهم بپردازند.

&همین موضع مسبب شرطی شدن تابعان یک جامعه می شود ، و ناخود آگاه خود سانسوری را در گفتار و اعمال و نوشته ها و حرکات اجتماعی  اعمال می کنند.

& کشور ما در طول تاریخ  جز از سال1320 تا 1332  روی دموکراسی ، حزب گرایی و آزادی احزاب را ندیده است.

&  آنجا که نتوان سخن از کل گفت، لاجرم سخن به جزء کشیده می شود. در ضمن ،داستان ملیون ما که در راس آنها جبهه ملی ایران است، داستان نحوی و کشتی بان گلستان سعدیست.در حالیکه کشتی مملکت در طوفان هولناکی گرفتار شده ،نباید بر سر لا و لم بحث کرده و طوفان را ندیده بگیریم.

&دردریانوردی  باید شنا بلد بود ،؛چاره اندیشید،و با تمام قوا ، وحدت ، یکپارچگی نیروها ، همت بلند و اراده ملی ،به نجات کشتی همت گمارد.

& عدم اتحاد و یا به قول شما ، همدلی و همگرایی ملیون ایران ، نه به خاطر اصول ، بلکه به دلیل اختلاف در دید سیاسی آنانست.

&برای مثال ،جبهه ملی ایران در اساسنامه خود دین را از حکومت جدا می داند ،اما گروههای دیگر ممکن است این طرز فکر را نداشته باشند.

& اگر همه ملیون آرمانشان، آرمان شادروان دکتر مصدق باشد ،یعنمی آزادی ، استقلال ، تمامیت ارضی ایران ، حاکمیت قانون ، پیشرفت ، توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور.... ،می توان به وحدت رسید .

& هیچ دلیلی ندارد ، بر سر مسائل جزیی با هم اختلاف داشته باشیم .

 

&  جبهه ملی ایران  که مادر همه گروههای ملی گراست ، بایستی همه با یکدیگر متحد شده  در اندیشه ، نوشتار ، گفتار و حرکات سیاسی   فقط به فکر منافع ملی کشور  بود.

& باید دست از خود محوری بر داشت و بهتر است اطلاعیه های صادره با همفکری و همدلی همه اعضاء باشد تا جلوی اختلاف گرفته شود. 

 & فساد مالی و اداری کشور. اختلاس و برداشتهای غیر قانون  نیازی به اثبات ندارد ، چون هر روز رسانه های جمعی و مجازی و مطبوعات مشحون از این اخبار است.

 & به دلیل فشار اهرمهای خارجی  ، به ویژه خروج آمریکا از برجام،تحریم ها ، وقایع بعد آن تا اعتراضات ابانماه و کشتار شدید معترضین گرفتار معاش در پی بی تدبیری مطلق افزایش قیمت بنزین و....نهایتا ترور سردار سلیمانی و متعاقب ان سقوط هواپیمائی اکراینی در پی اشتباه گنبد آهنین !! تهران با موشکهای روسی و....،نه تنها ما نمیتوانیم سرمایه ای خارجی را جهت سرمایه گذاری در ایران جذب کنیم ، بلکه شاهد فرار سرمایه ها علاوه بر فرار مغزها که مطلقا نظام به این موضوع توجهی ندارد از ایران هستیم.

& تا فضای سیاسی باز نشود،و نظام طبق همین قانون اساسی باهمه ایرادات عمل ننماید  ، ملیون داخل کشور کاری از پیش نخواهند برد، باید این چراغ را روشن نگه داشت تا شایدئ فضای سیاسی کشور باز شود

& پیشنهاد اینکه با دعوت به رفراندم ... اگر ملت مانند 12 فروردین 58 جمهوری اسلامی را با همین تعریف برگزید ، وضع موجود ادامه یابد  واین شایسته  نیست که عده ای بگویند هر گونه تغییر در ایران ، این کشور را به سوریه تبدیل خواهد کرد.

& این حق مردمی نیست که یک صدا درسال 57 سکان سیاسی و اقتصادی کشور را به دست نظام فعلی  دادند.

& اکنون موقع اختلاف نیست، بیایید تا دیر نشده ،به فکر مردم و ملت ایران باشیم.در شرایط کنونی هر گونه فشار و سرکوب تظاهر کنندگان، زنان، جوانان ، کارگران  و زندانیان سیاسی ،به ضررکشورمان تمام خواهد شد.

& سپاه پاسداران ، ارتش ، نیروهای انتظامی ، هموطن و برادران ما هستند و به حفظ امنیت کشور هم کمک کرده اند .انتظار می رود در این شرایط حساس فقط و فقط به فکر  وحدت و یکپارچگی وطن و منافع ملی ایران زمین باشند. 

& باشد تا کشور ما از این آزمایش تاریخی سربلند بیرون آید.تاریخ ایران در مورد رفتار همه اقشار مخصوصا گروههای سیاسی منزه از آلودگی قضاوت خواهد کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح
برگرفته از:
نوشته ای که درخواست انتشارش را در این رسانه معتبر نموده اند
نوشته دوست

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.