رفتن به محتوای اصلی

ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در یک هفته!
26.01.2020 - 22:47
تفسیر از:
امیرعلی متولی

 

به گزارش عصر ایران، در حال حاضر 840 نمونه آلوده به این ویروس در چین شناسایی شده و 41 نفر از افراد آلوده مرده‌اند.

شیوع این بیماری از شهر ووهان چین که محل زندگی 11 میلیون نفر است آغاز شده است. بیمارستان‌های این شهر پر از افراد بیمار و خانواده‌های نگران آنهاست و دارو در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شود.

فیلم‌های به نمایش درآمده از سوی رسانه‌های دولتی چین نشانگر ساخت بیمارستان در مساحت 2.5 کیلومتری (25000 متر مربع) است.

در سال 2003 بیمارستان دیگری در پکن برای مقابله با ویروس تنفسی "سارس" ساخته شد. بیمارستان ووهان نیز با توجه به الگوی بیمارستان پکن ساخته خواهد شد.

"جوان کافمن" مدرس بهداشت جهانی و پزشکی اجتماعی دانشکده پزشکی هاروارد در این باره گفت: این بیمارستان در اصل یک مرکز قرنطینه برای نگه‌داری افراد آلوده است و تجهیزات امنیتی، ایمنی و محافظتی در آن وجود دارد.

چگونه چین می‌تواند در 6 روز بیمارستان بسازد؟

 آقای "یانژونگ هوانگ" عضو ارشد سازمان "شورای روابط بین الملل" در بخش بهداشت جهانی در این باره گفت: چین رکوردار انجام سریع کارها در پروژه‌های بسیار بزرگ است.

او با اشاره به ساخت بیمارستان پکن در سال 2003 که در 7 روز ساخته شد، گفت: احتمالا تیم پیمانکار بیمارستان ووهان قصد دارند رکورد ساخت بیمارستان قبلی را بشکنند. وی اعلام کرد: درست مانند بیمارستان پکن بیمارستان ووهان نیز با قطعات پیش ساخته بالا می‌رود.

وی افزود: این کشور مقتدر به رویکرد بسیج همگانی متکی است. آنها در این شرایط بر ماهیت بوروکراتیک و محدودیتهای مالی غلبه می‌کنند و در این مسیر قادر به بسیج همه منابع هستند.

https://bit.ly/3aMMRUs

پایان خبر

 

 

تکمیلی:

با توجه به اینکه معضل بیماری کرونا در ابتدای "سال نوی چینی" و فصل زمستان شروع شده و با وجود تعطیلیهای گسترده، بارندگی و سرما اجرای طرح بسیار مشکل تر شده اما چین بارها توانایی خود را در اجرای طرحهای ضرب العجل اثبات نموده است. ماشین آلات ساختمانی شامل 35 بیل مکانیکی و 10 بولدوزر پنجشنبه شب گذشته به محل ساخت این بیمارستان اعزام شده و قرار شده است که بیمارستان تا روز دوشنبه (فردا) قابل استفاده باشد. طبق گفته رسانه ها قرار است یک بیمارستان دیگر با ظرفیت ۱۳۰۰ تخت نیز طی پانزده روز آینده احداث شود. پیشتر در سال 2003 میلادی و در جریان شیوع ویروس سارس نیز چنین بیمارستانی در شهر پکن احداث شده بود. بیمارستان شیائوتانگشان در شمال پکن تنها در طی یک هفته ساخته شده بود. به نوشته روزنامه چینی چانگ جیانگ دیلی: «آن بیمارستان معجزه ای در تاریخ علم پزشکی به وجود آورده بود.»

https://bit.ly/2ROJzHK

 

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
عصر ایران

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.