رفتن به محتوای اصلی

کرونا به تبریز رسید؟
30.01.2020 - 23:19
تفسیر از:
امیرعلی متولی

 

دکتر محمدحسین صومی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با تایید ورود دو تبعه چینی مبتلا به کرونا اظهار کرد: این دو زن چینی ۳۶ و۳۷ ساله پنج روز قبل از چین وارد جمهوری آذربایجان شده و دیروز از مرز آستارا وارد کشورمان شده اند.

وی افزود: این دو نفر با علایم تب و شبه آنفلوانزایی به یکی از بیمارستان های تبریز مراجعه و پس از معاینه و نمونه برداری طبق پروتکل کشوری در مکانی که برای ارایه خدمت به بیماران مشکوک به بیماری های حاد ویروسی در نظر گرفته شده بود، منتقل و بستری شدند و در زمان حاضر با وضع پایدار تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شهروندان خواست بدون نگرانی فقط به توصیه های عام جلوگیری از انتشار عفونت ویروسی عمل کنند.

ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم گسترش یافته است.
این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.
تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد جدید تعداد آن به هفت مورد رسیده است، این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان «سارس»  می‌شود نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

پایان خبر
 
 
تکمیلی:
اضافه می نماید کمافی السابق و طبق عادت مالوف، با نشر خبر فوق، ساعاتی بعد رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت در خصوص انشار خبری مبنی بر بستر شدن دو تبعه چینی به دلیل مبتلا بودن به کرونا در بیمارستان تبریز در توییتر خود نوشت: ابتلای دو تبعه چینی به ویروس کرونا در تبریز رد شد.
 
 
 
IMG_20200130_203951_653
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
ایرنا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.